Hej!
Efter ett par års vilset vandrande i hifidjungeln har jag äntligen hittat hem. Köpte ett par beg i14 + pp-4 härom veckan. Måste säga att jag är väldigt imponerad av dessa högtalare. Att IÖ kan tillverka bra högtalre visste jag sedan tidigare, (hade ett pa piP för något år sedan) men att det var så stor skillnad jämfört med i14 trodde jag inte.
i14 är helt fantastiska, spelar otroligt luftigt och detaljerat, var i början rädd att de skulle uppfattas som vassa i diskanten men så är det inte.
Har hittils bara lyssnat på i14 utan pp-4 inkopplat, skall bli väldigt intressant att höra slutresultatet när jag även kopplat in pp-4.
Så nu till saken. Jag behöver ett slutsteg till pp-4. Fick länsa hela sparkapitalet vid köpet så jag blir tvungen att köra en snikvariant med aktiv delning via min hemmabioreceiver, får köpa ny förstärkare med delbart för- och slutsteg + aktivt delnigsfilter när jag får råd.
Så jag behöver tips på ett förhållandevis billigt slutsteg. Har sett att Zachry D250 rekommederas av en del till pp-2, funkar detta även till pp-4?
Har även sett att hifikit säljer hypexslutsteg som är relativt billiga, är de något att ha?
Tacksam för tips.
MVH
Miakel