Lite intryck i56,i64s

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-05-29 07:10

Men oj, nej vad tråkigt.... :cry: :(

Hoppas att du inte känner starka negativa känslor kring detta och att beslutet kan landa väl :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav philipbtz » 2019-05-29 08:43

Synd att du måste sälja :cry: Denna tråd är en av mina favoriter och har läst om intrycken flera gånger genom åren :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-05-30 15:56

Ja detta är en av de "legendariska" trådarna här på forumet, den har lästs i en helt del från min sida :)

Men livet förändras och prioriteringarna förändras inom alla möjliga områden, jag hoppas på att aldrig behöva prioritera ner mitt ljud intresse av annan orsak än svalnat intresse i alla fall.
Är det av svalnat intresse så gör det ju inget/ finns inget jobbigt i det. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Bamsefar » 2019-05-30 21:23

Mmm daaa i64z.... Jag minns fortfarande Jakarandan.... Borde kanske lägga ett bud.... Frun godkänner iofs inga högtalare som är högre än vad hon är lång. Men är det något jag ångrar är det mina f.d. i64z...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-06-15 11:45

Ja det är sannerligen fina skapelse dessa i64s som David_A har !

Hoppas att dom kommer att trivas lika bra i ett kommande nytt hem :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Nattlorden » 2019-06-15 14:25

Synd.... du kanske skulle annonserat efter en hifi-tokig inneboende istället??
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-06-21 06:42

En fundering kring filtbiten som sitter runt diskanten på i64s och i56, alltså inte dom två som ligger på den undre hyllan utan den som klär in diskantens baffel.
Jag hittar bilder där det framgår att vissa kör med och andra utan, vad exakt gör denna filtbit för skillnad ?

Jag tänkte att svaret kanske finns här på forumet, så att jag slipper störa Ingvar om denna fråga :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Nattlorden » 2019-06-21 09:45

Jag vet inte, men jag har alltid antagit det var för att dämpa resonanser mellan de två ytorna.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-06-21 18:28

Jo men nu pratar jag inte om dom filt bitar som ligger på den undre hyllan och dämpat dom två parallella ytorna :)
Utan om den filt biten som sitter på själva baffeln för diskanten.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-07-10 10:40

Jag har sökt svaret hos Ingvar och han förklarade det (ej ordagrant) såhär:

Filtbiten runt diskanten/på diskantens baffel är i mångt och mycket en smaksak, vid avlyssning på (för i64s) nära håll så föredras oftast filtbiten.
Medan vid avlyssning på långt avstånd så föredras oftast att man ej har filtbiten där, mitt i mellan dessa två lyssning avstånd så är det oklart vilket som brukar föredras.

Det den gör är att påverka energinivån i diskanten, Inte helt otippat. :)

Jag lämna mina filtbitar på plats då dessa sitter med tejp (som säkert går att bort med väldigt, väldigt, VÄLDIGT mycket möda) och jag sitter nära för att vara i64s och ej uppfattar diskanten som fattig.
Om jag i framtiden hamnar i ett väldigt stort rum och får ett klart större lyssning avstånd så kan jag fundera på den saken. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Nattlorden » 2019-07-12 15:58

DVD-ai skrev:Jo men nu pratar jag inte om dom filt bitar som ligger på den undre hyllan och dämpat dom två parallella ytorna :)
Utan om den filt biten som sitter på själva baffeln för diskanten.


Ha! Det har jag aldrig noterat någon på ett foto... där ser man hur (o-)noga man kollar!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-07-15 17:54

Ja det var dåligt av dig! :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Nattlorden » 2019-07-15 19:50

DVD-ai skrev:Ja det var dåligt av dig! :mrgreen:


ja, ja..... jag skämmes!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-07-17 12:23

Ja skämmas ska du, men du är samtidigt förlåten :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Ted_B » 2019-07-25 01:21

Det här var en intressant och lärorik tråd, jag har nog fått större förståelse för min egna uppsättning efter att ha läst detta trots att jag haft högtalarna ca 1,5 år.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-07-25 07:20

Ja denna tråden är super för alla som haft, har eller kommer att ha ”5 topparna” :)

Jag länkar till min presentation för där har det skrivits en del i ämnet i64s vs i32s, från sida 166 och vidare.
Kanske hjälper det någon !? :)

https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=46012&start=4950
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Ted_B » 2019-07-25 15:30

Ja, men jag tycker den är lärande även för mig som har bara pi60s.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-07-25 17:26

Ja absolut, men för mig så utmärker sig denna tråd på så vis att den är den enda jag hittat som väl avhandlar just 5 topparna. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-08-03 10:29

Jag har i min medlemstråd postat det som här följer, men jag väljer att även posta detta här då jag känner att det kan vara till nytta i denna tråd om ”5 topparna”:

Det är ju helt otroligt ovant att ha denna kirurgiskt precisa urkraft vid kontrollen av sina fingerspetsar, ett knapptryck och antingen himlen faller ner eller helvetet kommer upp ur jorden. 8O

Intrycken av i64s har börjat att landa, när jag först fick hem i64s och ställde upp dom så var min omedelbara reaktion att dom låter bättre än i32s, dels då det var en befrielse att slippa skvalet kommande från taket...
Ljudbilden kändes dessutom mera stabil och med ett fokus som i32s saknade hos mig, dock fanns där några bettenden som jag var osäker på.
Dels så uppfattades i64s som en aning dova och jag var lite osäker på vad detta kunde bero på (mer om det senare) och dels så smög det sig på att det var det en något för ”på” karaktär ( :mrgreen: ) något vis.(mer om även detta senare)
Ingvar har varit förbi och mätt på i64s, alldeles utmärkt var omdömet, bra då slipper jag fundera på det :)

Jag initierade då operation ”förstå sina högtalare” och testandet påbörjades !
Jag tänker inte gå genom samtliga steg som ledde till mina slutsatser som här följer, utan håll till godo med mina observationer och vid jämförelse mellan i64s och i32s så är det dels med min minnesbild av 3år med i32s jag hade innan men även i64s med aktiverad D-option som får vara referensen för i32s. :)

I64s gör många saker väldigt lika i32s, de båda är tonalt naturliga och självklara konstruktioner med en övertygande presentation, tydlighet i ljudet och som presterar mycket väl i ett brett Lyssningsfönster.
Kapaciteten är i fallet med i32s redan där mer än nog för allting man normalt kan ha användning för, distorsionen är befriande låg och resurserna är ingen begränsning för det fria musik spelandet.
Men där i32s är allt man normalt behöver så gör sig ändå i64s plats och visar vart skåpet ska stå, och det med besked !
Då jag bor i lägenhet med begränsningar i acceptabel ljudnivå som ligger långt under smärtgränsen för redan i32s så kan jag inte ge någon bedömning om skillnaden där baserat på upplevelser i mitt eget boende. (Även om jag hört/spelat båda dessa högtalare till sina respektive gränser i andra sammanhang och vet mycket väl hur stor denna är)
Utan jag håller mig här till att redogöra för skillnaderna vid alla ljudnivåer upp till bara mycket höga ljudnivåer, så att det skakar i soffan och man känner musiken i kroppen starkt, alltså långt under deras respektive max nivåer. :)

Det är nämligen så att även om i32s kan dänga till ordentligt så gör i64s detta med besked och en pondus som kan få en att tappa både hakan och tungan...
Slående är det hur stor skillnaden är mellan dom båda högtalarna ur detta avseende, i64s kan gå från stilla atmosfär och mjukföljsamhet till total lynchning med en sådan lätthet, dom förblir tillsynes/höres helt oberörda av allting som spelas.
Det har ingen betydelse hur kompakt och tätt materialet är, dom hittar dynamik och detaljerna mejslas ut med sådan tydlighet att gröten ändå upplevs ha både anslag och en tydlig struktur.
Aggressiva förlopp är verkligen aggressiva, detta är en egenskap som jag uppskattar mycket !

En till punkt som i64s utmärker sig på i jämförelse med i32s är deras förmåga att behålla tydligheten i ljudbildens övre område.
Jag ska förklara: jag har alltid upplevt alla modeller från i32s och ner som havande en mycket bra ljudbild, bäst i världen faktiskt :)
MEN! En bit ovanför diskanten så upplever jag att ljudbilden blir gradvis suddigare och suddigare ju längre upp ljuden upplevs komma från.
Första gången jag lyssnade till i68es-s hos den käre Komorok så slogs jag omedelbart av hur detta beteende inte alls upplevdes finnas hos honom, vidare visade det sig att detta beteende ej heller finns hos Palle med i64s.
Detta fick mig att fundera på om jag inte skulle ha i64s ändå, jag är glad att jag hamnade i dessa funderingar !
Ljudbilden generellt (utöver det ovanstående) är väldigt lika, dom har båda fantastiska egenskaper.

När jag först ställde upp i64s på samma plats som i32s så var det som sagt tydligt att jag blev befriad från taket, denna ständiga matning av energi kommande uppifrån mitt obehandlade tak, uch...
Dessutom fanns där ett fokus i ljudbilden som omedelbart trumfade i32s, helt utan att ens ha justerat placering och vinkel på i64s (antar att detta hänger ihop med just den minskade takreflexen).
Men det stod också klart att (precis som David_A konstaterat hemma hos sig) så är i64s i behov av en annan placering än i32s för att prestera optimalt.
Jag vill dock påstå (till motsats till hur David_A upplevt det hemma hos sig) att i mitt rum så presterar i64s bäst på en liknande bredd som i32s, men att dom är mycket mer tydliga och känsliga med invinklingen.
Det blir alltså väldigt lätt att höra skillnad på olika mycket invinkling och snabbt för mycket invinkling och då låter det dovt och ointressant...
Samtidigt så kräver i64s (och här är jag åter igen överens med David_A) inte lika mycket invinkling för att knyta ihop ljudbilden även vid lyssning från sidan.

Allt detta gjordes och ja det låter ju förträffligt, MEN en sak kvarstår att göra och det är att justera akustiken.
Bla dämpningen intill högtalarna då denna är klädd med ett glest linnetyg som dock (för länge sedan) har visat sig reflektera alldeles för mycket HF...
Med en hög begagnad Aco skänkt av den numera Aco fria Komorok så hade jag alla möjligheter att experimentera med att dämpa effektivt både här och där, yipi !!! :D
Det hela har än så länge resulterat i att det står en skiva aco bakom och en utanför varje högtalare och detta var mycket betydelsefullt för att lyfta återgivningen till den nivå som jag önskat och hoppats att få till här hemma.
Dessutom så flyttades min TV ut i rummet äntligen, så att högtalarna ej ser dess framsida :)
Detta med TV’n var det som på riktigt tog bort det sista av de n”på” karaktären, denna karaktär upplever jag dock inte alls lika tydligt med i32s på samma placering...
Kontentan av detta blir för mig att pga den snävare spridningen så blev TV’n för dominerande i rummet och den behövde elimineras den med för att allt skulle falla på sin plats.

Dessa åtgärder är där jag befinner mig idag, jag kan med lätthet säga att ljudbilden aldrig har varit ens i närheten av såhär naturligt existerande i rummet tidigare oavsett rum och uppsättning.
Till detta alla dom fina egenskaper som normalt kommer med ett par Ino och dom egenskaper som jag beskrivit här över och som jag tycker tydligt utmärker i64s.
Det är helt enkelt inget mindre än fantastiskt vad dessa högtalare presterar. :D
Detta måste vara dom bästa högtalarna i världen för mig, jag är glad att jag fick chansen att lyssna på dom utförligt och att intrycken under flera år satte sig på ett sådant sätt att resultatet än detta här och nu.

Jag kan verkligen rekommendera alla som alls funderar på i56 eller i64s att ge dom ett par lyssningar för om inte annat får du se om det är något för dig.
Jag var först åren osäker och lite skeptisk till presentationen på i64s och föredrag i32s ur det avseendet, men vartefter intrycket mognade och jag fock mer tid med i32s så insåg jag helt enkelt att om jag inte ska bygga om hela taket i alla boenden framöver så vill jag ha död på dom negativa reflexerna därifrån.

Sådär, nu har jag inte berört speciellt mycket av det hela egentligen utan mest fokuserat på det som jag anser är skillnaderna mellan i32s och i64s.
Övriga egenskaper är för lika för att ha någon betydelse att prata om, båda låter sketans bra helt enkelt ! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav philipbtz » 2019-08-03 19:01

Hur brett isär står dina i64s nu till slut, och vad är ditt lyssningsavstånd? Tycker det är värdefull information för att försöka pussla ihop i huvudet vad som funkar och inte. Mitt största problem är att jag måste bygga ut till infra Y-9 eller kanske infra Y-12 innan jag hade tyckt det är värt att uppgradera topparna. Infra Y-6 spelar på gränsen nu med viss musik. De spelar på så pass bra att de mer eller mindre kan spela allt men inte så pass bra tryck att man kan sitta lugn att de inte kommer gå sönder.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-08-03 19:28

Jag sitter med ca/ kanske en aning mer än 4m lyssningsavstånd (avståndet från en högtalare till närmaste öra) och har lite drygt 3m mellan diskanterna har jag för mig, jag är inte hemma just nu och kan inte kolla. :)
Men nära och inte mindre än 3m är det i alla fall!

InfraY-12 är en jätte rimlig uppställning i basen, så det tycker jag att man ska ha om möjlighet finns. :)
Det tar mindre plats än man lätt tror och ger massor av fina möjligheter till bra placeringar.

Jag personligen skulle inte dra mig för att köra infraY-6 till i64s, jag spelar 99,9% av tiden inte ens i närheten av vad redan infraY-6 klarar och jag får behållning av i64s ändå. :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav MorganM » 2019-08-13 07:53

Vad är det för skillnad på i56 och i64/s?
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Morello » 2019-08-13 08:18

MorganM skrev:Vad är det för skillnad på i56 och i64/s?


i64 har något snobbigare bas/mellanregisterelement. (B85 kontra B88)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-08-13 13:55

I64s har som sagt ett annat bas/mellanregister (boomer) som är finare/bättre och diskanterna skiljer sig genom hårdare selektering.
Utöver det så har i64s lite annat lullull som t.ex. laminerad låda, dessutom snyggare proportioner (tycker jag) mellan elementens storlek och låda samt djupet på lådan för det skiljer sig.:)

Hur som, det är helt enkelt signatur vs icke signatur som är skillnaden mellan i56 och i64s.
4dB högre kapacitet i ljudtryck, ytterligare lägre distorsion/ mindre ”fel” i återgivningen och en i mina ögon snyggare högtalare är vad man får för pengarna. :)

Men det stor en hel del skrivet i just denna tråden om detta om jag inte missminner mig, och i manifestet kan man läsa på lite ytterligare om skillnader om man känner sig nyfiken. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Morello » 2019-08-13 13:59

Hur mycket lägre distorsion och från vilken nivå?
Vilka "fel" avses? Frekvensgång?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav DVD-ai » 2019-08-13 14:09

Morello skrev:Hur mycket lägre distorsion och från vilken nivå?
Vilka "fel" avses? Frekvensgång?


Oj, ja det där gör man bäst i att fråga Ingvar om :)

Men jag vet med säkerhet att alla ”fel” som finns i i56 är försvinnande låga och att han med i64s har gjort åtgärder för att trots allt få ner dessa fel till än lägre nivåer.
Det är antagligen bla tonkurveavikelser från hans önskade idealkurva som minimerats samt inneboende egenskaper hos elementen som optimerats, samt att den laminerade lådan i teorin är bättre men där är vi ju inne på sådant som antagligen inte spelar någon större roll, ”men varför inte” göra det om det innebär en förbättring... :)

Jag mins att jag har sett ett inlägg någonstans där han skrivit ett ganska tydligt inlägg om skillnaderna, frågan är om detta inlägg är i denna tråden eller på annan plats !? :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav IngOehman » 2019-09-07 20:37

Frekvensgångsskillnaderna är idag extremt små, sedan 2006 närmare bestämt. Distorsionsskillnaden märks mest när man spelar extremt starkt. Baselementet som sitter i i16s, i32s och i64s heter B88z 7ohm, det som sitter i i14, i28 och i56 heter B85 7ohm.

De har extremt lika småsignalparametrar, men storsignalsbeteendet skiljer sig ganska mycket. B88z kan spela ungefär 2,5 ggr högre akustisk ljudeffekt för samma nivå av orenhet, än B85. Det spelar dock mindre roll når man inte spelar jätte-jättestarkt.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Morello » 2019-09-10 08:40

Hur små är "extremt små"?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav IngOehman » 2019-09-10 09:29

Inom felmarginalen.

Jag kan inte från tonkurvan avgöra om ett mätt element (i min testlåda) är ett B85 eller ett B88z.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Lite intryck i56,i64s

Inläggav Morello » 2019-09-10 09:42

Det kan ju tolkas som något i stil med 0,1 dB till 1dB. Inte så mycket till information således.

Distorsionen i alla Sybarite Audio-produkter är för övrigt extremt låg. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster