Moderator: Redaktörer
Zipp skrev:Känns lite kass att en produkt som är gjord för att används i bla. studios inte klarar av XLR-don.
Bamsefar skrev:Zipp skrev:Känns lite kass att en produkt som är gjord för att används i bla. studios inte klarar av XLR-don.
Det där får du gärna utveckla lite... Kass ??
Jag har ägt system med både XLR och RCA, och vid nada tillfällen så har XLR visat sig vara värt merkostnaden, så vari ligger vinsten ? I mina ögon är XLR en KASS lösning som bara kostar pengar och inget tillför....
Bamsefar skrev:Zipp skrev:Känns lite kass att en produkt som är gjord för att används i bla. studios inte klarar av XLR-don.
Det där får du gärna utveckla lite... Kass ??
Jag har ägt system med både XLR och RCA, och vid nada tillfällen så har XLR visat sig vara värt merkostnaden, så vari ligger vinsten ? I mina ögon är XLR en KASS lösning som bara kostar pengar och inget tillför....
torig skrev:Undra då varför man använder XLR-kontakter i studios när det är en "kass" lösning?
Bamsefar skrev:torig skrev:Undra då varför man använder XLR-kontakter i studios när det är en "kass" lösning?
Med tanke på hur dåligt mastrad ny musik är så är det inte så konstigt
torig skrev:Jaha, då får man förmoda att Studio Blue använder RCA-kontakter istället för XLR, till sin utrustning.
Zipp skrev:
Om man har en balancerad kedja i en studio så tycker jag att det känns lite konstigt att man måste bryta denna kedja pga att en cr80s sitter "i vägen". Även om det inte finns några prestandavinster (vilket det finns tex störningar) så är det ett kompabiltetsproblem när troligtvis alla kablage i en studio är just av XLR typ.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 10 gäster