Ett litet strul med montering av a1

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
blacklabel

Ett litet strul med montering av a1

Inläggav blacklabel » 2015-06-10 23:33

Hejsan,

har idag monterat 6 a1 med stor framgång, nästan. I den sista lådan de sista två skruvarna "släppte" mdf och skruvjäv.. ville inte gänga hela vägen ner. Så nu är det en ca 2-3 mm glipa mellan kanten på högtalaren och baffeln. Skumlisten fyller iofs upp utrymmet men väldigt irriterande att inte få allt 100%. Vad göra? Låta det vara? Skaffa en något större skruv? eller har herrarna något annat tips?
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Re: Ett litet strul med montering av a1

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-06-10 23:34

Trälim + tandpetare har jag använt mig av för att laga hål. I med lim i hålet och knöka fullt med tandpetare. Låt torka och dra sedan i skruven. Du kan vara tvungen att borra upp hålet igen. Jag skulle inte låta det vara som det är; ingen feelgood i dåliga skruvhål.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2015-06-10 23:39

Så får det nog bli. Prexis...feelgood känslan ska man inte underskatta. Tack för tipset
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-06-10 23:40

Det var så lite så. Lycka till :)

Återgå till Wänner af Ino