Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Basmodul; spelar all bas, inget till topparna.
Basstöd; spelar bas ihop med topparna.
Korrekt uppfattat?
Sanny_X skrev:Basstöd matas av samma steg som topparna.
Basstöd; spelar bas ihop med topparna.
Det har dock inte hindrat att mitt Infra system bygger på just X element.
Med Infra så krävs dock Ino Audio CR-80z med Infra Modulen installerad - och det delningsfiltret kostar flis mina herrar. Och enbart med modulen så kommer man ned under 10 Hz, så utan delningsfiltret och dess Infra Modul så står de sig slätt....
Mitt förslag står således kvar: Vill du försöka få en jämn återgivning så krävs 4 moduler i ett givet rum. Om du sedan vill köpa 2Y och sedan 2Y igen, eller 4X på en och samma gång är enbart upp till dig. Jag ser inte behovet av mer än X.
screen skrev:Näe...basstöd spelar bas ihop med fullregisterhögtalarna pi60(s) endast och finns i två modeller, nämligen bs60 eller bs60-x.
MVH Björn//
screen skrev:Berätta lite mer om de upplevelser som du haft med infra jämfört med "standard pX"?
screen skrev:Låter onekligen vettigt (och väldigt roligt) men frågan kvarstår ändå om man skall satsa på infra då, och vad detta i.s.f. ger?
Bamsefar skrev:Ja alltså jag tror inte du vinner något vesäntligt i jämförelse med utgiften att ta steget till Infra. Dvs om du är tveksam välj pY-4, och inte Infra-X. Btw Infrasystem har slutna lådor och en hel hög av dessa. Typiskt minst 6 men troligen 12 lådor. Dvs antalat ökar markant = tar extremt mera utrymme = inte WAF kompatibelt rakt upp och ned...
Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:alltså infra systemet kör med nån sorts kompensering i botten eller?
vart står det i manifestet?
Det gör det inte, står i manifestet alltså. Det är lite <need-to-know> stuk över det hela....
screen skrev:Infra-basmoduler:
ProfundusP-infra (/par modul)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster