Jaha, då kom den dagen också, jag fick en anledning att registera mig på det här forumet, det räcker inte bara att tjuvkika på vad experterna har att säga, ibland måste man fråga också...
Snart blir det studentrum eller lägenhet för min del och då ska kompaktstereon aflifvas, det är bara inte hälsosamt att ha en sådan, ljudet gör en deprimerad. Det har inneburit att jag bara använt min portabla spelare och min faders stereoanläggning de senaste åren..
Nåväl, min fasters man rekommenderade Ino piP och jag måste säga att det jag hör om den är väldigt tilltalande. Så till frågorna, är piP kanske lite mycket för en relativ nybörjare som mig? Och framförallt vilken förstärkare är att rekommendera? Jag har övervägt bl.a. NAD 3020, Sansui AUD101 och slutligen en nyare sak NAD C715. Problemet med den sistnämnda är att den vill ha högtalare med minst 6 ohm, och enligt [s]obekräftade[/s] uppgifter har piP udda-värdet 5 ohm. Stämmer detta, och utesluter det då den förstärkaren helt och hållet? Angående Ino audio, katalogen och prislistan ska tydligen vara lite mariga att få tag på, är det någon här som råkar ha dem?
Ni får ursäkta de klavertramp en nybörjare som jag antagligen redan begått.. Tack på förhand.[/s]