Basmodulerna skall ju harmonisera med huvudsystemet och det gäller att hitta balans. Mest basar vinner inte. Bäst integration vinner!
/Magnus
Moderator: Redaktörer
olof skrev:I villka fall skulle ett pX-6 vara bättre än ett pY-4?
vet någon hur mycket starkare man kan spela med pY signatur cinema jämfört med den konventionella?
lazyworm skrev:Svante skrev:paa skrev:Svante skrev:paa skrev:Kan simuleringsprogrammet få fram grupplöptid för dom olika varianterna?
Nä, jag har aldrig tyckt att grupplöptid är så viktigt. Eller, lite kanske, men jag tycker att folk överdriver betydelsen av den. Så uppfostraren i mig vill inte göra så att Basta! kan visa den, men marknadskrafterna kanske tvingar mig...
Menar du att du tycker att ingen av marknadens subwoofers har något problem med grupplöptiden?
Njaej, jag skulle inte uttrycka det så. Jag bara menar att samma sak kan ses i tonkurvan, och att tonkurvan är bra mycket närmare relaterad till hörselintrycket. Men jag vacklar i min övertygelse när det gäller riktigt låga frekvenser, så det kanske kommer.
Grupplöptiden är väl också derivatan på fasen med hänseende på frekvensen så man behöver ju kanske inte rita upp just grupplöptiden för att förstå hur den är
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster