Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Sälj allt och köp pi60s säger jag. Absolut lättast för att få så nära samma kvalité som du har nu.
Komoroks lösning med att bygga stativ till i16s är inte dum, men då har du ju fortfarande delat.
IngOehman skrev:AndreasArvidsson skrev:Sälj allt och köp pi60s säger jag. Absolut lättast för att få så nära samma kvalité som du har nu.
Komoroks lösning med att bygga stativ till i16s är inte dum, men då har du ju fortfarande delat.
Då finns det ju ett tredje alternativ också: Byt i16s till pi60s, och behåll dina prof.X-2 men använd dem som basstöd istället!
Då blir det en enklare systemuppbyggnad (inget elektroniskt delningsfilter, inga extra förstärkare) men ändå så förlorar du bara lite ljudtryckskapacitet. Har du råd att förlora mera kapacitet än så, så kan du skippa bs60 och köra pi60s bara (som jag själv gör, trots att det inte riktigt räcker här).
Vh, iö
Aerob skrev:Hur mycket är rimligt att begära för ett par välbehållna i16s i högblank vit? Kvittot ligger någonstans i flyttkaoset men vill minnas att de kostade en bit över 30k, plus lacken som gick på någon tusing extra.
Aerob skrev:Hur mycket är rimligt att begära för ett par välbehållna i16s i högblank vit? Kvittot ligger någonstans i flyttkaoset men vill minnas att de kostade en bit över 30k, plus lacken som gick på någon tusing extra.
DorreN skrev:Aerob skrev:Hur mycket är rimligt att begära för ett par välbehållna i16s i högblank vit? Kvittot ligger någonstans i flyttkaoset men vill minnas att de kostade en bit över 30k, plus lacken som gick på någon tusing extra.
Riktpris runt samma som nypris för byggsats i rå MDF, typ. (?)
meshuggener skrev:Aerob skrev:Hur mycket är rimligt att begära för ett par välbehållna i16s i högblank vit? Kvittot ligger någonstans i flyttkaoset men vill minnas att de kostade en bit över 30k, plus lacken som gick på någon tusing extra.
Jag tror att dom går att säjas styckvis som center( har sett lite köpes annonser osv)runt 15.000(+-1500) borde dom kunna säljas för styck.
Du var inne på i32s, körde mina som fullrange under ett par månader och dom är inte dumma alls:-)
meshuggener skrev:Aerob skrev:Hur mycket är rimligt att begära för ett par välbehållna i16s i högblank vit? Kvittot ligger någonstans i flyttkaoset men vill minnas att de kostade en bit över 30k, plus lacken som gick på någon tusing extra.
Jag tror att dom går att säjas styckvis som center( har sett lite köpes annonser osv)runt 15.000(+-1500) borde dom kunna säljas för styck.
Du var inne på i32s, körde mina som fullrange under ett par månader och dom är inte dumma alls:-)
IngOehman skrev:Ja, de är uppskattade som center, både till i16s, i32s och i några fall har till och med ägare av i64s valt i16s som center, trots att det hellre kanske skall vara i32s.
Vh, iö
Aerob skrev:Det var osis, i16s är redan sålda och pi60s är beställda! Misstänker att du inte har samma faner som jag beställt dock...
Komorok skrev:IngOehman skrev:Ja, de är uppskattade som center, både till i16s, i32s och i några fall har till och med ägare av i64s valt i16s som center, trots att det hellre kanske skall vara i32s.
Vh, iö
Fast blir det så himla konstigt när man delar C så mycket högre än L och R? Jag kör ju en i16s som center till mina i68es-s och delar så högt upp som receivern tillåter. Tror att det är 250Hz. Dessutom driver jag centern med receiverns inbyggda slutsteg som är på ca 100W typ. Jag har aldrig upplevt några kapacitetsproblem. Det betyder ju inte att de inte finns förstås.
meshuggener skrev:Komorok skrev:IngOehman skrev:Ja, de är uppskattade som center, både till i16s, i32s och i några fall har till och med ägare av i64s valt i16s som center, trots att det hellre kanske skall vara i32s.
Vh, iö
Fast blir det så himla konstigt när man delar C så mycket högre än L och R? Jag kör ju en i16s som center till mina i68es-s och delar så högt upp som receivern tillåter. Tror att det är 250Hz. Dessutom driver jag centern med receiverns inbyggda slutsteg som är på ca 100W typ. Jag har aldrig upplevt några kapacitetsproblem. Det betyder ju inte att de inte finns förstås.
"Distrosion är ondska!" Jag tror nästan du blir tvungen att bygga en i34es-s? Har du sten kvar?:-)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster