Nu har jag bestämt mig för vilken färg det skall bli :~)

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Läs inlägget!

Blanksvart (pianolack)
19
37%
Mörkröd metallic (billack)
26
51%
Vet inte
6
12%

Antal röster : 51

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-10 04:48

Pinnick skrev:Det var den här nyansen jag röstade på :)

Bild
alltså som jag kom att tänka på när jag såg omröstningen. Själv skulle jag vilja ha något mörkt grafitblått/svart a'la den däringa Bmw-lacken.

Bra bild! :)

Jag tror att det blir något mindre klarrött i lacken och kanske lite mörkare, men det är svårt det där att avgöra.

Vh :)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-11 17:18

Jag tror det blir kalassnyggt!

:)
Inaktiv

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-13 11:16

:)

Ja, hoppas att färgen inte blir för mörk bara. :roll:

Fult tror jag inte att det blir i alla fall. 8)

Det var bra att jag gjorde den här undersökningen, det gjorde det lättare för mig att bestämma mig, jag har ofta svårt att göra det. :oops:

Nu menar jag inte att röstresultatet avgjorde mitt val, utan snarare att jag fick fler infallsvinklar på det hela.

Men jag är faktiskt lite förvånad över röstresultatet, jag trodde det skulle utfalla helt annorlunda. :wink:

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-13 15:55

Det är en fördel (tycker jag) med en mörk ton i den färgen du valt.

Är det mörkt i rummet så smälter de in fint och ligger solen på så ser de inte ut som de poppar ut heller eller ser blaskiga ut. Jag tror personligen du valt en av de färger som gör sig i alla typer av ljus. En varm färg i en mörk nyans.

Ser fram emot resultatet! Vad var det för högtalare förresten?

Mvh Henrik
Inaktiv

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-08-13 21:47

BACH skrev:Du verkar ha valt en trevlig färg, men du tror alltså inte att Bordeaux-metallic passar till den? :wink:
Så här ser det preliminärt ut:
Bild

Tror säkert att ditt val blir riktigt snyggt! Gillar litet mörkare färg på högtalare... :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-14 14:51

Mycket snyggt! :P :P

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-14 16:19

pingvinlakrits skrev:Det är en fördel (tycker jag) med en mörk ton i den färgen du valt.

Är det mörkt i rummet så smälter de in fint och ligger solen på så ser de inte ut som de poppar ut heller eller ser blaskiga ut. Jag tror personligen du valt en av de färger som gör sig i alla typer av ljus. En varm färg i en mörk nyans.

Ser fram emot resultatet! Vad var det för högtalare förresten?

Mvh Henrik

Jo, det var väl ungefär så jag tänkte.

Jag vill också att de svarta elementen smälter in i högtalarna, och då är ju en mörk färg bra! :)

Vilka högtalare? 8O

Jag skulle kanske ha varit lite tydligare i mitt första inlägg, försökte skoja till det lite! :wink:

Det rör sig alltså om pi60! :P

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-14 18:28

Wow!

Det ska verkligen bli kul! Det finns ju ett gäng högklassigt lackade pi60 på forumet - en till kommer ju inte skada...

Har du en bra dialog med din lackerare? Det är inte helt lätt att spruta ett par såpass stora burkar med bra resultat i alla vinklar och vrår...

...jag kom överens med min lackerare om att undersidan inte var viktig alls vilket gjorde det lite enklare för honom att göra ett högklassigt jobb. De små piPs kunde han hänga upp på ett stag och komma åt överallt och det är en relativt liten yta och dessutom koncentrerade han sig på att framförallt inte sulla till fram och ovansidan.

Är de grundmålade? Isåfall - med rätt grundfärg? (Så inte billacken äter upp underfärgen) Är de inte grundmålade så blir det lätt problem på sina håll eftersom mdf suger något kopiöst runt skarvar och ändar...

Om man frågar så man inte sårar yrkesstoltheten hos sin lackerare så lär man sig ett och annat och kan ställa lite krav. Dessutom är det långt ifrån alla som fattar det där med att man vill ha toppkvalitet på högtalarlacken om man inte gör det klart för dem.

Har sett rätt bubbliga och rinniga resultat hos andra som lejt ut det. När de kommit med synpunkter har det låtat typ "inte för de pengarna".

:?
Inaktiv

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2006-08-14 19:31

En mörkare nyans är mycket lättare att anpassa till framtida möblering eller omgivningar. Det är s a s lite "neutralare" än en ljusare nyans.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
krellmaster

Inläggav krellmaster » 2006-08-14 22:38

Det var därför jag valde svart. Jag gav min sambo chansen att välja färg eller fanér å visade en massa prover men hon kunde inte bestämma sig. Då föreslog jag vitlackade å då sa hon "Näe absolut inte, ta du svarta för det tröttnar man nog inte på". Å det var ju blanksvart jag ville haft från början :) .

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-15 00:39

i: jepp, antingen en mörk nyans eller en "jordfärg" som har den egenskapen att den är lättmatchad med de flesta andra kulörer och inte "tar över" ett rum.

En mörk vinröd är ju sobert elegant och pryder nog sin plats i de flesta hem - normala som utflippade!

Pippigula eller British Racing Green är ju definitivt mer placeringskräsna färger...
Inaktiv

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-08-15 07:26

pingvinlakrits skrev:Pippigula eller British Racing Green är ju definitivt mer placeringskräsna färger...

Njae, det skulle jag inte vilja säga. Personlighetskräsna snarare.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-08-15 09:39

Korrektion: Det heter piPpigul.

Jag håller med NL, de är inte alls placeringskänsliga.

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-08-15 09:44

OK, ok... ...jag ville bara bråka lite :twisted: .

Fråga era flickvänner först bara ;)

Själv tycker jag BRG är lite för murrigt för min smak men piPpi-gul kan jag tänka mig ett par mindre högtalare i. Fast inte med svarta stativ.

AAAA-IIIIII-KÅÅÅÅÅÅ
Inaktiv

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-08-15 11:16

pingvinlakrits skrev:AAAA-IIIIII-KÅÅÅÅÅÅ

AAAA-IIIIII-KÅÅÅÅÅÅ? Hur menar du? Här hedrar man Cardiff City FC, St David och Wales historia och du pratat om en simpel grupp korpspelare från Stockhult? :wink:

St David flag:
Bild

Cardiff City FC:
Bild

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-08-15 11:31

pingvinlakrits skrev:OK, ok... ...jag ville bara bråka lite :twisted: .

Fråga era flickvänner först bara ;)

Inte hört ett ensa knyst om mitt BRG-färgval från flickvännen. :)

Flickvänskänsliga kanske då?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2006-08-15 16:18

Nattlorden skrev:
pingvinlakrits skrev:Pippigula eller British Racing Green är ju definitivt mer placeringskräsna färger...

Njae, det skulle jag inte vilja säga. Personlighetskräsna snarare.

Hmm. Det där är en inbjudan till retsamma kommentarer. :D
Men jag är inte så'n. :wink:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-18 01:57

i skrev:En mörkare nyans är mycket lättare att anpassa till framtida möblering eller omgivningar. Det är s a s lite "neutralare" än en ljusare nyans.

Ja, det är nog så.

Dessutom är pi60 rätt stora högtalare, med stora element, och eftersom dessa är svarta så smälter de in bättre i högtalaren med en mörk färg, om man nu vill att de skall smälta in alltså, men jag vill det. :wink:

Användarvisningsbild
BACH

Inläggav BACH » 2006-08-18 02:54

pingvinlakrits skrev:Wow!
Har du en bra dialog med din lackerare? Det är inte helt lätt att spruta ett par såpass stora burkar med bra resultat i alla vinklar och vrår...

Ja, jag tyckte nog att dialogen var bra, lackeraren var mycket upptagen dock, men det kanske bådar gott. :)

pingvinlakrits skrev:...jag kom överens med min lackerare om att undersidan inte var viktig alls vilket gjorde det lite enklare för honom att göra ett högklassigt jobb. De små piPs kunde han hänga upp på ett stag och komma åt överallt och det är en relativt liten yta och dessutom koncentrerade han sig på att framförallt inte sulla till fram och ovansidan.:?

Jag tänkte faktiskt inte alls på det där med undersidan, det kanske man skulle sagt... :roll:, å andra sidan frågade inte lackeraren om det heller, så jag hoppas på det bästa.

pingvinlakrits skrev:Är de grundmålade? Isåfall - med rätt grundfärg? (Så inte billacken äter upp underfärgen) Är de inte grundmålade så blir det lätt problem på sina håll eftersom mdf suger något kopiöst runt skarvar och ändar...:?

Nej, de är inte grundmålade, de skulle sprutas med någon slags grund.

pingvinlakrits skrev:Om man frågar så man inte sårar yrkesstoltheten hos sin lackerare så lär man sig ett och annat och kan ställa lite krav. Dessutom är det långt ifrån alla som fattar det där med att man vill ha toppkvalitet på högtalarlacken om man inte gör det klart för dem. :?

Ja, jag kan tänka mig att många lackerare kan tro att det är något simpelt hemmabygge. :?

Men jag sa väldigt tydligt att det inte är några billiga högtalare, och att det var viktigt att det blev riktigt bra, och jag uppfattade det som att det gick fram. :)

pingvinlakrits skrev:Har sett rätt bubbliga och rinniga resultat hos andra som lejt ut det. När de kommit med synpunkter har det låtat typ "inte för de pengarna".

:?

Usch, inte bra! 8O :? :wink:

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2007-03-24 20:36

inga bilder :P

Föregående

Återgå till Wänner af Ino