Vad bør man betala før beg. pi60?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2009-02-28 21:38

pingvinlakrits skrev:5000kr kan vara ett ok pris för piP, beroende på finish/fanér. Vissa varianter kostar ju uppemot 9000kr så då känns ju 5000kr helt ok. Men hemrollade byggsatser i mdf bör ju hamna strax under 4000kr. Max. Annars köper man ju heller nya.

Jag har sett ett par Valnötsfanérade som sålts för 6-6500kr (halvhögt) som sedan hamnat ute igen för 7000kr. Lite för mycket, då skiljer det ju nästan inget mot nya i samma finish! Sedan vet man ju inte vem som satt ihop dem heller.

Fast då KAN man ju slippa kostnaden för att hämta dem vilket lätt kan vara över 3k.

Användarvisningsbild
TommyE

Inläggav TommyE » 2009-03-02 03:21

Steveo1234: Fast då KAN man ju slippa kostnaden för att hämta dem vilket lätt kan vara över 3k.

Det är något som inte bör glömmas bort.

Jag köpte ett par Öhmanmonterade piP i svart ask för 6000 kr + frakt från en säljare på HifiMagasinet. Kanske inget drömpris om man råkar bo i närheten av Ingvar, men för mig som bor +50 mil bort och inte har någon bil var det ett helt okej pris. Jag slapp transportera mig ner dit plus tidsbesparing, även om en demoträff med Ingvar och andra medlemmar skulle vara väldigt trevligt!

I en för mig rätt finish (dvs svart ask eller kanske matt knotterlack) skulle jag nog kunna betala bra för ett par färdigmonterade Inohögtalare.

Ska tilläggas att mitt avstånd är ganska kort jämfört med en del andra Inoägare här som tagit sig mödan att bila, resa ner till Stockholm för demoträff och sedemera beställning och hämtning. Men jag är nog ganska lat... och gillar inte att köra bil... men någon gång ska jag ta mig mödan. :)

Föregående

Återgå till Wänner af Ino