Post Corona!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-23 10:00

Efter den 1/4 2020 har Ino Audio inte haft någon officiell demo. Jag tänkte:

1. Jag vill inte att Ino Audio skall vara stället där människor träffas och smittar varandra,

2. Leveranstiden var lång, så många som fick vänta 3 år på att få sina högtalare tyckte det var en jobbig väntan,

3. Utan att ha varit på demo får man ju inte köpa Ino-högtalare, så att ställa in alla Demo-tillfällen var ett bra sätt att stoppa inflödet av beställningar och få stil på leveranstiderna.

Men - nu är Corona inte något farligt längre, och leveranstiderna har sjunkit till klart rimliga tider…

Så nu sitter jag och tänker att man kanske skulle börja hålla demo för intresserade igen? Typ några ggr om året. Den första kanske i maj, den 17:e. Intresserade kan skicka mig ett sms (070-523 32 32).


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3403
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Post Corona!

Inläggav eljulio » 2024-04-23 13:14

Så trevligt! Jag har varit hos dig, så ett besök denna gång är inte aktuellt just nu, men för framtiden vet man aldrig. Kan man hoppas på lite återbesök på detta forum också? Det vore välkommet. :)

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-23 18:54

Jag stannar nog tills jag utsätts på liknande sätt som förut. Översittar-moderatorer vill jag inte utsättas för igen. :cry:

När faktiskt startade för många år sedan så var ett av de viktigaste idéerna att erbjuda ett forum utan censur och åsiktsfiltrering. I en värld med allt mera antidemokratisk cancel culture, var faktiskt ett vattenhål. :D Endast otrevligheter var ovälkomna, men inte olika perspektiv.

Sverige har världens äldsta tryckfrihetsförordning, så att hålla på detta kändes toppen. :D

Men det gick över… I takt med att moderatorer kände sig varma i kläderna så såg (vissa av dem) sin chans att styra och ställa med vad som är tillåtna och otillåtna åsikter…

Lite som världen i stort utvecklat sig de senaste 15-20 åren förvisso. Demokrati betydde en gång det som ordet berättar. Men det betyder nu inte längre demokrati, utan de som gormar om det ser sina egna åsikter som ”demokratiska”. Den som tycker något annat är odemokratisk… Då har man både förlorat insikt i språket och dessutom gjort sig själv till en odemokratisk kraft - en som agerar MOT demokrati.

Det det var ett antal år sedan, och förhoppningsvis är det bättre nu, här på faktiskt. :D :) Jag är beredd att ge det en chans i varje fall.

——-

Och demo är precis som du antyder primärt till för dem som inte varit på demo förut. Min tid är knapp så jag ägnar mig gärna åt andra saker än att ”om-dema” för dem som redan är insatta. Jag är ju dessutom tyvärr väldigt lat. :oops:

Alla oinsatta är såklart välkomna. Ju oinsattare desto välkomnare! :wink:


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3403
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Post Corona!

Inläggav eljulio » 2024-04-24 08:39

Trevligt att ha dig åter. Jag tycker nog att det är hyggligt högt i tak just nu, men det ligger förstås hos en själv också hur man uppfattas vad som skrivs. Hur som helst. Varmt välkommen åter!

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1324
Blev medlem: 2006-04-14

Re: Post Corona!

Inläggav UnholyRishna » 2024-04-24 14:54

Håller med, kul att du är tillbaks! Och likaså tycker även jag att det just nu verkar vara högt i tak för vad som får diskuteras på forumet, vilket jag anser är bra!

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1456
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Post Corona!

Inläggav Zappa » 2024-04-24 15:28

Ja, kul att du är tillbaka Öhman! Jag skulle gärna gå på demo men har varit där förr. Det har hänt en del i mitt lyssningsrum sedan du var där senast, bland annat har ju bs60x tillkommit, vilket var välgörande. :)
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1641
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Post Corona!

Inläggav gflar » 2024-04-24 17:29

Instämmer med föregående skrivare, kul att du är tillbaka Ingvar, du har varit saknad.

MorganM
 
Inlägg: 1723
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Post Corona!

Inläggav MorganM » 2024-04-25 09:28

Kul att du är tillbaka Ingvar!
Välkommen! :D
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-28 00:25

Tack snälla alla! :) Trevligt att höra om takhöjden också. :)

Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl… (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39818
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Post Corona!

Inläggav petersteindl » 2024-04-28 01:37

IngOehman skrev:Tack snälla alla! :) Trevligt att höra om takhöjden också. :)

Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl… (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)


Vh, iö


Så fort jag såg att den låstes tänkte jag på dig och hur du ser på forumet. Jag instämmer själv inte i låsningen.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21114
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Post Corona!

Inläggav E » 2024-04-28 02:17

Jag har ingen aning om vad som avses och tar avstånd, från allt,
till hondra prucent.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57293
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Post Corona!

Inläggav Nattlorden » 2024-04-28 09:57

IngOehman skrev:Tack snälla alla! :) Trevligt att höra om takhöjden också. :)

Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl… (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)


Vh, iö


Det finns en policy att studera här, och är man tillsatt att hålla koll på att denna efterlevs så är man tyvärr tvingad att ingripa när denna inte följs. Denna posten här bryter t.ex. mot §2 om du inte är medveten om det, men jag tänker inte göra något. Däremot kan jag berätta att personangreppet landar med stor ledsamhet här, känns det bra?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 11:29

Personangrepp? 8O Mot vem då?

Och vad är det för policy som inte har följts?


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35510
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Post Corona!

Inläggav paa » 2024-04-29 11:56

IngOehman skrev:Personangrepp? 8O Mot vem då?

Och vad är det för policy som inte har följts?


Vh, iö

Jag tror utan att veta, att om du utelämnat denna mening: (Om man med vettigt menar något annat än någon som njuter av sin egen maktutövning.)
så hade din synpunkt ändå gått fram, och allt hade varit Hunky Dory som dom säger längre västerut, och ingen hade blivit ledsen!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 12:06

1. Jag visste ju inte ens vem som låst tråden! Ingen utpekades.

2. Jag gissar att många trådar har låsts, pekade inte ens ut en specifik låsning.

3. Jag skrev ordet ”vettigt”, och då behövde jag klargöra min ram för vettiga skäl. Någon annan kan ju anse det vettigt att roa sig med sin maktutövning. Men jag gör det alltså inte.

Kort sagt - jag hänvisar till en tråd som låsts utan (vad jag ser som) vettigt skäl. Den som kan identifiera det utan mera info än så delar uppenbarligen min bedömning. Om handsken passar, liksom.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9644
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Post Corona!

Inläggav Johan_Lindroos » 2024-04-29 13:08

Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35510
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Post Corona!

Inläggav paa » 2024-04-29 13:15

Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?

En kvalificerad gissning är att det torde vara denna:
viewtopic.php?p=2310917#p2310917
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34941
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Post Corona!

Inläggav Morello » 2024-04-29 13:20

En klockren regelöverträdelse där moderator agerade helt i samklang med reglementet!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 15:53

Då kanske du kan berätta varför tråden låstes? Ingen annan verkar förstå det.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7335
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Post Corona!

Inläggav Kalejdokom » 2024-04-29 15:55

IngOehman skrev:1. Jag visste ju inte ens vem som låst tråden! Ingen utpekades.

2. Jag gissar att många trådar har låsts, pekade inte ens ut en specifik låsning.

3. Jag skrev ordet ”vettigt”, och då behövde jag klargöra min ram för vettiga skäl. Någon annan kan ju anse det vettigt att roa sig med sin maktutövning. Men jag gör det alltså inte.

Kort sagt - jag hänvisar till en tråd som låsts utan (vad jag ser som) vettigt skäl. Den som kan identifiera det utan mera info än så delar uppenbarligen min bedömning. Om handsken passar, liksom.


Vh, iö

Kul att du är tillbaka på forat, IngOehman, men snälla, be bara om ursäkt och gå vidare i livet! Det är väl helt självklart vilken tråd du avsåg och det är väl helt självklart vem som låste tråden och varför, eller?

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 16:01

Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?

Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.

Men de som försvarar låsningen vet kanske vilken tråd det var. Annars är det ju märkligt att man försvarar den.

Och oavsett allt så var min synpunkt allmän. En kommentar till påståendet att Faktiskt har blivit bättre sedan för några år sedan.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57293
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Post Corona!

Inläggav Nattlorden » 2024-04-29 16:08

IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.


Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...

Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning... :lol: :lol: :lol:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 21:29

Kalejdokom skrev:
IngOehman skrev:1. Jag visste ju inte ens vem som låst tråden! Ingen utpekades.

2. Jag gissar att många trådar har låsts, pekade inte ens ut en specifik låsning.

3. Jag skrev ordet ”vettigt”, och då behövde jag klargöra min ram för vettiga skäl. Någon annan kan ju anse det vettigt att roa sig med sin maktutövning. Men jag gör det alltså inte.

Kort sagt - jag hänvisar till en tråd som låsts utan (vad jag ser som) vettigt skäl. Den som kan identifiera det utan mera info än så delar uppenbarligen min bedömning. Om handsken passar, liksom.


Vh, iö

Kul att du är tillbaka på forat, IngOehman, men snälla, be bara om ursäkt och gå vidare i livet! Det är väl helt självklart vilken tråd du avsåg och det är väl helt självklart vem som låste tråden och varför, eller?

Du verkar veta vilken tråd det rör sig om. Jag vet det inte. Jag har inte varit inne i den, varken före, under eller efter låsningen.

Jag vet bara att låsningen upprörde mångas känslor/förvånade många. Tillräckligt för dem för att de ville berätta det för mig (utanför faktiskt). Det är allt jag vet. Det vill säga någon sa också att tråden pågått sedan oktober och att inget speciellt eller nytt hade hänt före låsningen. Men som sagt - jag känner inte till tråden. Han inte läst i den, vet inte vad den heter, vet inte vad som talats om i den.

Jag har alltså ingen kommentar till låsningen som sådan, eller kunskap om tråden och dess namn eller innehåll. Jag bara svarade på det någon sagt om att det var annorlunda på faktiskt nu än för några år sedan.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-29 21:35

Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.


Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...

Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning... :lol: :lol: :lol:

Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.

Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57293
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Post Corona!

Inläggav Nattlorden » 2024-04-29 22:10

paa länkade ju ovan?

politikpolicyn har mig veterligen funnits sedan start, så det där med friare tyglar är nog mer romanticerat önsketänkande än något annat. :wink:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9606
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Post Corona!

Inläggav sprudel » 2024-04-29 22:11

IngOehman skrev:
Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Jag kan inte göra det, eftersom jag bara fick en skärmdump där man såg sista inlägget samt en relaterat till detta helt ologisk låsning av tråden.


Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...

Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning... :lol: :lol: :lol:

Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.

Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?


Vh, iö


Det var ”E” som startade tråden om en blogg på YouTube som heter 100% med Henrik Jönsson som programledare. Han intervjuar politiker mm och gör det tydligen bra. Ingen i tråden har egentligen framfört några politiska åsikter annat än att man rapporterat om vilka som medverkar i programmet.
Det tangerar ju tabubelagt när programmet innehåller politiker som intervjuas så kanske är det bäst att släppa det hela när vi har de regler vi har.
En helt annan fråga är ju om regelverket ska bestå eller ändras men den frågan gör sig bäst i öppet forum om framtiden. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7335
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Post Corona!

Inläggav Kalejdokom » 2024-04-29 22:22

IngOehman skrev:Såg dock för väldigt kort tid sedan en tråd som plötsligt låstes utan vettigt skäl...

Ok, du såg tråden, men har inte läst den och vet inte vilken det är? :roll: Och du är helt ointresserad att ta reda på vilken det är?

Det tar ca 30 sekunder att ta reda på vilka trådar som låsts "för väldigt kort tid sedan". Det finns bara en tråd och den låstes den 24/4. paa har redan pekat ut tråden, utan att du verkar vilja ta in det. Dessutom har den pågått sedan oktober, som du själv påpekat:
viewtopic.php?p=2310917

Man får gå tillbaka till 2022-08-01 för att hitta den tråd som låsts närmast bak i tiden... alltså inte för väldigt kort tid sedan.

Jag har otroligt stor respekt för dig, IngOehman, för ditt kunnande inom alla möjliga teknikområden och jag anar att du förmodligen konstruerat världens bästa högtalare (obs ingen ironi i detta), men när jag läser din argumentation och retorik i forumtrådar som denna, blir jag fullständigt skogstokig! Njuter du av att provocera eller hur kommer det sig att du inte kan ha en lite mer ödmjuk ton?
IngOehman skrev:Jag stannar nog tills jag utsätts på liknande sätt som förut.

Jag tänker att du kanske också skall reflektera över vad du utsätter andra för, genom ditt sätt att föra dialogen. I ett samtal gäller ömsesidig respekt.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-30 15:30

sprudel skrev:
IngOehman skrev:
Nattlorden skrev:
Det är inget som säger att en trådlåsning sker pga det sista inlägget, det kan lika gärna vara skapandet av tråden som sådan, eller det generella innehållet i den och vart den är på väg...

Och sen kan jag bara undra över vem tusan som bemödar sig att skicka dig en skärmdump av en trådlåsning... :lol: :lol: :lol:

Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.

Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?


Vh, iö


Det var ”E” som startade tråden om en blogg på YouTube som heter 100% med Henrik Jönsson som programledare. Han intervjuar politiker mm och gör det tydligen bra. Ingen i tråden har egentligen framfört några politiska åsikter annat än att man rapporterat om vilka som medverkar i programmet.
Det tangerar ju tabubelagt när programmet innehåller politiker som intervjuas så kanske är det bäst att släppa det hela när vi har de regler vi har.
En helt annan fråga är ju om regelverket ska bestå eller ändras men den frågan gör sig bäst i öppet forum om framtiden. :)

Ja, det är en annan fråga. En som känns viktig då det idag så finns uppenbart ett godtycke som ställer till utan att vara till nytta och glädje för någon. Jättetack för sammanfattningen och de sansade kommentarerna! Bra info när jag varit borta i flera år och saknar koll på vad som hänt här.

Trevligt som kontrast till dem som bara är otrevliga.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-30 15:32

paa skrev:
Johan_Lindroos skrev:Det diskuteras någon trådlåsning, men det blir obegripligt vad som diskuteras eftersom det inte anges vilken tråd det gäller. Kan någon hänvisa till denna tråd?

En kvalificerad gissning är att det torde vara denna:
viewtopic.php?p=2310917#p2310917

Tack för länk!

Har fullt just nu, men kollar i veckan, är min ambition.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34941
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Post Corona!

Inläggav Morello » 2024-04-30 15:35

Är det förstamajtåget som tar din tid i anspråk? :mrgreen:
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster