Moderator: Redaktörer
vattuvarg skrev:"Och nu kommer något ännu mindre, för den som gillar att resa men ännu mindre gillar att bära på saker (preliminärinfo). En nano-högtalare."
(ur Ino-manifestet)
Nattlorden skrev:vattuvarg skrev:"Och nu kommer något ännu mindre, för den som gillar att resa men ännu mindre gillar att bära på saker (preliminärinfo). En nano-högtalare."
(ur Ino-manifestet)
Det där minns jag inte att jag läst, sålunda borde det finnas en senare revision av manifestet än vad jag (och fler med mig) har...
Modell piN
Bas/Diskantelement: 5 cm
Impedans: 5 ohm
Placering: Ca 60 cm över golv mot vägg
Kontinuerlig / Max effekt: 5 W / >30 W (> 300 Hz)
Känslighet: 87 dB-2,83 V
Rek.först.eff: 1 – 5 (8-ohmseffekt)
Tonkurva -3dB/typ.linj: 100 - 16 000 Hz / ±3 dB
Deln.fre./Branthet: Ingen / inget delningsfilter endast eq
Högsta ljudtryck: 100 dB/par >100 Hz (5 W)
Dimension(b*h*d)/Vikt: B*H*D (0,68 lit) / 800 g
Finish: Ino-apparatblå = S3560-R80B (eller möjligen annan NCS-nyans, om man är snäll)
*Matad via 4 m EKUA eller 7,5 m lampsladd. Kan dock tack vare den höga impedansen matas via väsentligt tunnare och/eller längre kabel än så, utan menlig inverkan på ljudkvaliteten.
Och en liten förstärkare blir det också! (som inte ens behöver energiförsörjning från nät eller batterier).
Och en liten förstärkare blir det också! (som inte ens behöver energiförsörjning från nät eller batterier).
bakerman22 skrev:Hur kommer man upp i 100 dB med fem watt...?
IngOehman skrev:Hej alla!
Det ni sett är preliminär-info, och av olika skäl har projektet pausats/prioriterats ned, då andra saker varit både viktigare och tagit mera tid och ansträngningar än jag trott. Men piN är inte död/nedlagd. Jag bara vet inte när de kommer att vara klara.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster