En liten bakgrund om mina Ino erfarenheter.
Köpte för massa år sedan (2014) ett par beg vita piP men hade inte dem jättelänge och minns inte riktigt varför.
Men några år senare tänkte jag byta ut mina monitorer i studion och började leta efter beg piP då bygga nya är för dyrt.
Kom då över ett par piP (2021-06) i träfaner med nån slags sten-imitation i fronten med 2st Profondus P2, se bilder.
Tyckte inte direkt om utseendet så när ett par svarta piP (2021-08) dök upp så köpte jag dem, ful finish men hade dem bara i studion i några år.
Dock tyckte jag att de lät lite mysko och upptäckte snart att ena högtalaren var fasvänd, men brydde mig inte då jag vara kopplade kabeln annorlunda.
Men sedan sålde jag dem (2025-10) för tänkte att, tänk om tjommen som byggt dem bara råkat fasvända ena elementet.
Jag öppnade dem vid nått tillfälle men det blev för jobbigt att kolla då filtret med komponenter var lödda direkt på basmembranets kontakter, typ.
För ca 1 månad sedan lyckades jag komma över ett var vita högblank pip där diskanterna är vända fel och ena är plasten vid skruvarna spruckna.
Körde dem i finrummet sedan dess innan de ska in i studion, men bara häromdagen när jag skulle lyssna så skorrar ljudet i ena högtalaren, verkar vara bägge elementen och jag har då inte spelat starkt.
Så nu kommer frågan, vart kan jag få tag på nytt bas & diskant-element?