Jo, jag var hos IÖ igår och vi kom att tala om vilken av center-modellerna som var lämplig i min setup?
Jag har pi60s + hämtat 6xa3, mitt rum är relativt smalt 3,22mx4,60 så det blir väldigt svårt att projicera en bred center för de på sidorna sittande när man ser film (proj) ur pi60s.
Därför undrar jag hur jag skall göra? IÖ förslog i14 som center, men det funkar inte då jag måste ha elektroniken där framme(för litet rum). Själv så undrade jag om d3:an vore lämplig, men då menade IÖ (om jag förstod rätt) att denna inte klarar att itegrera fullt ut p.g.a bildstorleken (90->100").
Men sedan sa IÖ något som vi inte han tala färdigt om, han höll på att ta fram ett nytt filter som skulle skicka alla frekvenser under 300Hz från centerkanalen till frontarna.
Min undran är hur pass bred blir käften då på "Kim Larsen" t.ex.?
Eller blir detta bra? Hur då?
Finns det något annat allternativ? Flera centers kanske? d2x2? p.g.a. bildbredden...
Jaha, lite funderingar som jag hoppas att ni finner vettigt att diskutera ikring. I synnerhet då du IÖ, eftersom vi inte han riktigt färdigt tycker jag. Dessutom kanske det kan vara trevligt för flera att fundera och fråga eller komentera!

Kör på...

Mvh Björn//