Sanny_X; De är inte ens tillverkade än
Bamsefar; Nej jag förstår att du inte kan svara på alla mina frågor, men tack så mycket för att du hittills försökt iaf!
Anledningen till att jag helst inte köper Pi60 är att de i nuvarande rum skulle få en icke-optimal placering (läs för nära hörn) och jag är livrädd för bumlig/resonant bas.
i28 är ju bättre i det avseendet plus mer ljudtryckskapabla / lägre dist, och möbleringsfördelarna med toppsystem och basmoduler kommer nog passa mig om jag skulle börja plugga igen
Har för övrigt kommit hem från jobbet igen så jag har testat lite, och det verkar som att jag hittat en koppling som fungerar.
DVD-spelarens analoga utgångar --> Cr80S --> pre-in på denon (både basmodulernas frekvenser och toppsystemets fast på olika ingångar, detta för att få gemensam volymkontroll).
Toppsystemen förstärks av Denons interna förstärkare och bassignalerna skickas ut via pre-out ( testade och det funkade samtidigt faktiskt! =] ) till Behringerslutsteget.
Det jag är osäker på är om försteget i Denon-recievern används eller om det enbart blir försteget i dvd-spelaren då? Någon som vet?
DVD-spelarens försteg hade helt oacceptabelt dåliga inställningar för ljudfördröjning av surround!
Dessutom vill ja fördröja allt ljud med ca 25 ms tack vare projektorns bildbehandling...
Om försteget i denon-recievern kopplas ur helt så går jag miste om både surroundhögtalarnas fördröjning samt ljud&bild-synken.
Eller så väntar jag med Cr80s och ser hur det fungerar med denons interna filter... Kan ha så nåt år och sedan när jag har råd köpa nya separata försteg och slutsteg samt filter.