frilins skrev:Dina uttalanden som jag finner "anmärkningsvärda" (kanske lite att ta i) antar jag att du står för så dom finns det väl ingen anledning att diskutera och lär nog inte komma någonstans med här.
Så jag undrar inte över något utan förbehåller mig rätten att få ha min egen åsikt.
Menar du att det är uttlanden av subjektiv karaktär du talar om?

Jag gör väldigt sällan några sådana...
Huruvida jag står för dina tolkningar beror hur som helst på hur de ser ut. Jag kan inte stå för dina tolkningar av det jag skrivit om du inte ens vill berätta hur de ser ut, och eftersom du funnit det jag skrivit vara anmärkningsvärt är jag såklart intresserad av att få veta vad du tror att jag menat - det vill säga vad du eventuellt har missförstått.
Nja min egen björntjänst släpper jag väldigt fort eftersom jag inte är långsint speciellt om det har låg prioritet i mitt liv. Men visst har du rätt i att jag inte ens borde brytt mig.
Det där säger mig ingenting innan du berättat vad det är du funnit anmärkningsvärt av det jag skrivit.
Jag hade inte heller velat ha hem någon som inte ville komma hem till mig så jag hade inte förväntat mig något annat.
Och ändrar jag åsikt och ångrar mig så är jag glad för vänligheten.
Prima.
Vad jag menar med "bättre människa" är att på ett forum är det gärna prat om att "min anläggning är bättre än din" och jag ville vara tydlig med att visa att jag inte ville ha den typen av diskussion eftersom jag finner den ointressant.
Jag också.
Även om du anser att det inte är din sak att kommentera B&W så får du gärna säga din personliga åsikt, det är alltid roligt att höra.
Det må vara hänt, men jag kommenterar inte konkurrenterns produkter. Det ser illa ut och saknar mening. Dessutom yttrar jag sällan några personliga meningar om någonting. Intresserar mig mera för objektiva faktorer än de subjektiva, även om det finns gott om fall där de senare kan vara kuriöst intressanta.
Själv anser jag inte alls att 801 primärt skulle vara en monitorhögtalare utan den är en mycket trevlig högtalare att också ha i hemmet.
Det behöver väl inte utesluta varandra. Jag skulle vilja gå så långt som till att säga att en i sanning bra monitor ALLTID är trevlig att ha i hemmet. Dåliga monitorer är däremot inte så kul att ha därhemma, eller i studion heller för den delen.
Att den inte såldes till många inspelningsstudior i Sverige beror nog på priset mest gissar jag eller hade dom kanske inget behov av nya monitors helt enkelt.
Jag talade inte om Sverige utan interntationellt. Där ser du, det är bra att kommentera saker jag skriver så missförstånden kan utredas.
Men Ingvar du har bara nämt väldigt kort om din, lilla men ändock inblandning, í B&W:s konstuktion.
Kan du inte utveckla lite?
Nej. Det är deras sak att berätta om sina egna högtalare.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).