Ino-högtalare med kort leveranstid

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Ino-högtalare med kort leveranstid

Inläggav IngOehman » 2008-02-04 11:20

Hej alla!

Eftersom det stora inflytandet av inlägg i förra tråden gör listan svårfunnen, lägger jag den först i en ny tråd i stället. Då kan man ju alltid titta på första inlägget. Om något är av intresse, så är det ingen vidare idé att meddela mig detta i tråden, eller via PM - ring istället. Annars kan någon annan ju hinna före. Och om jag inte kan svara gäller ändå telefonsvararmeddelande som bokning.

Nu finns det alltså chans att få köpa Ino-högtalare med kort leveranstid. Jag har (äntligen) blivit klar med den där inventeringen av vilka kabinett som står här hos mig, som "saknar" beställare - det vill säga som kan rendera mer eller mindre omedelbar leverans för den som inte vill vänta.

I de flera av fallen beror det på att jag (på grund av de långa leveranstiderna) har lagt ut beställningar till mer än en snickare, och sedan har båda levererat. I andra fall beror det på att jag helt enkelt hittat fanér som är för snygga för att inte lägga beslag på :twisted: och då har jag förstås byggt de högtalarlådor av dem som jag tyckt de passat bäst till! :wink:

I något fall har jag även stående några redan monterade lådor (alltså helt färdiga högtalare) som står här på grund av att jag monterat dem "i fall att", och i ett fall även på grund av att någon, som jag inte hittar nu, har beställt paret.

I det senare fallet har självklart beställaren förtur, om det är någon som känner igen sig.

Detta är vad som finns:

i32s/i34es:
1 par i Jakaranda (från 70-talet) 90-glans (se Merkurius tråd från senaste hemmahos-mötet). Dyrt fanér.
1 par i Jakaranda (från 70-talet) 90-glans (se Merkurius tråd från senaste hemmahos-mötet). Dyrt fanér.

pi60s/pi60es:
[s]1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér. [/s]
1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér.
1 par i Valnötsrot 90-glans (även dessa fanér gamla och extremt fina), måste ses, dock mycket dyrt fanér.
1 par i körsbär 20-glans.

pi60:
1 par i Ask - obehandlade (för oljning).
[s]1 par i Körsbär 20-glans.[/s]
[s]1 par i svartblank lack.[/s]
1 par i mdf för fanéring (skarpa hörn, anpassade elementförsänkningar) för den händiga som gillar att fanéra själv.

pr60:
1 par i ultramatt (~7) svart.

i28:
1 par i svartblank lack (piano).
[s]1 par i mdf för lackning.[/s]
1 par i mdf för lackning.

pr24:
1 par i blanksvart lack (piano).

pr10k-crt - färdiga:
1 par i svartmatt (röd centerdome på baselementet).

piPs - färdiga:
1 par i Paddock 90-glans.
3 st (L-C-R) i Körsbär 20-glans.

piP - färdiga:
1 par i Körsbär 90-glans.
1 par i Ask (natur, ej svart) 20-glans.

piP/piPs:
1 par i blanksvart.
1 par i BMW antrasit black/blue metallic (mycket mörka).

Om något är av intresse - ring mig på 070 - 523 32 32. Och ännu viktigare: Om du är en av dem som beställt något av det ovanstående utan att det hamnat i min beställningsbok - ring fort!

(Sen finns förstås som alltid piP/piPs-lådor i körsbär (90 glans), ek (20-glans) och svartask (20-glans), och piM-lådor i två olika blåa nyanser.)

Jag är fullt medveten om att ytfinish på en högtalare är en ytterst persolig sak, och att de allra, allra flesta vill välja fanér fritt och vill inte ha något som är "ungefär rätt", så jag har inga illusioner om att dessa lådor kommer att sugas upp på nolltid, vissa av dem kommer säkert att finnas kvar i över ett år, men ibland sammanfaller ju någons smak med någon annans - och då finns det ju chans att få högtalarna helt utan leveranstid. Vill dock absolut inte försöka påverka någon att avstå ifrån den finish de helst vill ha bara för att få högtalarna snabbt. Tvärtom hoppas jag att alla de ovanstående högtalarna kommer till ett hem där de uppskattas.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-02-08 15:31, redigerad totalt 3 gånger.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-02-06 14:32

Nu finns det plötsligt två saker till:

1. Det finns pi60s-kabinett i lager, mdf, som går att lacka! De är alltså byggda således att sammanfogningen mellan delarna är en delikat blandning av rätfogar och gerade fogar. Detta i kombination med några mdf-pluggningar gör att de nu (efter 21 år) äntligen kan lackas utan att varken några lacksprickningar uppstår, eller att skarvarna lyser igenom efter en tid.

2. Det finns fötter att komplettera pi60/pi60s med. Det som är grejjen med dessa fötter är att de är gjorda sådedes att de trots att de är 22 mm tjocka, bygger bara några få mm i höjd om man använder SD-fötter. De lyfter alltså inte högtalarna nämnvärt, med de gör att högtalarna står lite stadigare och att man slipper se SD-fötterna. De är svagt fasade så att de ökar högtalarnas fotavtryck en smula.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2008-02-06 14:53

IngOehman skrev:Nu finns det plötsligt två saker till:

1. Det finns pi60s-kabinett i lager, mdf, som går att lacka! De är alltså byggda således att sammanfogningen mellan delarna är en delikat blandning av rätfogar och gerade fogar. Detta i kombination med några mdf-pluggningar gör att de nu (efter 21 år) äntligen kan lackas utan att varken några lacksprickningar uppstår, eller att skarvarna lyser igenom efter en tid.

2. Det finns fötter att komplettera pi60/pi60s med. Det som är grejjen med dessa fötter är att de är gjorda sådedes att de trots att de är 22 mm tjocka, bygger bara några få mm i höjd om man använder SD-fötter. De lyfter alltså inte högtalarna nämnvärt, med de gör att högtalarna står lite stadigare och att man slipper se SD-fötterna. De är svagt fasade så att de ökar högtalarnas fotavtryck en smula.

Vh, iö

Spännande, har du någon bild på foten?

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-02-06 15:04

Är det samma fot jag frågade om 2005 så finns den beskriven i någon gammal tråd. 22 mm MDF fyra hål för SD-fötter och fastsattes genom tre skruvar underifrån.

Fortfarande samma fot som beskriven i denna tråd?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... t=fot+pi60
(isch vilka ambitiösa frågor... :oops: )

tjarå

(ursäkta OTn förresten såg jag)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-02-08 13:22

Det är en fot med plats för fyra SD-fötter, men som fästs med fyra skruvar. Bild har jag ingen än, men jag skall föröka fixa en, och lägga ut här.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2008-02-09 20:20

Kul att ni äntligen har fixat en köp&sälj här på Faktiskt.

- Jag har ett par Jorma Design strömkablar till salu

- Ett par Harmonic Tech (Pro Silway) signalkablar

Hör av er på PM så kan vi diskutera pris.

// Jonas

.

......PS, Naturligtvis är det även kort leveranstid på dessa.. 8)

.......PS 2, Ska inte KÖP & SÄLJ ligga som under egen rubrik då det blir lite tydligare då :roll: :?:

.
Notorisk demare för HC

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2008-02-09 20:26

Snälla moderatorer. Lås denna tråd omgående, eftersom det strider mot forumets policy ang köp och sälj....

Nej tydligen inte..

(Tydligen är det en stor skillnad mellan folk och folk.... :? )
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2008-02-09 20:34

Sanoj skrev:Kul att ni äntligen har fixat en köp&sälj här på Faktiskt.

- Jag har ett par Jorma Design strömkablar till salu

- Ett par Harmonic Tech (Pro Silway) signalkablar

Hör av er på PM så kan vi diskutera pris.

// Jonas

.

......PS, Naturligtvis är det även kort leveranstid på dessa.. 8)

.......PS 2, Ska inte KÖP & SÄLJ ligga som under egen rubrik då det blir lite tydligare då :roll: :?:

.

Vad roligt att du är med och bidrar igen

Vh Christer

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2008-02-09 20:51

Nefilim skrev:Snälla moderatorer. Lås denna tråd omgående, eftersom det strider mot forumets policy ang köp och sälj....

Jag instämmer med föregående talare.
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-02-09 21:14

Jamen. Har man förtjänat och bidragit så mycket så att man fått en egen forumdel så borde ju produktpresentation rent praktiskt passa bättre på "sin" forumdel än i en pres. tråd. Det är ju knappast en one-timer som registrerat sig för att sälja grejor. :-) Jag tycker tråden står bra där den står rent logiskt och praktiskt. Aningen förvirrande med både pres. tråd och egen forumdel?

..Om man nu fick ha en åsikt om detta.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2008-02-09 22:45

nu tramsas det
sanoj kryp tillbaka
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2008-02-09 23:09

Jag förstår inte varför man läser sådant man inte är intresserad av, snacka om tråkigt liv man måste ha :lol:
Jag sitter i alla fall bara på nätet på betald arbetstid till 90% ;)

Nu vet jag i alla fall att i28orna är borta, lika bra det så jag inte gjorde något dumt och typ lånade pengar :)

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-02-10 00:58

Strauss skrev:Nu vet jag i alla fall att i28orna är borta, lika bra det så jag inte gjorde något dumt och typ lånade pengar :)

Finns två par till...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2008-02-10 01:04

Bamsefar skrev:
Strauss skrev:Nu vet jag i alla fall att i28orna är borta, lika bra det så jag inte gjorde något dumt och typ lånade pengar :)

Finns två par till...

Dåligt forumulerat av mig kanske, dom JAG ville ha är nu borta, eller det finns 1 kvar :D
Som tur är så är det i närheten så jag kan provlyssna :)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2008-02-10 02:12

Om rätt skall vara rätt så får man utnyttja sin egen medlemspresentation för att föra fram blygsamma meddelanden från sin firma. Jag hoppas att trådlåsningen därmed får er förståelse.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Återgå till Wänner af Ino