Hej!
Köpte piP igår, håller på att montera. Inga problem alls hittills med det jag gjort, har målat två lager, förborrat, smältlimmat och lött! Ingvar var noga med att poängtera att jag kunde ringa vid alla frågor, men kanske inte på helgen tänkte jag, och dessa frågor kan nog vem som helst som monterat piP svara på, så (tror jag vet svaren på alla, men det skadar aldrig att fråga!):
1. När jag justerar längden på röret och limmar, hur mäts längden, är det den "maximala" som avses som känns som det rimliga sättet att mäta längd på, eller finns det något annat sätt man brukar mäta på?
2. Antar att röret ska limmas fast i lådan (baksidan av mynningen alltså) och inte bara stoppas i, och kommer kontaktlimmet fästa bra där också mellan målad yta och rör? Ska man limma detta "vått" eller "torrt"? Läste att någon föreslog PL, har det hemma så jag kan ju alltid ta det istället om det ska vara bra till det.
3. Räcker det med att bara stoppa in dämpningen, eller behövs den sättas fast på något sätt med lim? Ser ut att hållas väl på plats av konstruktionen ändå.
Tacksam för alla svar, fortsätter bygga och måla ikväll när jag slutar jobba!
/Anders