Jag har vagt minne av att x är på ca 100liter och y på 150liter och att fyra x motsvarar två y och att y gick ett par Hz djupare. Någon som kan detaljerna bättre?
Ni som redan gjort valet, varför valde ni x alt. y?
Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:hmm jag har ett par profY-2s (med högtalartyg framför basen)
tjejen tycker väl att dom är lite stora men inte allt för farligt ändå ..
ska försöka få upp bilder på hur pass "cleant" det ser ut ändå här nån dag
Hej ,en jag känner hade först 4 st-x,riktigt bra subbar som gräver riktigt djupt ock låter rent,han har ett rum som inte är direkt idealiskt för att skapa höga ljudtryck men vi mätte upp högsta ljudtryck på dom till 117db ändå.Han har nu sålt sina x-moduler ock köpt 2 st-y i stället.Dessa subbar är då dom grymmaste jag hört ,vi mätte upp dom till 120db i går med samma mätare ock samma utrustning i övrigt som vi testade 4-x med,det som gjorde att 4 st-x inte gick högre än 117db är att dom slog så mkt att dom började låta illa helt enkelt,dessa y spelade 120db utan minsta missljud,verkar vara en grym slaglängd på dessa.Så frågar ni mig så säger jag 2 st-y alla dar i veckan.MvhAlexi skrev:Ja 4st X eller 2st Y. Vad skiljer Y från Ys?
zapanasta skrev:Hemma hos han så funkar då y-2 klart bättre ock tål mer ljudtryck utan att ge upp,ex x-4 började låta illa vid -10 på volymen(började bottna),dessa y-2 kan han vrida på till +3-4 utan det minsta missljud,filmsekvenser,ex hitta nemo när en tjej knackar på akvariet så fick han va försiktig med x-4 så dom inte bottnade när han hade volymen högt uppskruvad,dessa y-2 visar inga tendenser på bottning fast volymen är ännu högre uppvriden.Ska tilläggas att han har ett rotelsteg som drivning.Mvh
in sambo har tyvärr lagt in veto mot mina tänkta subbar med dom fina Lambda elementen. hon tyckte 2x300liter blev för stort för vardagsrummet, kvinnor Eller rättare sagt sa hon att då blir det ingen dämpvägg. Så kompromissen blir att jag måste försöka sälja Lambdaelementen och köpa ett par mindre ino. Frågan är bara x eller y. Tyvärr har jag inte kvar något manifest (hoppas iö har tid att skicka mig ett snart), någon som har ett aktuellt och kan berätta lite om vad dom kostar i rå mdf eller utan låda och vad som egentligen skiljer x och y åt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster