Mayro skrev:Därför att tekniska kunskaper kan INTE överbygga din egna hörsels förmåga rätt självklart..
Nej, men samtidigt så har en mätutrustning inte dåliga dagar, är inte partiska och kan kalibreras. Självklart är det alltid hörseln som avgör i slutändan, men jag tror att vägen till ett ljud man kan vara nöjd med är mycket kortare om man slipper låna hem 100 olika apparater och istället kan lista ut "det här borde bli bra!". Såpass bra jag hört det låta på grejor som anses vara billiga och dåliga så har jag ledsnat på det där med prestige inom hifi - det gäller väl dig också Tobbe?
Mayro skrev:Så om du är hur utbildad som helst och kan förklara allt tekniskt så kan du ändå vara totalt tondöv.. Så enkelt är det... Att blanda samman tekniska kunnandet med den förmåga man har infött i sitt väsen är en grov övertolkning av sin betydelse utifrån sin utbildning..
Visst är det så. Fast för att njuta av musik behöver man inte vara musikalisk, eller hur? Däremot pratas det alltid om musikalitet verkar det som - och då frågar jag mig om många här är väldigt musikaliska själva, eller om det bara är ett uttryck.
Mayro skrev:Och jag är inte otrevlig..
Är det verkligen du som avgör det? Jag tycker att du är otrevlig faktiskt. Hålla på och skratta åt min åsikt det första du gör istället för att på ett snällt sätt lägga fram din åsikt.
Common sense is not that common.