Är piP ägare sedan några månader tillbaka och är än så länge bara nöjd "sådär". De spelar mycket fint jämfört med allt annat jag ägt och hört.. bortsett från att jag saknar bas från dessa små rackare.
För tillfället är jag tvungen att ha en "subwoofer" som komplement för att överhuvudtaget tycka att det skall vara roligt att lyssna med mina piP:isar.
Rummet är väldigt öppet och avlångt, 8 * 3,4 * 2m (L*B*H). Dörröppning är placerad ungefär i mitten av ena långsidan och väggarna består av bröstpanel + betong. Jag har inte någon större susning om rummets mått är bra eller dåligt rent akustikst sett?
Jag har provat att placera högtalarna mot den korta sidan av väggen (3,4m), på alla möjliga sätt. Med och utan dämpning, direkt intill, en bit ifrån, osv. Har labbat med avståndet mellan högtalarna och det känns som att jag får lite mer bas när de är placerade i hörnen, men långt ifrån tillräckligt. Det verkligen saknas en hel del i det nedre registret..
Med "subwoofern" inkopplad låter det faktiskt helt underbart bra, om piP:arna står en bit (ca 1m) från bakväggen, men jag vill ju helst att högtalarna skall sköta återgivningen av bas själv, såsom det är tänkt.
Hjäälp, behöver råd!