Moderator: Redaktörer
-Palle- skrev:Har scenmolton från eventgross och kan inte påstå att jag reflekterat över att det luktade starkt när det var nytt?
Xenod skrev:Jag hade massa scenmolton ett tag som jag köpte från jam.se. Då vill jag minnas att man kunde välja om det skulle vara flamskyddat eller ej, och jag tog den som inte hade flamskydd. Luktade ingenting.
Nu när jag kollar verkar de bara ha flamskyddade varianten och bara grå och vit färg.
Frisk skrev:Frisk skrev:Igår köpte jag IKEA Sanella som kändes bra, läser jag i tråden har just den tagits upp flera gånger, om än ett tag sen senast, är det någon som gjort tester på det tyget nu eller fått utlåtande från Öhman eller annan akustiker?
Jag inväntar lite dämpmaterial, kanske får hoppas Ingvar har vägarna förbi och kan leverera framför att få det skickat för att få ett utlåtande. Skulle förstås köpt tyget innan jag hämtade högtalarna inser jag nu.
Så, äntligen ett svar på denna fråga som varit uppe så många gånger, mötte precis upp Öhman för överlämning av dämpmaterial.
Med reservation av att det var ett väldigt snabbt utlåtande var det i stort ett bra tyg, ganska lagom tjockt men önskvärt vore det om det vore lite glesare, lättare att blåsa igenom. Han tyckte i alla fall jag kunde köra på det tyget utan problem. Men för att vara tydlig, inte helt optimalt.
genstruktur skrev:Vad har ni kört för krok till era draperier? Två eller fyrfingerkrok? Bilder är alltid kul. Jag funderar själv på vad som är snyggast.
genstruktur skrev:Vad har ni kört för krok till era draperier? Två eller fyrfingerkrok? Bilder är alltid kul. Jag funderar själv på vad som är snyggast.
kneten skrev:Om du "genstruktur" syftar på min bild av tyg så är det Pagunette Soft Velvet inköp för länge sedan. Jag har tidigare tagit med tyg från Ohlssons tyger, Samuel hette det och hade med mig en bit till IÖ för att kolla med honom om det klarade "blåstestet" vilket det gjorde, det var nästan identiskt med Pagunettetyget.
Det skall vara av sammetstyp utav syntet och man skall kunna blåsa igen det utan större ansträngning.
Nu har jag en blandning av Pagunette och Samuel. (Jag ser på min bild att jag borde ha snyggat till veckningen något innan bilden togs)
När det gäller fyrfingerkroken så kan man ju även bruka den som tvåfingerkrok också.
genstruktur skrev:Stiligt! Ja det blev riktigt loungekänsla.
Frisk skrev:Såg mycket trevligt ut det där Zappa. hade jag haft mer än 2cm att spela på...
guldfisk skrev:Trådlyft:
Någon som har tips på en rejäl, väggmonterad skena att montera över en dörröppning? Vi vill ha ett relativ tungt draperi mellan kök och vardagsrum. Tätt inpå väggen, så inget utstickande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster