Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Jag bor ju som en del vet i Tyskland och att transportera ett stort bassystem från Sverige blir svårt. Vad jag kan göra är att köpa 6 stycken Ino-W121 (28800 kr) och låta någon här bygga lådor eller torn. Behöver man ha det speciella skum Ingvar använder sig av i lådorna eller kan man använda sig av annat material? Typ stenull eller liknande? Kan torn funka eller ska man göra separata lådor?
DQ-20 skrev:Mineralull fungerar bra - anpassade ritningar får du ju av IÖ. Om jag får gissa så använder IÖ just skum delvis av andra skäl än de rent akustiska. Slutna lådor är ju dessutom extremt okritiska jämfört med portade lådor. Jag skulle aldrig bygga ihop lådorna i torn - flexibiliteten väger tungt för att kunna experimentera med olika placeringar. Och det KAN ju hända att man flyttar eller byter rum. Men sånt vet du ju bäst själv.
Dilettantmässiga hälsningar,
/DQ-20
Rydberg skrev:Tack för svaren! Blir nog att hämta en drös element nästa gång jag är i Svedala
DrFunk skrev:Rydberg skrev:Tack för svaren! Blir nog att hämta en drös element nästa gång jag är i Svedala
Köp kompletta byggsatser istället! Då får du med allt förutom lådan inklusive ritning
Rydberg skrev:DrFunk skrev:Rydberg skrev:Tack för svaren! Blir nog att hämta en drös element nästa gång jag är i Svedala
Köp kompletta byggsatser istället! Då får du med allt förutom lådan inklusive ritning
Jo fast stora skumkuber tar stor plats i bilen, så de vill jag gärna undvika. Polskruvar/terminaler etc kan jag likaväl köpa här nere.
Rydberg skrev:DrFunk skrev:Rydberg skrev:Tack för svaren! Blir nog att hämta en drös element nästa gång jag är i Svedala
Jo fast stora skumkuber tar stor plats i bilen, så de vill jag gärna undvika. Polskruvar/terminaler etc kan jag likaväl köpa här nere.
Nattlorden skrev:Rydberg skrev:DrFunk skrev:
Ta dem utanpå bilen då. De lär inte tynga ned ditt tak...
danfra skrev:Vad Rydberg egentligen vill säga är att han har en trång Porsche![]()
Btw har du hittat konstlasterna?
Nattlorden skrev:danfra skrev:Vad Rydberg egentligen vill säga är att han har en trång Porsche![]()
Lovar att även på en Porsche håller taket för lasten.
Rydberg skrev:Jag bor ju som en del vet i Tyskland och att transportera ett stort bassystem från Sverige blir svårt. Vad jag kan göra är att köpa 6 stycken Ino-W121 (28800 kr) och låta någon här bygga lådor eller torn. Behöver man ha det speciella skum Ingvar använder sig av i lådorna eller kan man använda sig av annat material? Typ stenull eller liknande? Kan torn funka eller ska man göra separata lådor?
danfra skrev:Vad Rydberg egentligen vill säga är att han har en trång Porsche![]()
danfra skrev:V60 i BMW-land! Hur gick det till? Du måste vara rätt ensam....
danfra skrev:V60 i BMW-land! Hur gick det till? Du måste vara rätt ensam....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster