Moderator: Redaktörer
verdad skrev:Vid detta tillfälle lossnade talspolen, så jag misstänker att smältlimmet inte var det bästa, men när den lossnade så lossnade också lödningarna på internkablagen.
Magnusjohansson skrev:Sedan är jag en generell motståndare till detta lim eftersom jag anser det är skit (obs min egna åsikt)
nl1970 skrev:Magnusjohansson skrev:Sedan är jag en generell motståndare till detta lim eftersom jag anser det är skit (obs min egna åsikt)
Åh ännu en som inte gillar smältlim, tycker inte heller om det, ska jag ta isär mina piP någon gång så ska spolen limmas fast ordentlig
Magnusjohansson skrev:Ja, förmodligen är det mycket varierande kvalitet på olika smältlim. Jag har förmodligen lyckats med uppgiften att få tag i det allra sämsta. Fördelen (förutom dom uppenbara) med kontaktlim eller Epoxy eller kanske CA. är kanske just att kvalitén inte är så varierade.
Almen skrev:Jag fattar inte heller kritiken. Jag skulle ta bort en konding som jag lött fel, och jag fick skära bort den från plattan, samt att höljet på kondingen ändå lossade. Den satt stenhårt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster