Så här ser dom ut lackade men ej monterade:
Och dom skall/kommer att hänga på varsin sida/hörn om ingångarna till matsalen. Man kommer in till vänster från köket och till höger från hallen.
I övrigt så ser det ut så här när man kommer in från köket och det blir alltså en av dom (a3) till höger om hörnet, uppemot taket då.
Innanför dörren på skänken närmast i bild, så kommer 2.1 recievern stå.
Annars så ser matsalen ut så här, jag har stensättningen kvar framför kakelugnen att göra. Det skall bli slipad sjösten i storleken 3->6cm i olika form. Det måste ju passa till skeppsgolvet som är i merbau & vitask-list.

Så här blev dom då färdigmonterade.
De sista bilderna blev inte så bra, men what the heck...

Nu fattas bara inköp av reciever och en helt dold kabeldragning bakom listerna. Den svåra biten blir att gå från ena sidan (där skänken står) till andra sidan vid utgången till hallen där den andra a3:an skall hänga.
Jag skall försöka trockla mig förbi kakelugnen över takbrädorna från det ena list-slutet till det andra i taket.
Förresten, nu när den andra s.a.s. a3:an hamnar så pass offset i förhållande till den första från recievern sett, så undrar jag vilka kabeldimensioner jag skall satsa på?
Skillnaden bli ungefär 7meter och till den första innanför köksdörren blir det väl 4->5meter. Skall man typ satsa på 0,75mm^2 till den första och 1,5mm^2 till den andra?
Jag skall kunna köra dessa "fullrange", så kablage måste vara avsett för detta. Men jag skall bara ha lounge-musik där så det blir ju inte några fruktansvärda nivåer att tala om. Även om a3 klarar 160W kontinuerligt.

Nå, vad tycks?
Moddisedit: Bytte namn på biblioteket där jag tog bort "&" och mellanslag. Brukar aldrig vara bra att ha sådana namn som innehåller det.
/nq