piPs-lackskadan självläkt!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-19 12:47

Han har tydligen inte tid att lyssna av sin svarare/ringa mig i alla fall...

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-04-19 14:45

Hetsporren skrev:Han har tydligen inte tid att lyssna av sin svarare/ringa mig i alla fall...

Ja, eller så inser man snabbt att han får typ 5000 mail per vecka och förmodligen ett par hundra samtal/meddelanden och inser då lätt att han kanske inte hinner med att lägga 184 timmar per dygn på det eftersom det är en omöjlighet att lösa? Snabbt drar man då slutsatsen att man inte kan lasta honom för det och ringer ett par gånger till tills man fått tag i honom direkt? Man kan väl knappast förvänta sig svar inom två dagar?

Ja, så resonerar jag i allafall...

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-19 14:52

Nej, det har du nog rätt i förstås. Ska ringa igen... :oops:

Edit: Nu har IÖ ringt och vi har kommit överens om en lösning! :)

Användarvisningsbild
guru

Inläggav guru » 2007-04-25 06:50

UrSv skrev:
Hetsporren skrev:Han har tydligen inte tid att lyssna av sin svarare/ringa mig i alla fall...

Ja, eller så inser man snabbt att han får typ 5000 mail per vecka och förmodligen ett par hundra samtal/meddelanden och inser då lätt att han kanske inte hinner med att lägga 184 timmar per dygn på det eftersom det är en omöjlighet att lösa? Snabbt drar man då slutsatsen att man inte kan lasta honom för det och ringer ett par gånger till tills man fått tag i honom direkt? Man kan väl knappast förvänta sig svar inom två dagar?

Resonerar du även så när din bil strular eller när ditt bredband lagt av ?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-25 07:21

guru skrev:
UrSv skrev:

Nej, det gör jag inte. Men i detta fall tycker jag absolut att man bör ta hänsyn till en mängd faktorer och jag har sällan mer brådis än att det därför gärna får gå några dagar innan IÖ hör av sig.

Kan förresten tillägga att högtalarna missade Stockholmståget i söndags.

Användarvisningsbild
guru

Inläggav guru » 2007-04-25 09:13

Hetsporren skrev:
guru skrev:
UrSv skrev:

Nej, det gör jag inte. Men i detta fall tycker jag absolut att man bör ta hänsyn till en mängd faktorer och jag har sällan mer brådis än att det därför gärna får gå några dagar innan IÖ hör av sig.

Kan förresten tillägga att högtalarna missade Stockholmståget i söndags.

Japp, sen vet man att förutsättningarna är som dom är med ett enmansföretag, hoppas det löser sig :D

Fina högtalare är det iallafall och dom låter säkert fin fint, har tyvärr aldrig hört några själv :oops:

Mvh

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-25 09:16

En sak som jag uppskattar mer och mer med dom är - utseendet!

De är fanimej riktigt brutalsnygga i svart askfanér... :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-04-25 09:52

JeLe skrev:
Mr_Ekan skrev:Ljusare pissgul. Gärna påkletat av Nattlorden :) .
//Ekan

Är det "han" nattlorden som har de "sköna" gröna! :lol: :lol: :lol:
Jävlar vad fula de är! :lol:

Inte för att jag bryr mig ett dugg över vad ni tycker - däremot kan jag dock säga att det största problemet med min finish är att den inte är speciellt fotogenique - på normalt avstånd och i normalbelysning är finishen med högblank båtlack ovanpå vanlig färg helt ok. Blixbelysning funkar sämre, men så tänt har jag sällan.

Brukar inte vara någon som klagar när de ser dem IRL, brukar snarare tycka att det är häftigt/modigt.

Det är Hetsporrens tråd och han har sett dem IRL, så man kanske skall utmana ödet om en kommentar. :mrgreen:

Hade jag köpt ett par idag - vetande vad jag vet om prestandan - så hade jag säkerligen beställt finishen från tillverkaren, men mina togs hem som en kul grej - inte avsett att bli anläggningens huvudhögtalare.
Men GRÖNT ångrar jag inte alls. Och om det psykar ut några av er, destu roligare! :D
Hifi is supposed to be fun!
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-04-25 13:48

Jag funderar fortfarande om inte svarbetsad med vaxad/oljad ask vore tuffare! Men det är svårt att veta på förhand liksom. Jag skulle, om jag köpt ett par piP idag, nog valt oljad valnöt igen. Så jävla tacksamt och dessutom läckert. :)

Jag skulle då ha faneret på toppen av lådan gå i djupled, inte i breddled.

[slrt]
admin

JeLe

Inläggav JeLe » 2007-04-25 15:24

Nattlorden, oj :oops:
Jag menar inget illa, bara att på bilden så ser de inte sådär.......
Vet att foton kan ljuga ganska mycket, tror säkert att de ser bättre ut IRL.
:)
Hoppas hetsporren blir nöjd med sina, jag vet hur det känns med lackdefekter.
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-25 15:47

Nattlorden skrev:Det är Hetsporrens tråd och han har sett dem IRL, så man kanske skall utmana ödet om en kommentar.

Japp, det har jag. Minns knappt hur de såg ut, det var annat trevligt som gjorde störst intryck på mig den gången (läs: whiskey-samlingen/föreläsningen) och jag hoppas kunna göra ett återbesök vid tillfälle.

Angående finishen så låt mig säga så här: Om du, mike34 och Affald skulle skicka in era piP:ar till en piP-skönhetstävling, så skulle nog ingen vinna... :mrgreen:

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-04-25 16:07

guru skrev:
UrSv skrev:

Självklart inte. Men vad har det med detta att göra?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-25 16:20

Hetsporren!

Såg du mitt PM om alternativ transport?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-25 16:24

Kaffekoppen skrev:Hetsporren!
Såg du mitt PM om alternativ transport?

Jo, jag/vi löser det på nåt sätt. Ingen brådska. Talade nyss med IÖ i tfn...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-04-25 18:18

Hetsporren skrev:Japp, det har jag. Minns knappt hur de såg ut, det var annat trevligt som gjorde störst intryck på mig den gången (läs: whiskey-samlingen/föreläsningen) och jag hoppas kunna göra ett återbesök vid tillfälle.

Angående finishen så låt mig säga så här: Om du, mike34 och Affald skulle skicka in era piP:ar till en piP-skönhetstävling, så skulle nog ingen vinna... :mrgreen:

Det går bra... lämpligt att vänta till alla 8 basarna är på plats och alla slutstegskanalerna är i funktion... (Nix, inte problem med 208:a, utan med en 218)

haha! Tror inte jag anmält mig i den kategorin, utan i kategorin "Mest piP per krona". :lol:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-05-09 18:00

Om nån ska upp till Täby så får ni gärna ta med mina piPs upp... :wink:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-05-20 10:37

Märkliga saker händer! Nyss ringde Kaffekoppen och erbjöd sig ta med högtalarna tillbaks till baksidan. - Fint, tänkte jag och började damma av dem med en urvriden och ren disktrasa... Då jag var färdig upptäckte jag plötsligt att lacken ser perfekt ut! - Kanske fukten från trasan, resonerade jag och torr-torkade med en mjuk handduk. Resultat? Jag kan inte längre finna någon lackskada på den ena högtalaren (som ju såg märklig ut)! Är det så att lacken torkat helt klart på några veckor, att den lilla fukten från trasan "sugits in" och att defekten därför inte syns, eller har jag helt enkelt torkat bort något som missfärgat lacken?

BildSå här såg "fuktskadan" ut..

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-05-20 11:32

Jag tror faktiskt att vattnet kan ha diffunderat ut genom lacken. (dunstat)
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-05-20 13:50

Kan bara bekräfta att jag nog får ta paa´s antagande för högst troligt.

Det kan dock vara så att fukten vandrat inåt också, hur som helst är problemet spårlöst försvunnet, även 4 timmar senare :)

//Kaffekoppen - på besök i Landala

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-05-20 19:59

Den första åtgärden jag hade förberett var just att torka av lådan med en fuktig trasa. Därnäst kan man prova att gnugga den med en trasa med lite T-dojja + symaskinsolja och sedan torka torrt. Fungerar inte det heller kan man gnugga med vanlig möbelolja och låta den självtorka.

Fungerar ingenting kan man slipa, betsa och lacka om! :wink:

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Föregående

Återgå till Wänner af Ino