min fråga är hur dessa bäst placeras isf. på stativ nära vägg, på vägg, höjd, bredd?
nu är det väl inte så många som använder a3 på detta vis, måhända, men ni har säkert ändå bättre koll än jag
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Ja kanske ser fel på bilden. Men jag tänkte mer på nya a2:
[ Bild ]
DVD-ai skrev:Jag har varit med och testat A2 som frontar, både 2st 4st och 6st och det var mycket intressant![]()
Det lät klart trevligt med profundusY-2 i botten dessutom
shifts skrev:Jag skulle prova mer oortodoxa placeringar: på sidoväggarna, utan dämpning, mycket bredare isär, högre upp mot taket, osv osv. Passa på att leka!
shifts skrev:Jag skulle prova mer oortodoxa placeringar: på sidoväggarna, utan dämpning, mycket bredare isär, högre upp mot taket, osv osv. Passa på att leka!
bassman skrev:shifts skrev:Jag skulle prova mer oortodoxa placeringar: på sidoväggarna, utan dämpning, mycket bredare isär, högre upp mot taket, osv osv. Passa på att leka!
+1 det funkar ju bra med Peters ägg-talare!
Knuttebaloa skrev:bassman skrev:shifts skrev:Jag skulle prova mer oortodoxa placeringar: på sidoväggarna, utan dämpning, mycket bredare isär, högre upp mot taket, osv osv. Passa på att leka!
vilket, menar du?
AndreasArvidsson skrev:Knuttebaloa skrev:bassman skrev:
vilket, menar du?
Dessa:
http://www.bremen.se/
Helt klart en liknande design som a3. Monteras på sidoväggarna.
Knuttebaloa skrev:AndreasArvidsson skrev:Knuttebaloa skrev:
vilket, menar du?
Dessa:
http://www.bremen.se/
Helt klart en liknande design som a3. Monteras på sidoväggarna.
tjusiga! men det jag undrade över var vilket av ovanstående placeringsförslag från shifts som bassman tycker funkar bra med ägg-talarna
Knuttebaloa skrev:Ja, det där hade varit kul att testa! Tyvärr tillåter inte mitt rum det då jag har dörrar där högtalarna skulle behöva sitta. Får testa med något provisoriskt stativ, kanske. Eller mura igen dörrarna, det går ju också...
bassman skrev:Du kan ju hänga dom på varsin sida om TV också. Antar att dom får lite mer mos i lägre register också om dom hänger på vägg.
Nattlorden skrev:Föreslog det ju innan... skulle vara kul om du provade det. Så vitt jag förstår så har IÖ använt a2 så för någon Auro-3D installation.
Nattlorden skrev:Föreslog det ju innan... skulle vara kul om du provade det. Så vitt jag förstår så har IÖ använt a2 så för någon Auro-3D installation.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster