The Gathering

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2009-03-04 01:15

pingvinlakrits skrev:Andra förslag?

Det ser så rasande snyggt och prydligt ut hemma hos dig, så man vågar väl knappt föreslå något. En idé jag har för kommande hemmabion är att köpa aluminiumprofilerna för panelgardiner som IKEA har. Den med 3 spår, dom har 60 cm breda kullagrade ”glidlöpare” för gardinlängden som man nyper fast med insexskruv i en plan aluminumprofil. 1:a spåret utåt rummet med en snygg tygbit, de två inre spåren får gardin i 1,5 mm tjock helsvart gummiduk 8O :roll: . I gummiduken stansas hål enligt bild 14 och 15 i nedanstående länk. Eventuell limmas på baksidan en 20 mm tjock Ecophoneskiva (= ganska lätt) så det blir hyfsad bra absorbtion förutom diffusion. Häpp! :D -En annorlunda BAD-panel som kan hållas osynlig när den inte behövs.

Länk, patentet på BAD-panel: http://v3.espacenet.com/publicationDeta ... 2&KC=&FT=E

(Jag kommer få hålbilden skuren med en oscillerande kniv (CNC-maskin på jobbet), ska bara övertala jobbarkompisen att CADa in hålbilden. Gardinhöjden blir i multipler om 60 cm + valfri ohålad över och underdel. Om någon har intresse av det här knasiga förslaget kan han skicka ett PM. Jag lovar dock nada om tid eller resultat i dagsläget eller om det blir något över huvudtaget.)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2009-03-04 13:06

Adhoc: om det såg lika bra ut i verkligheten... :roll: ...det är mycket småfix som bilden ljuger bort. Lite färg här, lite gömma-kabel där... ...the list goes on!
Det är inte mer än ett par dagars jobb med småfix och färgskvätt men det ligger inte först i prioriteringen - typ tre rum ligger före på dagordningen, och då fick ändå vardagsrummet dispens för akuta fix och lite småfix.

Takskenan har vi kört i ett annat sammanhang och den funkar fint. Kan bli en bra lösning om man vill ha något att dra för en ev. dvd/pockethylla.
Inaktiv

Föregående

Återgå till Wänner af Ino