Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-16 11:38

Det är väl en otrolig tillgång att ha tillverkaren, själva hjärnan, som bollplank när man investerar i en rejäl ljudanläggning. Tänker mig att Peter är lite av samma eldsjäl även om hans ägg inte kräver så stora förändringar i boendet :) Nu har jag hört pi60 lite slarvigt uppställda i ett helt normalt vardagsrum och det fungerade riktigt bra det också, så "krav" är kanske fel ord, men den som är villig att jobba lite kan få ännu mer ut av sin investering och det under ledning/överinseende av konstruktören himself. Dessutom är IÖ en hyvens snubbe och en säljare som har lägre säljtryck än en tuggummituggande blondin på H&M (när jag kommer in alltså). Till yttermera visso har han lagt ner en hel del tid (förmodar jag) på att förvalta arvet efter Stig.

Tänk om Stig varit i livet, då hade jag ringt honom varje dag för att tacka för musiken :)
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 12:17

Nattlorden skrev:
MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?


Exakt går självklart aldrig att veta på förhand - det hoppas jag innerligt att du inte tror - men jag det gäller IÖ och hans högtalare så är det faktiskt ovanligt enkelt.... IÖ gör alla högtalarna baserat på sin egen (p)referens och allt modeller och allt han gör är för att komma så nära den som budget/användningsfall kan komma. Så det enda du behöver bestämma dig för är om ditt ideal överensstämmer med IÖs eller inte.[...]


Hur? Det finns ju lindrigt sagt många uppfattningar om "hur det skall låta", bara på det här forumet. Jag får "vibbar" av Valfrid Lindemans ormtjtusare (Hasse Alfredsson) som inte hade fått tag i någon orm, men berättade om hur ruskig en sådan kunde vara...
[...]
Sen tror jag dock att det finns MASSVIS med högtalare av andra märken, där en akustikkonsultation av IÖ hade kunnat lyfta dem en hel del också...


Ja, där är vi tillbaka till mitt ursprungsinlägg. (äntligen ;-) ) Lite försiktigt kan jag ju antyda, att det finns andra akustikkonsulter...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-16 12:56

MacBruce skrev:
Nattlorden skrev:
MacBruce skrev: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?


Exakt går självklart aldrig att veta på förhand - det hoppas jag innerligt att du inte tror - men jag det gäller IÖ och hans högtalare så är det faktiskt ovanligt enkelt.... IÖ gör alla högtalarna baserat på sin egen (p)referens och allt modeller och allt han gör är för att komma så nära den som budget/användningsfall kan komma. Så det enda du behöver bestämma dig för är om ditt ideal överensstämmer med IÖs eller inte.[...]


Hur? Det finns ju lindrigt sagt många uppfattningar om "hur det skall låta", bara på det här forumet. Jag får "vibbar" av Valfrid Lindemans ormtjtusare (Hasse Alfredsson) som inte hade fått tag i någon orm, men berättade om hur ruskig en sådan kunde vara...


Förstår inte att det kan vara svårt att förstå.... Tycker du aldrig något om det du lyssnar på? Säg du lyssnat på ett par piP först och gillat det.... och sedan kanske du lyckats lyssna på ett par pi60.... om du då förstår och gillar det som är gemensamt med dem - och att det passar för din egen smak.... då faller det sig kanske rimligt att du även skulle gillar ett par i32s med basmoduler... för att samtliga är skapade för samma ljudideal... men kapaciteten skiljer en del... vad skulle då vara konstigt att rumsanpassningar enligt samma ljudfilosofi skulle kunna hjälpa ännu längre.

Ingen som påstår hur det skall låta så i en generell mening... Men hur en Ino skall låta finns det bara en uppfattning om som gäller- och det är IÖs. Take it or leave it... han gör inte högtalare som skall låta annorlunda.... det är bara att den mindre högtalarna av naturliga skäl inte kan nå lika nära Ino-optimum som de större/dyrare/mer avancerad systemen. Andra konstruktörer har andra ideal... vissa har visst olika för varenda modell eller varenda serie.... vissa säkert medvetet, andra kan inte bättre. Ino har en "klang"... gillar man inte den så är det ju kanon... då slipper du provlyssna fler modeller. Gillar du den... då vågar du köpa andra modeller olyssnade och slippa bli besviken.

Om du misstror att det finns ett genomgående ljudideal mellan de olika Ino-modellerna så har du inte lyssnat tillräckligt nog.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-16 12:59

Hur många Ino har du hört? Jag var lite aktiv i Östergök och åkte både hit o dit o såg o hörde Ino, allt från de minsta piM till Komoroks jättebyggen och jag blev aldrig besviken, förutom på låtvalen ibland då :)
Jag minns än hur jag hörde låten "The Hanging Tree" i de små piM i Öhmans husbil, det var häftigt. Klokt låtval.

"Are you, are you
Coming to the tree?
They strung up a man
They say who murdered three
Strange things did happen here, no stranger would it be
If we met at midnight in the hanging tree"

Nota bene, jag äger inte någon pryl från Ino
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav RMA » 2021-04-16 13:09

MacBruce skrev:
RMA skrev:Det är faktiskt precis tvärtom, Ingvar kommer hem till ditt befintliga boende och gör det bästa av situationen med kundens förutsättningar (typ det får inte se ut som en studio eller liknande). Eller att kunden helst vill bygga till huset för ett ljudrum (vilket vissa har gjort). Alltså kunden bestämmer.
Varför tycker du att det är så förfärligt? Kunderna blir ju nöjda varav jag är en.


Då har jag blivit missledd av ett tidigare inlägg i den här tråden, där det stod (ur minnet och kortfattat) att Ingvar anvisade tid och plats, där hans produkt kunde belyssnas. Och — för att anknyta till ditt eget inlägg ovan: hur vet kunden hur anläggningen kommer att låta efter ombyggnad av kåken, om hen bara har Ingvars beskrivning av det?

Dessutom — vilket jag har betonat i ett tidigare P.S. : jag betvivlar varken Ingvars kompetens eller hans produkters kvalitet. Det jag är fascinerad av är att hans "affärsmodell" fungerar. Hur kunderna förvaltar sina pengar lägger jag mig inte i, så länge de kan skicka sin barn hela, rena och välnärda till skolan. :-)

Du har rätt i att han inte vill sälja innan man varit på demo, mest för att han bryr sig om sina produkter och vill att kunderna ska veta filosofin bakom och tanken hur dom bäst kommer till sin rätt (hur många bryr sig om sådant bara pengarna kommer in?).
Det är väl bara piP och mindre som han säljer ändå har jag för mig.
Angående hur bra rummet blir så kommer han gärna tillbaka med mätutrustning när rummet är klart för ev justeringar.
När han var hos mig så spenderade han inte många minuter i lyssningsrummet, mätte bara rums måtten och frågade lite vad min vision var.
Sen satt han vid köksbordet med miniräknare och räknade ut var allt skulle sitta, han går på fysiklagar och matematik inte tänk och tyck.
Resultatet blev för mig helt fantastiskt, har inte behövt ändra på något från ritningen förutom bredden mellan högtalarna då han ritade in dom bakom en bio duk som jag bytte ut mot en stor Tv.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Morello » 2021-04-16 14:42

Almen skrev:
MacBruce skrev:
Almen skrev:Ja, jag förstår inte riktigt det upprepade, pejorativa uttrycket "devota tillskyndare", citationstecken eller ej. Det känns onödigt nedlåtande, om det nu är en vettig diskussion du vill ha, MacBruce.


Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.

"nöjda kunder"?



Men då försvinner ju det raljanta tonläget - varför inte "servila påskyndare"? :mrgreen:
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-16 14:49

Humbla epigoner föreslår jag, fast nu skojar jag förstås.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Almen » 2021-04-16 15:00

Morello skrev:
Almen skrev:
MacBruce skrev:
Beklagar — men jag kan inte komma på något bättre ordval.

"nöjda kunder"?



Men då försvinner ju det raljanta tonläget - varför inte "servila påskyndare"? :mrgreen:

Du har ju din beskärda del också, vad kallar du dem? Sybarite-sykofanter? :D
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Morello » 2021-04-16 15:12

Nej, jag kallar dem kunder. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-16 21:59

hifikg skrev:Hur många Ino har du hört? Jag var lite aktiv i Östergök och åkte både hit o dit o såg o hörde Ino, allt från de minsta piM till Komoroks jättebyggen och jag blev aldrig besviken, förutom på låtvalen ibland då :)
Jag minns än hur jag hörde låten "The Hanging Tree" i de små piM i Öhmans husbil, det var häftigt. Klokt låtval.

"Are you, are you
Coming to the tree?
They strung up a man
They say who murdered three
Strange things did happen here, no stranger would it be
If we met at midnight in the hanging tree"

Nota bene, jag äger inte någon pryl från Ino


Om det är mig du vänder dig till i det "fetade" ovan, så kan jag svara: Ingen. Men återigen: det var inte det min fråga gällde. Själv har jag vid några tillfällen blivit ytterligt besviken efter att ha köpt produkter/(hushållsapparater) efter rekommendationer från bekanta — och även från "test-institut".
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-16 22:12

Tror nog faktisktianer till mans tar lite illa vid sig om du tänker gruppera oss i någon av de facken... vi är amatörer i ordets egentliga betydelse.... vi gör detta utav kärlek för området och kompetensen och erfarenheten går från medelhög till skyhög...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-16 23:16

Nattlorden skrev:Tror nog faktisktianer till mans tar lite illa vid sig om du tänker gruppera oss i någon av de facken... vi är amatörer i ordets egentliga betydelse.... vi gör detta utan kärlek för området och kompetensen och erfarenheten går från medelhög till skyhög...


Blev lite fel där va? :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-16 23:19

MacBruce skrev:Om det är mig du vänder dig till i det "fetade" ovan, så kan jag svara: Ingen.


Det var det och då vet vi.
Jag rekommenderar för övrigt inte Ino till någon, för IÖ har uttryckligen bett mig låta bli. Fast ibland kan jag viska i lönndom till dem som inte lyckas få tag i ett par OA52 att de kan lyssna på Ino eller Peters ägg. Peter kanske inte har något emot det, men säg inget till Ingvar!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav music4ever » 2021-04-17 00:45

MacBruce skrev:Om man skulle våga sig på lite "associativ logik" här: hur många skulle frestas att bygga om sin kåk till en exakt kopia av de "lyssningsrum" som Ingenjör Öhman (han föredrar ju att bli tilltalad så, enligt eget inlägg i detta forum) har utvalt, om inte påhejade av devota tillskyndare? Jag bara frågar, utan några pekuniära intressen i sammanhanget.

P.S. (På förekommen anledning - "devota tillskyndare" kan sluta att ringa till mig - jag har stängt av telefonen. Om ni vill meddela något i sammanhanget, kan ni PM:a eller mejla - det senare föredrar jag.) : jag ifrågasätter varken Ingenjör Öhmans redobogenhet eller hans produkters kvaliteter. Det som fascinerar mig i sammanhanget är, att "affärsmodellen" tycks fungera...


Jag köpte mitt hus för jag såg det hade en bra möjlighet för ett bra lyssningsrum baserad på Öhmans kunskap.
Att du beter dig som en douche rör mig inte i ryggen. Jag är extremt nöjd med ljudet jag har nu och de som har varit och lyssnat har inte klagat. Jag blir extra nöjd av att jag vet hur extremt mycket bättre det låter hos mig än hos de flesta bittra personer som sprider nonsens kring ett märke de ogillar. Just det är grädden på moset. :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-17 07:10

hifikg skrev:
Nattlorden skrev:Tror nog faktisktianer till mans tar lite illa vid sig om du tänker gruppera oss i någon av de facken... vi är amatörer i ordets egentliga betydelse.... vi gör detta utaV kärlek för området och kompetensen och erfarenheten går från medelhög till skyhög...


Blev lite fel där va? :)


Tack. Rättar!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav juanth » 2021-04-17 08:23

Jag vänder mig inte specifikt till MacBruce utan alla de som ofta utan att ens ha hört Inos högtalare tycks provocerade av hur ett företag drivs. Det är såklart fritt för precis vem som helst att styra över sitt eget företag på just det vis ägaren själv önskar och väljer.

Vad är det då som provocerar?
Är det samma med tillverkare av tex dammsugare man aldrig provat som man blir upprörd över? Jag har svårt att tro det.

Är det så enkelt att människor har svårt för när en tillverkare väljer att vara annorlunda jämfört med merparten?
För mig känns det som att det är samma typ av drivkraft och psykologiska faktorer som orsakar mobbing och hat mot människor som skiljer sig från den trygga fårskocken. Människor som vågar gå sin egen väg oavsett bransch eller livsföring.
Såna människor tycker jag är beundransvärda och det borde vara självklart att det är allas rätt att styra sitt liv efter eget huvud.
Att vissa inbillar sig att de har rätt att kritisera och tror sig kunna påverka andra människors livsföring kan vara tillskrivas högmod, inskränkthet och osäkerhet/rädsla.)

Jag har själv inga Ino men har lyssnat med god behållning ett flertal gånger och tidigare ägt några basmoduler.
Ingvar uppfattar jag som en alldeles briljant, kunnig och spännande människa som är enormt dedikerad det han brinner för.
Jag har för mig att han har sagt att hans huvudsyssla är akustiker/konsultation och att högtalardelen så att säga kommer i andra hand även om de båda gebiten måste sägas leva i symbios.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav MacBruce » 2021-04-17 19:40

juanth skrev:Jag vänder mig inte specifikt till MacBruce utan alla de som ofta utan att ens ha hört Inos högtalare tycks provocerade av hur ett företag drivs. Det är såklart fritt för precis vem som helst att styra över sitt eget företag på just det vis ägaren själv önskar och väljer.

Vad är det då som provocerar?
Är det samma med tillverkare av tex dammsugare man aldrig provat som man blir upprörd över? Jag har svårt att tro det.[...]


Provocerad är allt att "ta i", åtminstone vad mig beträffar. Jag gitter inte räkna bakåt hur många gånger jag påpekade, att jag inte hyser hyser några tvivel om vare sig IÖ:s kompetens eller hans produkters kvalitet. Ingen verkade dock kunna eller vilja "ta till sig det". Ångrar dock att jag lät mig dras in i "sidodiskussionerna".
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav juanth » 2021-04-17 19:48

MacBruce skrev:
juanth skrev:Jag vänder mig inte specifikt till MacBruce utan alla de som ofta utan att ens ha hört Inos högtalare tycks provocerade av hur ett företag drivs. Det är såklart fritt för precis vem som helst att styra över sitt eget företag på just det vis ägaren själv önskar och väljer.

Vad är det då som provocerar?
Är det samma med tillverkare av tex dammsugare man aldrig provat som man blir upprörd över? Jag har svårt att tro det.[...]


Provocerad är allt att "ta i", åtminstone vad mig beträffar. Jag gitter inte räkna bakåt hur många gånger jag påpekade, att jag inte hyser hyser några tvivel om vare sig IÖ:s kompetens eller hans produkters kvalitet. Ingen verkade dock kunna eller vilja "ta till sig det". Ångrar dock att jag lät mig dras in i "sidodiskussionerna".


Nej då, du var tydlig.
Jag tänker mer på vad jag ofta läser i andra forum kring Ino.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Grand Soir
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Grand Soir » 2021-04-18 10:32

MacBruce: Vette fan vem du är, men att kapa min tråd så här med ditt skit är inte ok alltså. :evil:

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-18 11:10

Grand Soir skrev:MacBruce: Vette fan vem du är, men att kapa min tråd så här med ditt skit är inte ok alltså. :evil:


He, he, kapade trådar och offtopic lär du få vänja dig vid som medlem på Faktiskt :)
MacBruce är för övrigt en hedersknyffel på många sätt, tror att hans inlägg övertolkats och misstolkats en del.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav music4ever » 2021-04-18 23:46

Grand Soir skrev:Stort tack till Mr. Öhman och D för att jag fick lyssna på i64S med infrasystemet. Det var magiskt bra! :D


Kul att höra. Var det något som du inte gilla eller något som du blev förvånad av (positivt eller negativt)?

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav DVD-ai » 2021-04-21 16:05

Han gillade i alla fall INTE att behöva vänta på ett par om han beställer 8)

Sedan får han fylla i resterande själv :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav hifikg » 2021-04-22 00:43

Hur lång är leveranstiden f n? Frågar åt en mycket nyfiken kompis, som givit upp försöken att få köpa loss mina högtalare.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
-micke-
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-11-01
Ort: Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav -micke- » 2021-04-22 08:14

hifikg skrev:Hur lång är leveranstiden f n? Frågar åt en mycket nyfiken kompis, som givit upp försöken att få köpa loss mina högtalare.

Det går ju inte att säga hur det ser ut framöver men jag beställde pY-2, i byggsats och rå mdf, för 1 år och 7 månader sen och har fortfarande inte fått dem.
Sen kompletterade jag visserligen beställningen med i16s (också byggsats och rå mdf) i december förra året. Men det skulle enligt uppgift inte förlänga leveranstiden, utan jag skulle behålla min plats i kön.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav genstruktur » 2021-04-22 12:25

-micke- skrev:
hifikg skrev: 1 år och 7 månader sen och har fortfarande inte fått dem.
Oh jäklar 8O
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-22 19:33

-micke- skrev:
hifikg skrev:Hur lång är leveranstiden f n? Frågar åt en mycket nyfiken kompis, som givit upp försöken att få köpa loss mina högtalare.

Det går ju inte att säga hur det ser ut framöver men jag beställde pY-2, i byggsats och rå mdf, för 1 år och 7 månader sen och har fortfarande inte fått dem.
Sen kompletterade jag visserligen beställningen med i16s (också byggsats och rå mdf) i december förra året. Men det skulle enligt uppgift inte förlänga leveranstiden, utan jag skulle behålla min plats i kön.


Har du efterfrågat?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
-micke-
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-11-01
Ort: Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav -micke- » 2021-04-23 08:15

Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?

Ja, jag brukar ringa och skicka sms då och då.
Men snickaren har tydligen haft problem med produktiviteten.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Nattlorden » 2021-04-23 08:38

-micke- skrev:
Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?

Ja, jag brukar ringa och skicka sms då och då.
Men snickaren har tydligen haft problem med produktiviteten.


Ok... tänkt mest så grejorna inte stod redo men det tappats bort vem som väntade. 8) Men då var det inte så.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3335
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav eljulio » 2021-04-30 18:10

Nattlorden skrev:
-micke- skrev:
Nattlorden skrev:Har du efterfrågat?

Ja, jag brukar ringa och skicka sms då och då.
Men snickaren har tydligen haft problem med produktiviteten.


Ok... tänkt mest så grejorna inte stod redo men det tappats bort vem som väntade. 8) Men då var det inte så.



Jag som har ett gäng bokstäver, dessutom i oordning skulle aldrig klara av de leveranstiderna... 8O

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Ted_B » 2021-04-30 19:43

Väntan är jobbig. Jag fick vänta ca ett halvår på mina Pi60s, och extra jobbigt blev det när ena högtalarlådan var sprucken så jag fick vänta på att snickaren skulle göra ett par nya åt mig :)
Undrar vad det är för leveranstid på ett par bs60, kanske är det dags att beställa nu om jag ska ha dem om ett år eller så 8)
The World's Mine Oyster

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster