Moderator: Redaktörer
Iqbad skrev:Tack för svar, efter lite surfning på några amerikanska forum så verkar det som att de är stabila ner till 2ohm, så borde inte vara några problem, jag ska testa så fort jag får mina nya profundus X.
BTW så sa öhman att han konstruerat en basmodulförstärkare baserat på en Hypex modul som ska sälja via Hifi-kit, någon som vet när denna finns att köpa och vad den kommer att kosta?
DVD-ai skrev:Oj, kostar den 60kkr för 2 kanaler ?
Det var mycket!
eljulio skrev:Det är en svår prislapp att förstå om uppgiften stämmer.
luv3n skrev:Priserna har jag fått av Andreas på Hifikit , och fick denna info:
Det unika med lösningen är att det är full styrka ner till 5hz - Svingar 80 Volt åt bägge håll samt stabil ned till 2 ohms last.
Sen är det 3 kanaler på steget, inte 2.
I-or skrev:Däremot har Ino Audios version en mer kapabel nätdel, SMPS3kA700 (sannolikt), än vad konkurrenterna vanligen använder för drivning av 2 st NC1200 OEM, vilket antagligen är vad som verkligen döljer sig bakom påståendet om bättre prestanda vid stora strömuttag. Prispåslaget för detta borde dock bara handla om två-tre tusenlappar i konsumentledet.
avr7000 skrev:Får man alltså 4 st VTV med samma grejer (fast utan modifiering) för samma pengar som ett Ino steg?
joonah skrev:luv3n skrev:Priserna har jag fått av Andreas på Hifikit , och fick denna info:
Det unika med lösningen är att det är full styrka ner till 5hz - Svingar 80 Volt åt bägge håll samt stabil ned till 2 ohms last.
Sen är det 3 kanaler på steget, inte 2.
Är det inte två kanaler, left och right, men de har tre utgångar vardera för att förenkla parallellkoppling?
Calleberg skrev:avr7000 skrev:Får man alltså 4 st VTV med samma grejer (fast utan modifiering) för samma pengar som ett Ino steg?
Precis så verkar det vara.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster