IngOehman och sky_eye på sjukan!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Re: IngOehman och sky_eye på sjukan!

Inläggav Max_Headroom » 2018-05-13 11:26

IngOehman skrev:Eller synd att det gick så dåligt. Omöjligt att veta om man haft otur eller tur.

Det som går att veta är att det är som det är - och att man nu kan (och jag tycker bör) göra det bästa av det! :)

Vh, iö

Du hade tur. Det räcker att man slår i huvvet med lite fart så kan det vara farligt.
In World War II the average age of the combat soldier was 26
In Vietnam he was 19

Användarvisningsbild
sky_eye
Kunglig Ljudtekniker

Inläggav sky_eye » 2018-05-13 12:56

Jag är iaf så jävla trött på att höra att jag hade tur!
Jag vet att det kunde gått mycket värre, men om jag hade haft tur så hade det inte hänt.
Det gick som det gick och det är det hela.
\\Sky

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-13 14:50

Kan bara hålla med!

Hela det där "vilken tur du hade, det hade kunna gå mycket värre" är bara en autofras som folk hört själv oxh höver ur sig per ogenomtänkt automatik.

Vad som är sant är att det är omöjligt att veta om det hade kunnat gå på något annat sätt! Om man backade i tiden och körde en gång till - är det verkligen rimligt att tro att det hade gått på ett annat sätt? Missförstå mig inte - jag förnekar inte superslumpen, jag ser framtida händelser som något som inte finns på en linje utan i en tratt. Men tratten visar oförutsägbarheten, inte att det finns flera framtider än den på den verkliga linjen.

Och VARFÖR säger folk "vilken tur du haft..."? Är det för att lura den drabbade att känna sig lyckligt lottad?

Jag tror det, och jag tror folk säger så pass idiotiska saker av vänlighet! Man tänker att det är en tröst i eländet att det hade kunnat gå värre, men att det inte gjorde det. Så - tack för vänligheten! Jag vet att det är välmenande. Men de som gillar att häva ur sig sådana meningslösheter - offra den på någon annan än mig (och sky_eye). :)

Jag önskar att det hade gått bättre (och är glad att det inte blev till och med ännu värre) men ser ingen poäng med att tänka att det var synd att det inte gick bättre. Man kan önska sig sådant hur mycket som helst, det är bara bortkastad tid. Det är som det är!

Och så är det ju ALLTID! :)

Så nu som vid alla andra tillfällen gäller - nu gäller det att göra det bästa möjliga av det. :)

De som vill hedra min (och sky_eyes) världsbild sluter häva ur sig "vilken tur ni hade..." och fokuserar istället på att tycka synd om oss! :)

Sympati är ju en positiv ingrediens.

En annan sak är att det från varje händelse går att extrahera intressanta saker. Att uppleva en olycka och operationer för att reparera och en massa smärta, sömnproblem och att bli oförmögen till en massa saker - är i eländet också en intressant upplevelse! Man lär sig. Man får alla upplevelser liksom som en gåva till minnet. Ett bevis på att man inte bara funnts utan också levt.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-13 14:56

Max_Headroom skrev:
IngOehman skrev:Eller synd att det gick så dåligt. Omöjligt att veta om man haft otur eller tur.

Det som går att veta är att det är som det är - och att man nu kan (och jag tycker bör) göra det bästa av det! :)

Vh, iö

Du hade tur. Det räcker att man slår i huvvet med lite fart så kan det vara farligt.

Vilken tur att du inte fått något hårt i huvudet senaste månaden, grattis! Otrolig tur du haft.

Själv hade jag dessvärre otur den 8/4 och krossade nycketbenet och skavde ned höger stortåled och spräckte ett ben i vänster fot och slog i högerknä illa OCH slog i huvudet så hjälmen blev skadad. :(

Men som sagt - det är som det är.

Nu gäller det att läka ihop så bra det går! :)

Vh, iö

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2018-05-13 16:06

Vilken otur ni har haft. Bägge två. :( Mina fulla sympatier!
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2018-05-13 16:11

Bra det där om tur/otur. Har inte tänkt så mycket på det, men förstås märkt att det är vanligt att folk säger sådant. Det kanske går att förbättra när man tänker på det.

Hursomhelst så är jag glad att ni lever och läker, men ledsen över all ondska som drabbat er. Och tacksam för att ni delat med er av erfarenheterna.

Sannolikheterna för att det blev som det blev, kan jag inte bedöma.

"Tur i oturen" är ett annat vanligt uttryck.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2018-05-13 16:32

sky_eye skrev:Jag är iaf så jävla trött på att höra att jag hade tur!
Jag vet att det kunde gått mycket värre, men om jag hade haft tur så hade det inte hänt.

Man har bara en viss mängd tur. Den räcker inte till allt. Jag brukar vara försiktig så jag inte måste använda så mycket av den.
In Vietnam he was 19

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2018-05-13 16:36

IngOehman skrev:
Max_Headroom skrev:

Vh, iö

Vilken tur att du inte fått något hårt i huvudet senaste månaden, grattis! Otrolig tur du haft.

Själv hade jag dessvärre otur den 8/4 och krossade nycketbenet och skavde ned höger stortåled och spräckte ett ben i vänster fot och slog i högerknä illa OCH slog i huvudet så hjälmen blev skadad. :(

Men som sagt - det är som det är.

Nu gäller det att läka ihop så bra det går! :)

Vh, iö

Jag hade en jäkla tur för några månader sedan då jag var nära att åka med i ett snöras. Så nog fan har jag haft tur allt :D Jag hade nog överlevt ändå, men det är inte säkert. Där brände jag av tur för flera månader på några sekunder.

Jag hoppas förståss att herrar Öhman och sky_eye läker ihop å det snaraste och blir som nya!
In Vietnam he was 19

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-13 17:03

KarlXII skrev:Vilken otur ni har haft. Bägge två. :( Mina fulla sympatier!

Tack snälla.

Senaste veckan har det känts lite som att läkningen stagnerat. Som om förbättringen avstannat. :?

Funderar på om det beror på att jag är för dålig på att vila armen/axeln? :oops:
Eller om det beror på att allt blir värre av att samtidigt vara halvsjuk i allergi?
Eller om det kan vara så att det som läker blir allt bättre, men i ungefär samma tempo som metalldelarna allt mera irriterar kroppen?

Försöker minnas hur länge de skall sitta kvar...

Vill nog bli av dem dem så fort som möjligt. Men det vore dumt att ta bort dem innan benet läkt ihop. :wink: Någon sa tidigast två månader efter operationen. Det blir strax före midsommar om det stämmer. Förlåt, mudsommar menar jag.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2018-05-13 18:34

Förstår känslan! Gipsade handen förra veckan pga dum i huvudet och vill redan slita bort skiten. Skiten i dubbel bemärkelse. Otroligt hur snabbt ett bandage blir smutsigt och äckligt.

Användarvisningsbild
mrGaskill

Inläggav mrGaskill » 2018-05-13 19:43

Max_Headroom skrev:
sky_eye skrev:Jag är iaf så jävla trött på att höra att jag hade tur!

Man har bara en viss mängd tur. Den räcker inte till allt. Jag brukar vara försiktig så jag inte måste använda så mycket av den.

Exakt så är det. Man har ett visst flux. Krya på er !
Det är väl ungefär så det är. Ino Audio-veteran.

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2018-05-13 21:07

Vilken otur ni haft då. Speciellt om man tvingas gå en vecka med nyckelbenet i byggsats, det är inte acceptabelt. Ni får krya.

Själv har jag redan avverkat 3 sjukhus här i Skåne. I höstas tyckte asfalten att jag inte skulle sitta rakt upp på elcykeln. Stapplade in på vårdcentralen ett par hundra meter bort och såg ut som om tåget kört över mig. Skada på skalle, axel och knä så de skickade mig till Ängelholm där de undrade varför de skickade mig dit. Så de skickade mig vidare till Helsingborg för röntgen och CT samt övervakad övernattning. Där hittade de en stor spricka i vänster skulderblad längst upp på axeln. Resten var oskatt under huden. Sprickan bestämdes få självläka med oanvändbar arm i 2 månader. Fast det där är bara ett myggbett i jämförelse med era skador.

Alldeles efter påsk gick jag till vårdcentralen igen av en annan anledning. I onsdags kom jag hem igen med ett 22cm operationsärr på bröstet. Den resan berättar jag om lite senare men det handlar inte om öppnad bröstkorg om ni trodde det. Det började i alla fall med att jag fick kräva en remiss på VC men efter det har jag inget att klaga på. Inte ens maten.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-14 08:28

Grattis till bra omhändertagande!

Vh, iö

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2018-05-14 13:01

Jax skrev:Resten var oskatt under huden.

Är det besläktat med röda hund? :wink:

Mvh E*

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-15 20:45

Jax skrev:Vilken otur ni haft då. Speciellt om man tvingas gå en vecka med nyckelbenet i byggsats, det är inte acceptabelt. Ni får krya.

Själv har jag redan avverkat 3 sjukhus här i Skåne. I höstas tyckte asfalten att jag inte skulle sitta rakt upp på elcykeln. Stapplade in på vårdcentralen ett par hundra meter bort och såg ut som om tåget kört över mig. Skada på skalle, axel och knä så de skickade mig till Ängelholm där de undrade varför de skickade mig dit. Så de skickade mig vidare till Helsingborg för röntgen och CT samt övervakad övernattning. Där hittade de en stor spricka i vänster skulderblad längst upp på axeln. Resten var oskatt under huden. Sprickan bestämdes få självläka med oanvändbar arm i 2 månader. Fast det där är bara ett myggbett i jämförelse med era skador.

Alldeles efter påsk gick jag till vårdcentralen igen av en annan anledning. I onsdags kom jag hem igen med ett 22cm operationsärr på bröstet. Den resan berättar jag om lite senare men det handlar inte om öppnad bröstkorg om ni trodde det. Det började i alla fall med att jag fick kräva en remiss på VC men efter det har jag inget att klaga på. Inte ens maten.

Grattis till bra mat! :)

Du är såklart välkommen att berätta hitorien bakom ditt 22 cm-ärr här i tråden. När du känner för det.

Här är alla som det är synd om välkomna! Är - utan att veta något om vad det handlar om - redan nu nyfiken på konsekvenserna med avskyrna nerver, från ett 22 cm långt snitt. Lyckades de lägga det rimligt längs med hudnerverna?

Vh, iö

Användarvisningsbild
AndersP

Inläggav AndersP » 2018-05-16 14:52

Man vet ungefär hur dom går. Skär man längs med rullar dom oftast undan. Det bästa är att bara lägga ett snitt i huden och sedan dissekera sig trubbigt fram till benet. Altså man skär så lite det går för att inte nåt ska gå av. Man "delar" hellre på strukturerna.
Linkwitz Orion
6 a2
PiM
LX521 center på G.

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-16 20:29

Kan du säga det där på ett annat sätt? Begripligare gärna.

Använd flera ord om det behövs. Jag har ingen aning om vad du pratar om. Utgå ifrån det. Ofta när obegripliga saker skrivs så beror det på att den som skriver ju vet vad han eller hon menar, och utelämnar därför en massa saker som andra behöver få veta för att förstå.

Talar du om hudnerver?
Vad är det som rullar undan?
Berätta om "strukturerna"?
Vad menar du med trubbigt? Att man inte skär isär sådant som inte sitter ihop? Det är ju självklart, så du menar säkert något annat...
Vad är det där "nå't" som inte skall gå av?
Vad menar du skulle vara alternativet till att lägga ett snitt i huden?
O.s.v...

- - -

Skälet att jag frågade Jax hur de lyckats är för att ett 22 cm långt ärr betyder att de gjort en avsevärd öppning, och sådana tenderar att kapa av massor av nerver om de inte läggs väldigt i linje med nerverna, vilket kan vara mycket svårt att göra när man gör ett så långt snitt - eftersom ett så långt snitt ju görs för att det behöver göras. Då är sällan ledden en fri variabel.

Kort sagt - jag frågar Jax om det specifika fallet - gick mycket känsel förlorad?

Vh, iö

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2018-05-17 16:15

IngOehman skrev:Kort sagt - jag frågar Jax om det specifika fallet - gick mycket känsel förlorad?

Vh, iö

Ja en del områden är utan känsel nu.

Har fått tid på onsdag för återbesök i Lund.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-17 16:52

Typ hur många kvadratdecimeter?

Och lycka till med återbesöket!

Vh, iö

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2018-05-17 21:16

IngOehman skrev:Typ hur många kvadratdecimeter?

Och lycka till med återbesöket!

Vh, iö

Skulle uppskatta det till en knapp kvadratdecimeter, lite svårt känna exakt innan bandaget är borta.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2018-05-17 23:09

Krya på er. Trist att vara skadad.
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2018-05-17 23:11

Hoppas på en bra läkning av alla skador.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2018-05-19 07:00

IngOehman skrev:Kan bara hålla med!

Hela det där "vilken tur du hade, det hade kunna gå mycket värre" är bara en autofras som folk hört själv oxh höver ur sig per ogenomtänkt automatik.

Vad som är sant är att det är omöjligt att veta om det hade kunnat gå på något annat sätt! Om man backade i tiden och körde en gång till - är det verkligen rimligt att tro att det hade gått på ett annat sätt? Missförstå mig inte - jag förnekar inte superslumpen, jag ser framtida händelser som något som inte finns på en linje utan i en tratt. Men tratten visar oförutsägbarheten, inte att det finns flera framtider än den på den verkliga linjen.

Och VARFÖR säger folk "vilken tur du haft..."? Är det för att lura den drabbade att känna sig lyckligt lottad?

Jag tror det, och jag tror folk säger så pass idiotiska saker av vänlighet! Man tänker att det är en tröst i eländet att det hade kunnat gå värre, men att det inte gjorde det. Så - tack för vänligheten! Jag vet att det är välmenande. Men de som gillar att häva ur sig sådana meningslösheter - offra den på någon annan än mig (och sky_eye). :)

Jag önskar att det hade gått bättre (och är glad att det inte blev till och med ännu värre) men ser ingen poäng med att tänka att det var synd att det inte gick bättre. Man kan önska sig sådant hur mycket som helst, det är bara bortkastad tid. Det är som det är!

Och så är det ju ALLTID! :)

Så nu som vid alla andra tillfällen gäller - nu gäller det att göra det bästa möjliga av det. :)

De som vill hedra min (och sky_eyes) världsbild sluter häva ur sig "vilken tur ni hade..." och fokuserar istället på att tycka synd om oss! :)

Sympati är ju en positiv ingrediens.

En annan sak är att det från varje händelse går att extrahera intressanta saker. Att uppleva en olycka och operationer för att reparera och en massa smärta, sömnproblem och att bli oförmögen till en massa saker - är i eländet också en intressant upplevelse! Man lär sig. Man får alla upplevelser liksom som en gåva till minnet. Ett bevis på att man inte bara funnts utan också levt.

Vh, iö

Kan sympatisera med din ståndpunkt förvisso. Det finns statistik över olyckor med moped och då relaterat till vilka och hur allvarliga skador mopedisten råkar ut för. Efter den kan man gradera vilken härad av skador man hamnat i själv.
Svårt skadad definieras som nästan livshotande, klassas grad 4 enligt AIS och så allvarlig är kanske inte din skada, snarare klass 3, alltså allvarlig.
Ungdomar, som 15-åringar råkar i högre grad ut för svåra skador med dödlig utgång, äldre personer mer sällan.
Här får du lite pyssel under din konvalescens om du vill ha statistik på om du haft ”tur” eller inte enligt statistiken. Du kanske redan har kollat, nyfiken som du är. :)
https://www.trafikverket.se/contentassets/1788012ec4a445df8aafd9b36c471a94/mopedolyckor_efter_eu_mopedens_inforande.pdf
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-19 07:53

Well... Statistiken kan inte avslöja om någon haft tur eller otur, eftersom det inte går att kvantifiera input - situationens komplexitet. ;)

Man kan göra enkla inputs såsom hur många mil man kört (jag har kört runt 25 000 mil på motorcykel*) men HUR man kört är ju lika viktigt. I det här fallet körde jag påtagligt klantigt. Eller rättare sagt tolkade en mottrafikants signaler alltför generöst. Hennes mycket tydliga extremhögerplacering i vägbanan som uppmande mig att köra om, var bara nollkollvingel. :o

Händer något när man kör som en idiot så blir ju "tur-/oturfaktorn" en helt annan än om det händer något när man kör försiktigt. Jag skulle ha lagt mig bakom henne, lååångt bakom! ;)

Men min huvudpoäng är att det är meningslöst att tala om tur och otur. Det kan dock vara vänligt att tala om att det var synd att det hände och att man hoppas på bättring. Och det har många gjort. Tack för det! När något som inte är så kul händer så är det som det är, inget att älta om. Bättre att lägga energin på att göra det bästa av det som är! :)

Vh, iö

- - - - -

*I själva verket är jag osäker på denna siffra. Kan vara mera. Räknar och återkommer, kanske. ;)

PS. Någon EU-moppe har jag aldrig ägt.

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-19 09:00

Då ska vi se...

På min NX650 har jag kört 16 273 mil. På den näst intill identiska NX650 som jag hade dessförinnan körde jag runt 5000 mil innan den stals. På mina nuvarande Monkeys har jag sammanlagt kört runt 2000 mil. På min NX250 (som jag hade före den första NX650) körde jag nog ungefär 2000 mil. På de två Monkeysar som jag hade 1977-198? (minns inte når jag sålde den andra, som var röd) så körde jag nog ungefär 5000 mil.

Drygt 30 000 mil verkar det summera till. Men siffrorna är skapligt osäkra utom för den nuvarandra NX650 där jag kollade vägmätaren.

Eller förresten, den hade gått några hundra mil när jag köpte den! Så kanske knappt 30 000 mil? Eller drygt, ändå, jag vet inte. Men typ 7,5 varv runt jorden. Hmm... det låter fjuttigt när man beskriver det så. Att inte komma längre än så på 40 år! Fast jag har ju kört bil också, under samma tid, många gånger längre än så.

Vh, iö

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2018-05-19 11:15

Och så hemmabion, hur långt har du rest i den? Det kanske är det säkraste fordonet, i varje fall om man äter, dricker och motionerar enligt folkhälsomyndigheternas protokoll och ...

Varför har du förresten en till Monkey utöver den du brukar visa? Är den annorlunda eller tillfredsställer den ett behov av att meka, tvika, experimentera?

Mvh E*

Användarvisningsbild
IngOehman
PK-auktoritet

Inläggav IngOehman » 2018-05-19 11:37

Två? :o

Jag har fyra Monkeysar, tre gula och en grön! De tre gula från 1976, den gröna nog från samma år egentligen, men av någpt skäl registrerad som en 1977.

Jag använder i princip bara en, men har flera för att de är gamla och då kan det vara klokt att ha lite extra. De är ju dessutom skapligt ofarliga att köpa eftersom de stiger i värde. Eventuellt säljer jag två av dem till England, till ett företag som (om allt går väl...) fixar en Japan-importerad (tillverkad i japan, för japanska marknaden) Honda C90! Och även en Honda Ape type D!

Vh, iö

Användarvisningsbild
Torrowitz

Inläggav Torrowitz » 2018-05-24 00:59

Hej Ingvar!

Mycket trist att läsa om din och din väns olyckor. Jag ser texten först nu. Jag känner den största sympati för er och hoppas att det läker så snabbt som möjligt. :-)

Min fru råkade snubbla mot en trottoarkant i Kostroma i Ryssland i augusti 2017 så illa att hon bröt höger vrist, båda benen gick helt av och hon fick bäras in i sjukhusets s.k. ambulans av fyra personer passerande på gatan. Ambulansen om man nu ska kalla den så, saknade bår ... Hon lades in på sjukhuset och fick en ståltråd genom hälen och en 10 kilos tyngd fäst i den för att sträcka ut benet! Hon låg på detta sätt i 15 dagar helt bunden till ställningen. Denna tråd genom foten drogs sedan ut utan bedövning strax innan hon skulle åka från sjukhuset. Det gjorde riktigt ont ... En sköterska sa skarpt till henne att inte skrika då hon skrämde andra patienter. Men det är klart att någon form bedövning hade nog hjälpt bättre än en tillsägelse ...

Till slut efter väldigt många telefonsamtal kom det en doktor från Moskva med en specialambulans där hon kunde transporteras liggande i fjädrande ställning. Hon åkte till Moskva med läkaren och två vårdare, ungefär 27 mil. Läkaren fick hota polisen i Kostroma för att få en förlängning på hennes Visa, då de inte ville skriva ett nytt sådant. Hon skulle istället söka i Moskva, men jag förstår inte hur hon ens skulle ha kunnat köa ... Tur att denne läkare är van vid liknande situationer då han jobbar sedan drygt 10 år med samma typ av ärenden runt om i hela världen. Väl på flygplatsen i Moskva fick läkaren klippa upp gipset, då foten och då benet sväller upp under flygturen. Flygbolaget tog bort tre stolsrader så hon kunde transporteras liggande på en bår. Hon kunde inte sitta då foten direkt svällde upp.

Nåväl i Stockholm och S:t Görans sjukhus så opererade de henne efter ett par dagar. Vi fick kämpa för att hon skulle vara kvar på sjukhuset över helgen innan operationen då hon behövde hjälp av två systrar till och ifrån toa. Det fanns dock en smått tokig sjukgymnast som startade hennes sjukträning redan dagen efter (!) hon anlänt till Sverige och ville att Tanja skulle gå med bruten fot och ett stöd. Hon kom två meter och blev utmattad placerad på en stol i rummet. Man blir svag efter att ha legat i en säng under 15 dagar ... Väl på stolen svimmade hon och ramlade på sin brutna fot. När hon vaknade fick hon skrika efter hjälp då hon låg en bra bit från larmet. Det krävdes fyrdubbla doser morfin under följande natt. Något tidigt och överambitiöst att börja träningen tycker nog jag ... Denne sjukgymnast skrev aldrig in händelsen i journalen och det var nog tur för jag hade troligtvis stämt sjukhuset för idiotbehandling och haft svart på vitt med en riktig sanningsenlig journal.

Nåväl dagen efter operationen - ett allvarligt benbrott enligt överläkaren - så kom han och ville att hon skulle åka hem. Jag sa att jag inte kunde ta hand om henne, att gå på toa och liknande saker. Jag bosatte mig då på sjukhuset för att förhindra ytterligare dumheter och hon fick stanna några nätter tills jag kunde köra henne in på vår toalett med rullstol. Vi har en kant på nio centimeter in på toa. Utan ett plant golv är det inte lätt att ta sig in på en liten toa. Att själv köra rullstolen går inte alls. Nu efter nio månader så kan hon gå med bara en krycka, men foten sväller lätt upp vid ansträngning. En sjukgymnast kommer regelbundet hem till henne för att träna upp foten.

Ett elände har det varit. Vissa sjuksköterskor på S:t Görans sjukhus har varit hjälpsamma, men läkarna får man nästan aldrig tala med, vilket har ställt till med några problem som jag inte nämner här ...

Med vänlig hälsning och hopp om snar bättring
Torgny

Föregående

Återgå till Wänner af Ino