Eftersom det stora inflytandet av inlägg i förra tråden gör listan svårfunnen, lägger jag den först i en ny tråd i stället. Då kan man ju alltid titta på första inlägget. Om något är av intresse, så är det ingen vidare idé att meddela mig detta i tråden, eller via PM - ring istället. Annars kan någon annan ju hinna före. Och om jag inte kan svara gäller ändå telefonsvararmeddelande som bokning.
Nu finns det alltså chans att få köpa Ino-högtalare med kort leveranstid. Jag har (äntligen) blivit klar med den där inventeringen av vilka kabinett som står här hos mig, som "saknar" beställare - det vill säga som kan rendera mer eller mindre omedelbar leverans för den som inte vill vänta.
I de flera av fallen beror det på att jag (på grund av de långa leveranstiderna) har lagt ut beställningar till mer än en snickare, och sedan har båda levererat. I andra fall beror det på att jag helt enkelt hittat fanér som är för snygga för att inte lägga beslag på

I något fall har jag även stående några redan monterade lådor (alltså helt färdiga högtalare) som står här på grund av att jag monterat dem "i fall att", och i ett fall även på grund av att någon, som jag inte hittar nu, har beställt paret.
I det senare fallet har självklart beställaren förtur, om det är någon som känner igen sig.
Detta är vad som finns:
i32s/i34es:
1 par i Jakaranda (från 70-talet) 90-glans (se Merkurius tråd från senaste hemmahos-mötet). Dyrt fanér.
1 par i Jakaranda (från 70-talet) 90-glans (se Merkurius tråd från senaste hemmahos-mötet). Dyrt fanér.
pi60s/pi60es:
[s]1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér. [/s]
1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér.
1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér.
1 par i körsbär 20-glans.
pi60:
1 par i Ask - obehandlade (för oljning).
[s]1 par i Körsbär 20-glans.[/s]
[s]1 par i svartblank lack.[/s]
1 par i mdf för fanéring (skarpa hörn, anpassade elementförsänkningar) för den händiga som gillar att fanéra själv.
pr60:
1 par i ultramatt (~7) svart.
i28:
1 par i svartblank lack (piano).
[s]1 par i mdf för lackning.[/s]
1 par i mdf för lackning.
pr24:
1 par i blanksvart lack (piano).
pr10k-crt - färdiga:
1 par i svartmatt (röd centerdome på baselementet).
piPs - färdiga:
1 par i Paddock 90-glans.
3 st (L-C-R) i Körsbär 20-glans.
piP - färdiga:
1 par i Körsbär 90-glans.
1 par i Ask (natur, ej svart) 20-glans.
piP/piPs:
1 par i blanksvart.
1 par i BMW antrasit black/blue metallic (mycket mörka).
Om något är av intresse - ring mig på 070 - 523 32 32. Och ännu viktigare: Om du är en av dem som beställt något av det ovanstående utan att det hamnat i min beställningsbok - ring fort!
(Sen finns förstås som alltid piP/piPs-lådor i körsbär (90 glans), ek (20-glans) och svartask (20-glans), och piM-lådor i två olika blåa nyanser.)
Jag är fullt medveten om att ytfinish på en högtalare är en ytterst persolig sak, och att de allra, allra flesta vill välja fanér fritt och vill inte ha något som är "ungefär rätt", så jag har inga illusioner om att dessa lådor kommer att sugas upp på nolltid, vissa av dem kommer säkert att finnas kvar i över ett år, men ibland sammanfaller ju någons smak med någon annans - och då finns det ju chans att få högtalarna helt utan leveranstid. Vill dock absolut inte försöka påverka någon att avstå ifrån den finish de helst vill ha bara för att få högtalarna snabbt. Tvärtom hoppas jag att alla de ovanstående högtalarna kommer till ett hem där de uppskattas.
Vh, iö