piP:arna ska upp högt. Hur göra?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Jara

piP:arna ska upp högt. Hur göra?

Inläggav Jara » 2008-10-18 14:20

Hej! :D

Jag tycker att det är kul att köra rally med dockvagn. Det är faktiskt så kul och exalterande att jag råkar köra på pappas fina Öhmantillverkade högtalare för jämnan. Jag har ibland kört på dom så hårt att de trillat i backen. Oooops! Då ler pappa lite ansträngt och säger; Så det kan gå, lilla älskling.

Nu behöver pappa tips om hur han kan hänga/sätta upp högtalarna i takhöjd eller strax nedanför. Finns det bra väggstativ för ändamålet? Pappa vill helst slippa att skruva i kabinettet, men kan tänka sig att göra det, om det är enda utvägen. Med dessa stativ ska högtalarna kunna vinklas nedåt mot lyssningsplats.

Finns det kanske andra lösningar än väggstativ?

Pappa är medveten om den eventuella stora ljudmässiga kvalitetsförlusten. Han säger att det inte gör något...

/Olivia 2,5 år

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-10-18 14:36

Hej Olivia!

Vilket väggstativ som helst som man gör själv :)

Men jag hade nog tipsat pappa om ett fäste som man skruvar på baksidan av högtalaren som har en kulled så att högtalaren kan vinklas Olivia. Finns många sådanna.

Användarvisningsbild
TomasF

Inläggav TomasF » 2008-10-18 18:57

Hej
vi petar och vrider på pappas högtalare ibland men eftersom de står i en bokhylla så slipper vi köra på dem när vi har rally. /Edvin & Ida.

PS Pappa säger för sig själv att den ljudmässiga försämringen är mycket liten. DS

Användarvisningsbild
Jara

Inläggav Jara » 2008-10-18 20:05

Plastiga väggfästen hittades på Kjell & Co i Solna C.

Allt är monterat och uppsatt och det fungerar finfint faktiskt.se. Patricia Barber låter dynamisk och avslappnad i Frankrike.

Vill gärna visa bilder, men verkar ha tappat förmågan. Kan inte klistra in i user.faktiskt... Återkommer.

/Daniel 28 år

Återgå till Wänner af Ino