Om du IÖ fick fria händer...

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Om du IÖ fick fria händer...

Inläggav Kaffekoppen » 2006-08-16 22:11

....och oinskränkt budget...hur skulle du konstruera det mest kompromisslösa baselementet för frekvensområdet 40-6000hz?

Vilken dimension skulle du välja och vilka kompromisser ser du i det?

Vilka materialval skulle göras och varför?

Ditt i32 element verkar extremt, men skulle du, utan hänsin till kostnader, ändra på något - och varför?

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2006-08-21 11:01

Men i32:an element är väl tänkt att användas med basmoduler, så då kan man väl kompromissa med basegenskaperna?
Nu har du nog tänkt få svar från IÖ, men eftersom har inte skrivt på några dagar så skriver jag skriver lite i väntan på klokare ord.

Jag vill minnas att IÖ har nämnt lite vaga saker om en möjlig 3-vägare i en obestämd framtid som skulle vara väldigt kompromisslös, dvs dyr.

Att göra ett element som täcker så stort frekvensspektrum (40-6000Hz) bra bör tvinga fram en hel del kompromisser. Om man delar upp frekvensen på flera element så kan man få till varje del bättre, men det kan bli ganska mycket jobb att få till bra delningsfilter så att allt harmonierar bra.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-08-21 16:25

Faktum är att pi60 tex arbetar upp till 6Khz (i samklang med diskanten mellan 1-6Khz) om jag inte minns fel, men jag tror i32 är ett bättre element i sig. Just att jag begränsar mig neråt är att sådant element inte skall belastas med djupbas iallafall...

Men, men... hoppas på lite svar av den informative mannen IÖ...

Återgå till Wänner af Ino