Är det någon som provat att bygga ett hypex-baserat slutsteg för att driva basar?
Jag tycker det borde passa perfekt, men jag har inte hört om någon som använder det här på forumet.
Moderator: Redaktörer
overture skrev:Är det någon som provat att bygga ett hypex-baserat slutsteg för att driva basar?
Jag tycker det borde passa perfekt, men jag har inte hört om någon som använder det här på forumet.
overture skrev:Skulle gärna kört det där europower 2500 (eller ngn av behringers mindre varianter på den) men det har ju tydligen en högljud fläkt + att det är en 19" konstruktion som inte får plats i min bänk.
Jag ska bara driva 2 profX-basar. Och jag kommer köra dem mono.
ett litet klass-d monosteg vore därmed perfekt tycker jag.
i värsta fall för jag göra helt om tills vidare och köra min avställda denon 1907 till topparna och använder det inbyggda delningsfilttret + mitt nuvarande CA840W slutsteg till basarna(500W/8Ohm i bryggat läge som monoblock!). Då får jag ju ingen nytta av cr80s utan det får stå och samla damm tills jag har råd att köpa det slutsteg jag vill ha.
avr7000 skrev:Jag vet inte säkert... men jag kan gissa och hoppas att 5.1 ingången, mono, ej passerar filtret och att du då kan ansluta ditt CR80 där och inte riskera att få kaka på kaka m a p filtrering.
Mvh
Stefan
avr7000 skrev:Ta inte detta på fel sätt men om man inte vet (förutsatt att man köper delarna från hypex, moduler nätdel och trafo) hur man kopplar in 230 V via en säkrning till en trafo, kopplar trafon till nätdelen, nätdelen till modulerna och modulen till ingångskontakt och högtalarkontakt så kanske man skall låta bli för stunden, läsa på lite om el och göra ett nytt försök när man tillägnat sig dessa grundläggande kunskaper.
El är väldigt farligt för dig din familj och din bostad om man gör något fel.
Absolut inget illa menat!
Mvh
Stefan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster