Hej, det är nu dags att placera mina färdigbyggda pi60 och skulle behöva lite tips från er.
Jag kan tyvärr inte vända på soffan i rummet utan de måste stå någonstans inom fyrkanten på skissen.
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Är väggarna hårda, vilka material har respektive vägg blivit byggda med ?
Conan skrev:Har du tillräckligt med matta på golvet?
Nattlorden skrev:Har för lite mått för att jobba med, men för att visa hur appen funkar lite grand, så kommer här ett snabbt skott... vet ju inte var i rummet du har huvudet eller hur brett de kan stå t.ex.
[ Bild ]
Nattlorden skrev:Kan förtydliga att de unika namnen "innerback" och "outerback" är avstånden vinkelrät ut från väggen till högtalarnas bakre hörn... så man kan få till rätt vinkel bara med hjälp av tumstock. Det är naturligtvis beroende på att man angivit rätt mått på högtalarna, men jag tror det skall vara rätt mått för pi60 eller pi60s, men det bör dubbelkollas.
DVD-ai skrev:Bakom soffan så kunde det vara en bra ide (och kan bli snyggt) att med en enkel skruvdragare bygga en otät låda som tar upp allt utrymme mellan soffa och vägg, och som går från golv upp till soffans slut på ryggstödet.
Bygg ett ramverk med 45x45 reglar och 90* vinklar, enklare blir det inte... och som väggar ut i rummet använder du vit hålad masonit. (klä sedan synliga sidor genom att spänna över ett snyggt tyg och häfta fast)
Denna låda fyller du helt med ej packad glasfiber och så ber du närmaste byggvaruhus att såga upp en bänkskiva i mått som du anger.
Lådan ska ha en öppning närmast väggen/ längs med hela väggen på ca 10cm, bänkskivan ska alltså sågas "för smal" för att täcka hela toppen.
OM det är möjligt så dra gärna ut soffan så mycket du vill/kan från sidoväggen också, låt i sådant fall basabsorbenten även sträcka sig runt soffan och längs med sidoväggen tills armstödet slutar.
DVD-ai skrev:Sedan bör du dämpa vänster hörn rätt ordentligt, 30cm glasfiber/stenull vore nog vettigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster