Lördagen den 10 mars ...

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-03-03 18:08

wayfarer skrev:Så Bamsefar, du försökte bara spara en slant på förvaringen när du erbjöd att låna ut dem :wink:.

Nejrå, jag har redan gratis förvaring ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2007-03-04 09:47

wayfarer skrev:De är jättesköna de där reklamfilmerna. Det tråkiga är bara att all fulöl köpt över internet som jag har smakat har varit bättre än Spendrups Export. Spendrups är verkligen bland de värsta ljuslagerölen som finns i detta land. Det är en kokta grönskarsmakande platt sak som inte är värt att dricka. Den är faktiskt så illa så att jag heller skippar att dricka öl än svingar en spendrups när jag åker på Sweden Rock Festival.

Så ni kommer få betydligt bättre saker hos mig.

Magnus,dessa filmsnuttar var absolut ingen peek till dig,tyckte bara dom passade in (robert är komik kung)

Jawen1 sprätta upp Krell FBI`en nu : )

Mvh Nicke

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2007-03-05 17:46

Nicke, det är lungt, jag tog det inte som en pik. Det är bara irreterande att så bra reklam görs för så dålig öl.

Om det är fler som vill komma så finns det fortfarande plats.
Magnus Westerlund

Zatoichi: Even with my eyes wide open, I can't see a thing

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-06 00:56

Jag kommer! Så för er som vill ragga på en långhårig blondin så... ta er chans!

För övrigt kan jag säga att SysterOchBror på KTH campus Valhallavägen tagit in en trevlig 25:-/33cl pils från Tjeckien! Klart trevligt ijmfm vad man kan få på andra "billighak".. :)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-03-06 05:11

spendrups öl är bryggt på den vätskan de samlar upp i stallet på carlsberg i copenhagen :cry:
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
martinfor

:

Inläggav martinfor » 2007-03-06 10:33

Fulöl är väl egentligen inte öl!!... Svenska microbryggerier äger!!

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2007-03-06 23:02

Jag håller med om att det börjar finns ett antal intressant svenska mikrobryggerier. Dock har vi ju inte haft samma explosion som t.ex i USA där bara San Diego har 15 bryggerier och 45 bryggpubar. Men det har ju hänt mycket de senaste två åren med många nya. Nu önskar man bara att lagstiftning inte gjorde det så svårt att öppna bryggeripub i Sverige.

Men min öl är värkligen mikrobryggeri. Vår största kapacitet är 120 liter per bryggning.
Magnus Westerlund

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2007-03-09 12:56

Så nu är det inte så långt kvar innan mitt hem invarderas av en grupp faktiskt folk. Det blir nog trevligt. Om det är någon mer som vill komma så hör av er snarast så ni får infon vart det hela är.

Denna vecka har jag lyckats få min filserver till Squeezeboxen att gå permanent i klädkammaren, byggt om datornätverket samt fått igång HDTV mottagning i min HTPC. Dock hackar HDTV lite då och då, måste införskaffa ett grafikkort som erbjuder accelerering av dekodningen.
Magnus Westerlund

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-11 18:08

Kan säga att det fanns supergott dricka och idel trevliga människor hos wayfarer igår!

Tack för en supertrevlig tillställning! :D

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-03-11 18:48

Trevligt folk, god mat, duktigt gott öl och jag är inte bakis. :) Kan ju inte bli bättre.. hopppas ni andra e lika pigga å glada som mig.

Tack för en trevlig tillställning!

/Peter

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-11 19:10

Absolut Det var verkligen trevligt :)

Blev inte bakis heller, men att kalla det för lördagen den 10 mars är helt fel. Jag var åtminstone där fler timmar på söndagen den 11 mars :)

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2007-03-11 22:52

Ja, det blev ju relativt sent. Ingen baksmälla dock lite sviter pågrund sömnbrist så här idag. Tyvärr dröjer det med bilder till imorgon. Jag har inte gjort fulla knop idag och var dessutom bortbjuden på middag. Men jag skall göra mitt bästa imorgon.

Men jag får tacka Slartibartfast för skivan (den verkar rätt bra) och alla snacks ni hade släpat med. Får väl också tacka för ommöbleringen av mitt vardagsrum. Men det låter faktiskt.se bättre så här. Skall nog låta soffan stå kvar här ute ett tag och se om jag kan leva med det.
Magnus Westerlund

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-11 23:25

Tycker soffan står snyggare nu med :)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2007-03-11 23:43

De krockar ju md HAs 10 år jubileum....... Confused

var du där när de bar ut den lilla puffran?
rustar de för jihad eller?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
jawen1

Inläggav jawen1 » 2007-03-12 00:25

Tack Magnus och alla andra, mycket trevliga 15 timmar, god mat och en helt superb öl.
Riktigt kul att möta er andra som var där, och sådana här träffar får vi göra oftare :D

MvH John
Power need Power

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2007-03-12 07:19

Tackar o bockar för träffen Magnus,mycket lyckad med god mat o monstergod öl.lite väl mycket sömnmedel i ölet dock :oops: :wink:

Rackarns trevligt o träffa alla er andra med,får ta o bli nått hos mig när allt finns på plats.

Mvh Nicke

Användarvisningsbild
wayfarer

Inläggav wayfarer » 2007-03-13 00:54

Jag får väl se hur trevlig Nicke tycker att jag är nu när jag publicerar vad han gjorde på min träff i färg:
Bild
Alltså en mycket sovande Nicke. Han kan väl vara lite förlåten då klockan är 4.20 när denna bild är tagen. Men några andra var allt piggare.
Bild
Alltså kaffekoppen i den vänsta fåtöljen och slartibartfast i den högra.
Bild
Från vänster till höger är det Piotr, Jawen1 och Kaffekoppen.
Bild
På denna bild kan man lite grann se att soffan åkt fram en dryg halvmeter i stället som den tidigare stod mot bokhyllan som synes på nästa bild.
Bild
Det är alltså Nicke, Agent Cooper79, Erik Fornander samt Jawen1.
Bild
Här syns min nuvarande stapel och min arbetskollega Martin, Blivande pi60 ägare. Det gömmer sig också en NAD 208 bakom plastpåsarna på golvet. Den stod för förstärkningen av frontarna hela kvällen.
Bild
Jag bjuder också på en bild av den tidigare uppställningen av den högra högtalaren. Den åkte nämligen fram 15 centimeter till mattkanten i samband med att soffan blev flyttad. Jag har tidigare haft dem stående där och hade provat ett tag att ha dem längre bak. Det är något sämre ljud när de står nära väggen, det är helt klart.
Magnus Westerlund

Användarvisningsbild
agent_cooper79

Underbart är kort

Inläggav agent_cooper79 » 2007-03-13 16:01

Tänkte bara passa på att tacka Magnus och alla andra för en mycket trevlig start på kvällen. Jag hade gärna stannat längre, men hade lovat bort mig på annat håll (sabla släktingar).

Sällskapet var helt i klass med den eminenta ölen. :D Tack för provlyssningen och trevliga diskussioner, det gav mersmak!

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2007-03-13 19:14

He he Magnus,hämnden är ljuv,skall blanda häxdricka till dig :twisted:
vid nästa träff :wink:

Mvh Nicke

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2007-03-18 13:52

wayfarer skrev:De är jättesköna de där reklamfilmerna. Det tråkiga är bara att all fulöl köpt över internet som jag har smakat har varit bättre än Spendrups Export. Spendrups är verkligen bland de värsta ljuslagerölen som finns i detta land. Det är en kokta grönskarsmakande platt sak som inte är värt att dricka. Den är faktiskt så illa så att jag heller skippar att dricka öl än svingar en spendrups när jag åker på Sweden Rock Festival.

Så ni kommer få betydligt bättre saker hos mig.

tycker faktiskt at blågult funkar bra som fetivalöl, går att dricka varmt :D

Jag kommer! Så för er som vill ragga på en långhårig blondin så... ta er chans!

vilken miss :P 8)

Så nu är det inte så långt kvar innan mitt hem invarderas av en grupp faktiskt folk. Det blir nog trevligt. Om det är någon mer som vill komma så hör av er snarast så ni får infon vart det hela är.

lä blivit bli trevligt, dom är så trevliga så :)

Blev inte bakis heller, men att kalla det för lördagen den 10 mars är helt fel. Jag var åtminstone där fler timmar på söndagen den 11 mars

mirakel öl :?: vi kom hemvid 11 på söndagen.....ja var nästan nykter,bara ramlösa, fanta och cola :)

var du där när de bar ut den lilla puffran?
rustar de för jihad eller?

Vi kom dit vid ca 24 då stod det en där 8) .......om det var samma vet jag ej dock :roll:
Festen var dock kanon, inget gruff och allt gratis :mrgreen:

[/quote]
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Föregående

Återgå till Wänner af Ino