Hej!
Är det någon här som har koll på vilket lyssningsavstånd som rekommenderas till INO CC-modulerna?
För de vanliga högtalarna finns ett rekommenderas lyssningsavstånd men hittar inget för CC-modulerna.
Moderator: Redaktörer
blekfet skrev:Jag har ca 3 m till främre raden och lite längre än 4 m till bakre, i min cc-pc2/pY-4-bio (som jag tyvärr behöver avveckla). Låter utmärkt på bägge raderna.
Foffe skrev:blekfet skrev:Jag har ca 3 m till främre raden och lite längre än 4 m till bakre, i min cc-pc2/pY-4-bio (som jag tyvärr behöver avveckla). Låter utmärkt på bägge raderna.
Var i landet finns du?
Vi har tv'n i en del av vardagsrummet men en öppning mot resten av rummet. Den här delen är endast 3-4 m stor och då jag byggt upp en "vägg" med 8 st Infra X moduler och 2 Ino CC PC2 så försvinner ca 40 cm på längden. Jag sitter nog ca 2 m från högtalarna. Vi har ingen duk heller så använder endast 2 CC PC2.
Jag upplever ett väldefinierat mellanregister vilket gör att musik ibland känns lite platt. Däremot när jag ser på film och TV tycker jag att det låter bra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster