RIAA-steg

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
krstuns

RIAA-steg

Inläggav krstuns » 2007-03-14 17:53

Är det någon här som vet när det kommer gå att köpa ino audios riaa steg. Vad kommer det kosta ungefär?

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-03-25 17:04

Troligen inte.

Jag vet inte svaret på någon av frågorna själv ens, nämligen. :wink:

Hursomhelst:Tills jag är klar med det, rekommenderar jag alla som vill ha det bästa av det bästa, att
de kontaktar Morello dock. Han gör ett RIAA-steg vars prestanda är så till den milda grad överdrivet
extrema att jag inte ens har ambitionen att nå samma nivå med det egna RIAA-steget.

Morello-steget är ett RIAA-steg för dem som vill ha det bästa, och inte nöjer sig med mindre, helt enkelt.

Man kan inte beskylla Morello-RIAA:n för att vara billig, jag tror han tar närmare 10 000:- för det, men
då betjänar det också två skivspelare - och pickuperna kan vara av helt olika typer dessutom. :o :P

Det är ett steg som skulle ha kunnat kosta tiofaldigt mera utan att ha några egentliga konkurrenter på
denna planet*. Fast inte alla är beredda att lägga sådana summor pengar på sin vinylavspelning, förstås.

Vh, iö

- - - - - -

*Då räknar jag förstås inte de kunders behov, som bara handlar om att de vill ha en tjusig yta/låda.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
realist

Inläggav realist » 2007-03-28 09:12

http://cgi.ebay.co.uk/FM-ACOUSTICS-FM-2 ... dZViewItem

Avsluttes i løpet av dagen. Denne kan vel sies å være en aspirant til ett av de beste også. Hadde jeg hatt penger på konto, hadde jeg gitt bud, ihvertfall :wink:

Återgå till Wänner af Ino