Post Corona!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-30 15:40

Njae… imorgon blir det ju italiens motorträff i Skokloster!
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9647
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Post Corona!

Inläggav sprudel » 2024-04-30 17:12

Morello skrev:Är det förstamajtåget som tar din tid i anspråk? :mrgreen:


Saknar du Ingvar vid din sida längst fram i tåget! :mrgreen:
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-04-30 19:10

:!: :mrgreen: :mrgreen:

Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Jag är emot politik. Alla som går i sådana där tåg verkar vara för.

Då är det roligare att dra till Skokloster och kolla på italienska skönheter!


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11928
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Post Corona!

Inläggav sportbilsentusiasten » 2024-05-01 12:49

IngOehman skrev:
sprudel skrev:
IngOehman skrev:Med tanke på reaktionerna detta fått här i tråden så håller jag det hemligt. Vill inte hänga ut någon/några. Men det finns fler än jag som saknar det väldigt fria faktiskt som fanns i begynnelsen.

Blir dock alltmera nyfiken på den låsta tråden… Kan ingen som vet vilken det är berätta, så man kan kolla vad som skrevs i den innan den låstes?


Vh, iö


Det var ”E” som startade tråden om en blogg på YouTube som heter 100% med Henrik Jönsson som programledare. Han intervjuar politiker mm och gör det tydligen bra. Ingen i tråden har egentligen framfört några politiska åsikter annat än att man rapporterat om vilka som medverkar i programmet.
Det tangerar ju tabubelagt när programmet innehåller politiker som intervjuas så kanske är det bäst att släppa det hela när vi har de regler vi har.
En helt annan fråga är ju om regelverket ska bestå eller ändras men den frågan gör sig bäst i öppet forum om framtiden. :)

Ja, det är en annan fråga. En som känns viktig då det idag så finns uppenbart ett godtycke som ställer till utan att vara till nytta och glädje för någon. Jättetack för sammanfattningen och de sansade kommentarerna! Bra info när jag varit borta i flera år och saknar koll på vad som hänt här.

Trevligt som kontrast till dem som bara är otrevliga.

Välkommen tillbaka Ingvar!
Men tänk på hur du uttrycker dig. Överseende behövs. Alla gör så gott de kan, även om man är moderator. Personangrepp är inte tillåtet och diskussioner om hur forumet modereras görs inte i trådarna.

ok?

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48462
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Post Corona!

Inläggav IngOehman » 2024-05-02 12:17

Igen - jag visste inget om saken mera än att jag fått ett meddelande (utanför faktisk) om att ”en tråd har låsts, utan vettiga orsaker” (minns inte ordalydelsen, men med den innebörden). Jag bryr mig inte om vem som låste tråden och jag har heller inte pekat ut någon.

Enda skälet att jag nämnde det var att någon annan sa att faktiskt inte längre var som då jag hoppade av.

Nu när jag läst igenom tråden kan jag konstatera att den helt saknar politiska inlägg, och att den handlar om media, vilket ju till och med är en del av namnet för avdelningen där den publicerats! Så det enda politiska är själva låsningen, som är ett ställningstagande mot det specifika media som tråden handlar om. Skulle en tråd om STV (som är oerhört mycket mera politisk) ha låsts? Och om så - varför finns avdelningen där media får diskuteras överhuvudtaget?

Såvida ingen tar upp detta ämne igen så har jag inget mera att säga om saken.

——

Det jag kan berätta om dock, är att det fortfarande finns plats på demo den 17/5.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

makesrain
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 2017-05-15
Ort: Täby

Re: Post Corona!

Inläggav makesrain » 2024-05-02 14:15

Jag har varit på demo hos Ingvar och till den som funderar på att anmäla sig kan jag bara säga: Gör det. Att få lyssna på riktigt bra högtalare i ett akustifantastiskt rum och att få höra Ingvar berätta om sina högtalare är en upplevelse.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1456
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Post Corona!

Inläggav Zappa » 2024-05-02 14:47

Instämmer! :)
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11928
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Post Corona!

Inläggav sportbilsentusiasten » 2024-05-03 12:34

IngOehman skrev:Igen - jag visste inget om saken mera än att jag fått ett meddelande (utanför faktisk) om att ”en tråd har låsts, utan vettiga orsaker” (minns inte ordalydelsen, men med den innebörden). Jag bryr mig inte om vem som låste tråden och jag har heller inte pekat ut någon.

Enda skälet att jag nämnde det var att någon annan sa att faktiskt inte längre var som då jag hoppade av.

Nu när jag läst igenom tråden kan jag konstatera att den helt saknar politiska inlägg, och att den handlar om media, vilket ju till och med är en del av namnet för avdelningen där den publicerats! Så det enda politiska är själva låsningen, som är ett ställningstagande mot det specifika media som tråden handlar om. Skulle en tråd om STV (som är oerhört mycket mera politisk) ha låsts? Och om så - varför finns avdelningen där media får diskuteras överhuvudtaget?

Såvida ingen tar upp detta ämne igen så har jag inget mera att säga om saken.

Notera att det jag skrev, inte handlade om trådlåsningen.
Nu lämnar vi detta.
Ska fundera på att starta motorcykeln i helgen.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39867
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Post Corona!

Inläggav petersteindl » 2024-05-04 18:43

Såg precis denna.



Av någon outgrundlig anledning valde jag att posta denna i den här tråden.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Wetterstad och 2 gäster