Ni som köpt pP2 till piP/iP

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
blacklabel

Ni som köpt pP2 till piP/iP

Inläggav blacklabel » 2008-09-09 00:04

Sitter och funderar på att komplettera piP med pP2. Ni som gjort detta hur uppfattar ni den totala förbättringen av er änläggning, om det nu blev någon förbättring? Till er som säger - "köp pi60". Ja, jag vet men det blir betydligt dyrare. Jag tänkte mig en "snik" uppgradering. Dvs behålla biostärkare, anvädan inbyggt delningsfilter och köpa ngt beg slutsteg. Dessutom tänkte jag snickra lådan själv.
Så, vad säger ni pP2ägare om era erfarenheter? :D

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-09-09 02:39

Det blev bra. Om det blir så jäkla mycket billigare än pi60 vet jag väl inte, men välljudet var utmärkt.

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
wibbe2

Inläggav wibbe2 » 2008-09-09 07:42

Jag har piPs plus pP2 och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom. Tycker inte att det blir någon jätteskillnad vid musiklyssning men det är trevligt att kunna få rummet att vibrera vid passande musik...Den stora grejjen för mig har varit vid film. Nu kan jag verkligen få ut ett ordentligt biomuller utan att jag behöver oroa mig för piP:arna.

Mattias

Ps. Använder det inbyggda delningsfiltret i min Marantz SR-5600 och det funkar förvånansvärt bra. Ds.

Bulan

Re: Ni som köpt pP2 till piP/iP

Inläggav Bulan » 2008-09-19 17:21

Fick ihop mina pP2:or igår.Pga lite knepigt rum så har det varit lite basfattigt med bara piP.Men det gjorde ett riktigt bra lyft i mitt rum i alla fall. Å jag måste säga att de spelar över all förväntan. Delar mitt system i en Denon 2308 med ett Zachry D-250 till pP2. Byggde kabinetterna själv jag med, alltid kul att känna att man har gjort något själv :wink:

Återgå till Wänner af Ino