Tyvärr har jag aldrig haft möjlighet att lyssna på dem

Moderator: Redaktörer
dawen skrev:JML2005: Var bor du? Finns säkert någon användare på forumet som kan ge dig en liten förhandsvisning, även om en demo i Täby givetvis är att föredra (och är något som Ino Audio också kräver av köpare (även om det finns undantag för piP, tror jag)).
undrar jag om ni kan ge exempel på andra högtalare Ino piP kan jämföras med
JML2005 skrev:Om jag har förstått det rätt så är dessa högtalare mkt placeringskänsliga, ska stå nära en dämpad vägg om jag har förstått det rätt, eller?
Om ja, vad är "nära"? en meter?, 50cm? 30cm?
Slartibartfast skrev:Jag har dem placerade ca 10cm från en odämpad bakvägg, vilket fungerar bra, inte perfekt men bra. Det handlar om reflektionerna och basstöd, där jag inte har något stort problem med dessa verkar det som (inte i mina öron).
Alltså, det är bäst att testa när de står hemma -men veta att helst ska väggen vara dämpad och jätte nära bakkant på högtalarna.
Mvh Jocke
Bill50x skrev:Att ett par högtalare ska stå nära vägg är väl i de flesta fall bara en fördel? Men vad händer med mittintryck och ljudbild, dessa brukar bli lidande av väggplacering med vanliga framåtstrålande högtalare....
Eller det bara distorsion det också
/ B
Dynamic skrev:JML2005 skrev:Om jag har förstått det rätt så är dessa högtalare mkt placeringskänsliga, ska stå nära en dämpad vägg om jag har förstått det rätt, eller?
Om ja, vad är "nära"? en meter?, 50cm? 30cm?
det stog i nån tråd nånstans, har för mej att det va rätt nära kring 10cm?
Bill50x skrev:Att ett par högtalare ska stå nära vägg är väl i de flesta fall bara en fördel? Men vad händer med mittintryck och ljudbild, dessa brukar bli lidande av väggplacering med vanliga framåtstrålande högtalare....
Eller det bara distorsion det också
/ B
dawen skrev:Om inte Linköping är för långt bort så bjuds det demo här också. Förutom piP så kan jag dema pi18, och kanske pi60s också om Rydberg har tid över.
rexq skrev:Är inte dom högtalarna för billiga för dig? Så billiga kan väl inte låta bra? Du hånade ju förslag på dvdspelare under 2000 och sökte spelare för 10 000 så jag tror inte högtalare som går att få för 4000kr är något för dig, tyvärr...
Trist när folk börjar med hånfulla kommentarer mm..
Jag har aldrig hånat någon eller något, om det har uppfattats så kan jag bara beklaga. Utgå ifrån att folk vill väl och vill vara trevliga istället då blir det en lugnare debatt. Ibland kan man också omedvetet uttrycka sig klumpigt. Jag beklagar alla ev. missförstånd.
screen skrev:Trist när folk börjar med hånfulla kommentarer mm..
Jag har aldrig hånat någon eller något, om det har uppfattats så kan jag bara beklaga. Utgå ifrån att folk vill väl och vill vara trevliga istället då blir det en lugnare debatt. Ibland kan man också omedvetet uttrycka sig klumpigt. Jag beklagar alla ev. missförstånd.
Storsint av dig JML2005, om alla på detta forum skulle agera som du nyligen gjorde skulle jag (vi) vara säker (säkra) på ett större utbyte av varandra (tror jag) !![]()
Tack!
MVH Björn//
Affald skrev:JML2005,
jag bor i Landvetterslå en pling om du har vägarna förbi 031-919131
Men vänta till´s efter den 20 för då för jag min Primare CDi10. Om tidigare blir det ljud från lite "lättare" CD/förstärkeri som inte låter så illa
//Johnny
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster