Hallå alla glada!
Var uppe hos ingengörn för några veckor o hämtade mina piPs o har nu spelat dom en hel del. O när jag började jämföra dom med mina Klipsch RF35 dvs stora golvare så har jag i princip bara använt piPsen till både musik o film. Ett markant klarare ljud, dock inte lika kraftigt i basen men även där med större detaljrikedom.
Då jag inte spelar så fruktansvärt högt så verkar dessa pjäser passa mig utmärkt, till musik iallfall för där räcker det gott men till film vill man ändå ha lite mer tryck i botten. Som det är nu så har jag en JMlab electra sub står o ger lite tryck i basen men eftersom det var så stor skillnad på fronthögtalarna så undrar man ju hur mycket renare det skulle bli i botten om man byter till 2 eller 4 basmoduler. En hel del antar jag eftersom att det är i det registrat INO skall verkligen skall briljera. Jag antar att man inte behöver gå längre än Prof P i ett litet rum men synpunkter tar jag gärna emot.
Finns det nån i örebrotrakten som har ett par Prof P som man skulle kunna få provlyssna??
Hoppas på tur. // Magnus