Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Du hoppades på någon månads leveranstid? Tålamod är användbart nu. När
jag köpte mina profundusX-2 tog det nog lite över ett halvår. Då var de inte
lackade.
TomKokk skrev:boom skrev:TomKokk skrev:boom skrev:TomKokk skrev:boom skrev:Nahaz skrev:Hemmabio receivers kan ibland aktivera suben även vid stereo lyssning.
Double bass kallar dom det i min Onkyo 5507.
är du nu rätt ute egentligen.
Känns som att man måste behärska alla konstens regler för att lyckas tyda dina svarstexter.
Sen skriver du med en tråkig ton och attityd.
Sammanfattar dig alltid kort.
Ger en aldrig "riktiga" svar på ens egna frågor.
Kom igen nu och försök tillföra något här istället för att bara ord bajsa.
Jag ville veta vad för inställningar du kan göra med AV 7005 som jag inte kan göra med min sen när det gäller det Nahaz skrev så är det när man kör fullrange man använder dubbel bas
Förstår jag dig rätt nu om jag nu fått för mig att även du innehar en AV7005?
Huvudet på spiken men det är kanske en för kort formulering så jag omformulerar frågan.
Jo jag äger en AV7005 och vad kan du göra för inställningar i din som inte går i min för jag anser att det är rena skräpet när det gäller att använda dom inbyggda filter som finns i maskinen.
Och på vilket sätt är din bättre på att hantera det jag skriver kunde vara roligt om det skulle vara skillnad i mellan dom olika apparaterna.
I sådant fall är nog skillnaden bara att jag valt att koppla in cr80 från lågnivå utgångarna (på av7005) för att få en brantare delning samt lite fler kalibrerings möjligheter att anpassa basarna (xls elementen i mina gamla baslådor).
Sen måste jag även tillägga att jag inte håller med dig.
Tycker verkligen inte att den är skräp även om jag nu skulle välja att köra utan cr80. Låter riktigt bra.. men vad vet jag..
Även om jag nu valt att tweaka ljudet en aning på av7005 med cr80 så kan jag ärligt säga att man klarar sig riktigt, riktigt bra även utan.
Vad har du för övrig kringutrustning om man får fråga?
Nattlorden skrev:Med två profY så kommer du högst troligen inte att märka av "förlusten" av att inte köra pi60s fullrange. Potent är bara förnamnet.
shifts skrev:Du hoppades på någon månads leveranstid? Tålamod är användbart nu. När
lackade. Mina i14 tog något liknande. Det är en mycket osäker prognos det där.
Zed skrev:shifts skrev:Du hoppades på någon månads leveranstid? Tålamod är användbart nu. När
lackade.
Jag köpte min profundusX-2 olackade på blocket tog en ca 5timmar ToR Linkeboda
Ett tips om du vill ha ino ljud under tiden du vänter är ju att köpa ett par piP och sen sälja dem du får garanterat tillbaka pengarna.
hifikg skrev:Hur gick det? Hur blev det?
Komorok skrev:Finns det någon anledning till varför du väljer att ha pi60s, som är fullregister-
högtalare tillsammans med profY när du lika gärna kan ha i16s och få samma
prestanda?
Morello skrev:Komorok skrev:Finns det någon anledning till varför du väljer att ha pi60s, som är fullregister-
högtalare tillsammans med profY när du lika gärna kan ha i16s och få samma
prestanda?
Undrar samma sak.
Integrationen mellan bashögtalarna torde bli lite annorlunda, så identiskr blir det inte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster