Moderator: Redaktörer
lasselite skrev:benign? Har aldrig råkat på det ordet. Vad betyder det?
(hitta själv)
Hmm godartad ofarlig, tydligen.
guru skrev:Hmm...ja men kanske det finns någon närfältsmätning eller liknande ?
IÖ kanske har några mätningar ?
Jag efterfrågade att få KÖPA ett par piP för att kunna göra två grejjer.Mayro skrev:Sen har ju någon (tror Ea?) efterfrågat att få låna o mäta på inogrejor .. tror mig sett detta nånstans.. Men lägger in en stor försiktig "TROR".. detta då jag inte minns riktigt .. men TROR jag sett nåt i nån tråd eller nåt nån stans tidigare.. kanske förväxlar person som talade om det som sagt...
Så Ea.. far inte i luften här om jag missminner mig nu bara..
"På mer än detaljerna"???Mayro skrev:då mindes jag inte helt helt fel på mer än detaljerna då.. phuuu...![]()
Jaha.. när får du piparna då? skall bli roligt att se dina mätningar... Du har ju en del erfarenhet ifrån bygga och mäta har man ju sett..
guru skrev:Frågan har säkert vart uppe förr men finns det några mätningar på nån av Inos alster ? Skulle vara kul och jämföra lite med sina egna byggen![]()
Mayro skrev:Sorry Ea.. läste för fort...![]()
och förstår ju självklart att du inte skulle lägga ut dina resultat heller.. Så gör ju inte seriösa tillverkare om andras produkter helt självklart..
Det finns ju sådana tillverkare som beteer sig så med relativt då skumma avsikter kanske att svartmåla andra för sin egen framgångs skull..
heder åt dig Ea.. förlåt jag tog upp detta... Jag läste fort och undervärderade nog din seriositet lite samtidigt.. Väldigt klumpigt av mig Ea..
dawen skrev:Mayro: Det är jättelätt att feltolka mätningar, jag tror att det är därför IÖ inte vill att några dylika presenteras.
Haakan_W skrev:ja mätningar vore ju kul....spela roll om dom skulle råka misstolkas? iö kan väl rätta i värsta fall....
Haakan_W skrev:mätning i rum är ganska värdelöst eftersom alla är olika och man borde kunna se hur en högtalare (mer eller mindre iaf) kommer spela i olika rum bara man har en frifältsmätning samt rumsdimensioner
Haakan_W skrev:mätning i rum är ganska värdelöst eftersom alla är olika och man borde kunna se hur en högtalare (mer eller mindre iaf) kommer spela i olika rum bara man har en frifältsmätning samt rumsdimensioner
Jag tycker att om IÖ ber om att inte några mätningar skall visas (vilket jag vill minnas att han gjort) så får man respektera det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster