Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Såväl 272 som 275 är något så ovanligt som slutsteg med utgångssteg av CFP-typ, vilket borgar för god linjäritet (låg THD) om det är en bra konstruktion.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Såväl 272 som 275 är något så ovanligt som slutsteg med utgångssteg av CFP-typ, vilket borgar för god linjäritet (låg THD) om det är en bra konstruktion.
Hade varit spännande om du ville berätta lite mer i detalj, för alla oss som inte är elektronikkonstruktörer...?
Rydberg skrev:...NAD208 skulle jag klassa som halvsunkigt utan att blinka.
FBK skrev:Jag har nu läst testen på Nad C375Bee som testades i MoLT och de sista orden blev Nad C375Bee "kan ses som ett bra köp."Och mitt Nad C275Bee slutsteg är ju i princip samma maskin då man ska kunna köra C275Bee tillsammans med C375Bee så slutsteget borde klara sig bra i en test OCH jag gillar ljudet så jag gillar något som troligtvis är ofärgat.Får väl plocka med det till Hallstahammar och käka Pizza
och jämför emot halvsunkiga Nad208
Eller vad säger du hifikg...
hifikg skrev:FBK skrev:Jag har nu läst testen på Nad C375Bee som testades i MoLT och de sista orden blev Nad C375Bee "kan ses som ett bra köp."Och mitt Nad C275Bee slutsteg är ju i princip samma maskin då man ska kunna köra C275Bee tillsammans med C375Bee så slutsteget borde klara sig bra i en test OCH jag gillar ljudet så jag gillar något som troligtvis är ofärgat.Får väl plocka med det till Hallstahammar och käka Pizza
och jämför emot halvsunkiga Nad208
Eller vad säger du hifikg...
Ja för f-n, jag ska göra dig till jazzdiggare fullt ut! Jag har en plan!
music4ever skrev:Snackar man om Nad C275B som stereo eller monokopplade?
2x150 watt känns lite som i minsta laget till i32s.
Nattlorden skrev:Hyffsat tuff last för ett bryggat steg.
Pratar vi nypris, så är det ju korvörens skillnad mellan 2st 275BEE och ett Rotel RB1590...
FBK skrev:Nattlorden skrev:Hyffsat tuff last för ett bryggat steg.
Pratar vi nypris, så är det ju korvörens skillnad mellan 2st 275BEE och ett Rotel RB1590...
pi60 är inget jobb för 2st 275Bee. Och på sidan 7 i denna tråd så är det en medlem som kör just så, dvs bara fråga hur det går ?För den som funderar i dessa svängar så finns det 2st 275 på Hifitorget för 12.000kr "fyndvarning"
DQ-20 skrev:275BEE är prisvärt på begagnatmarknaden. Därför har jag tre. 275BEE bör inte under några omständigheter bryggas i 4 ohm (32i) men fungerar bryggat i 8 ohm (pi60). Det handlar inte om att steget brinner upp utan att det låter sämre än ett stereosteg i 4 ohm.
/DQ-20
-micke- skrev:DQ-20 skrev:275BEE är prisvärt på begagnatmarknaden. Därför har jag tre. 275BEE bör inte under några omständigheter bryggas i 4 ohm (32i) men fungerar bryggat i 8 ohm (pi60). Det handlar inte om att steget brinner upp utan att det låter sämre än ett stereosteg i 4 ohm.
/DQ-20
Det var lite oroväckande att läsa.
Jag har tänkt ha mina två 275BEE bryggade till att driva varsitt par med prof-Y. Vilket borde ge en nominell impedans på 5 ohm per par.
Skulle det vara bättre att driva dem stereokopplade istället? Eller vad är det som låter sämre?
FBK skrev:Gebba har bryggat på sida 7 i denna tråd och skriver att det låter kanon. Sedan har jag sett att de skrevs någonstans att steget lämnade 400watt i 4ohm och 600watt i 2ohm. Men jag kommer inte använda steget ihop med något som är knepigt att driva så jag har inte behov av kraftigare. För egen del så siktar jag på att i framtiden köra med antingen LTS högtalare eller Carlsson,(kommer bli svårt att välja och försöka få tag i ett par) så än så länge kör jag med stativhögtalare ifrån Dynaudio.
sprudel skrev:Köpte ett NAD 275 bee begagnat och tryckte in i setupen. Jag är inte övertygad om dess förnämlighet.
Det får sitta ett tag, kanske ändrar jag mig?
distad skrev:sprudel skrev:Köpte ett NAD 275 bee begagnat och tryckte in i setupen. Jag är inte övertygad om dess förnämlighet.
Missat detta totalt. Jämför du emot ditt Classé så lär du ju märka skillnader...
Nattlorden skrev:Morello skrev:Såväl 272 som 275 är något så ovanligt som slutsteg med utgångssteg av CFP-typ, vilket borgar för god linjäritet (låg THD) om det är en bra konstruktion.
Hade varit spännande om du ville berätta lite mer i detalj, för alla oss som inte är elektronikkonstruktörer...?
sprudel skrev:distad skrev:sprudel skrev:Köpte ett NAD 275 bee begagnat och tryckte in i setupen. Jag är inte övertygad om dess förnämlighet.
Missat detta totalt. Jämför du emot ditt Classé så lär du ju märka skillnader...
Ja, det kanske inte är helt rättvist.
music4ever skrev:Snackar man om Nad C275B som stereo eller monokopplade?
2x150 watt känns lite som i minsta laget till i32s.
Morello skrev:Den enda gången mitt steg (om styva 400 Wpc) har blinkat rött var under en ganska sen afton med folk som dansade till högdynamisk populärmusik; jag gick förstås och sänkte med hänsyn till grannarna - fönstret var ju öppet.Jag skulle för det mesta klara mig med 100 Wpc.
IngOehman skrev:
Högtalarna har hög känslighet och skapligt många använder dem faktiskt med skapligt små rörförstärkare som presterar i överensstämmelse med preferenserna.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster