komorok skrev:Jag är nog säker på att du har rätt. Om jag behöver ersätta mina pi60s
någon gång, så lär jag ju prata med Ingvar. Vi vrider på det hela då
och ställer frågan allmänt: Vilken Ino-högtalare tycker du saknas?
Ett basmodulsystem innehållandes 4-8 st 15-tums basar, där baselementet är byggt enbart för sluten låda. Att använda för den som:
1. Vill ha återgivning ner mot 5-10 Hz,
2. Inte har några problem med att leva med reletivt stora lådor i lyssningsrummet.
3. Tycker att "vanliga" infraY är alltför kostsamt.
Detta under förutsättning att det går att tillverka ett baselement konstruerat enbart för sluten låda billigare, jämfört mot ett element för basreflex. Jag inbillar mig att det borde vara så, men lär gärna om bara någon talar om för mig hur det förehåller sig.

Visst kan man (jag) använda något befintligt baselement på marknaden, men då vet man (jag) ju inte om det är tillräckligt bra. Personligen så ägnar jag ngn timme per dag till att fundera på och leta info om vilket system som passar mig bäst: Ino prof Y4, eller 8 st AE AV15-X i slutna stora lådor. Skämmes på dig Steveo1234 som sätter griller i mitt huvud.

- "Bästa möjliga återgivning ovanför 15 Hz, eller återgivning ner till 5 Hz där det kanske/troligen låter ok ovanför 15 Hz. Det är frågan..."