Revoxarn.

Moderator: Redaktörer
Micke65 skrev:Jag har också hört att det ska vara svårt att lacka/måla ek.
Kan du inte byta med ngn som har målade/MDF?
/Micke
bassman skrev:Jag har klätt ett par roddiga OA51 med blank vinylfilm samma typ som man kan montera på bilar, det blev hyfsat ok.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... c&start=30
Nog kan man se strukturen av faneret under filmen i vissa ljuslägen. Skall man ha perfekt resultat skall det vara en spegelblank yta att montera filmen på.
Fördelen är att det är bara att dra bort den om man tycker att det inte blev nog bra.
Xor skrev:bassman skrev:Jag har klätt ett par roddiga OA51 med blank vinylfilm samma typ som man kan montera på bilar, det blev hyfsat ok.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... c&start=30
Nog kan man se strukturen av faneret under filmen i vissa ljuslägen. Skall man ha perfekt resultat skall det vara en spegelblank yta att montera filmen på.
Fördelen är att det är bara att dra bort den om man tycker att det inte blev nog bra.
Detta skulle jag vilja veta mer om!
Du har ingen byggtråd för denna konvertering?
bassman skrev:Filtspackel och en brytbladskniv av mindre modell var allt som behövdes. Vinylen kom från en polare som jobbar på reklambyrå med så jag vet inte så mycket mer om den tyvärr..
Xor skrev:bassman skrev:Filtspackel och en brytbladskniv av mindre modell var allt som behövdes. Vinylen kom från en polare som jobbar på reklambyrå med så jag vet inte så mycket mer om den tyvärr..
Kanske jag som är okunnig, men vad är en filtspackel? Är den som en sån där gummiskrapa man har till solskyddsfilm?
Hur gjorde du med skarvarna? Jag antar att det inte blir snyggt att lägga dem omlott och man kan ju inte slipa ner de sista millimetrarna som man gör med fanér?
bassman skrev:Xor skrev:bassman skrev:Filtspackel och en brytbladskniv av mindre modell var allt som behövdes. Vinylen kom från en polare som jobbar på reklambyrå med så jag vet inte så mycket mer om den tyvärr..
Kanske jag som är okunnig, men vad är en filtspackel? Är den som en sån där gummiskrapa man har till solskyddsfilm?
Hur gjorde du med skarvarna? Jag antar att det inte blir snyggt att lägga dem omlott och man kan ju inte slipa ner de sista millimetrarna som man gör med fanér?
Det ser ut nästan som en isskrapa som man skrapar bilrutor med, kompisen på reklambyrån kom med den. En plexispackel med någon form av textil kanske en slaktad bommullströja bör kunna göra samma jobb. Det handlar om att inte sätta för djupa rispor i vinylen när man pressar ut luftblåsor.
Visst blir det skarvar det är ofrånkomligt men dom syns väldigt lite, vinylen är väldigt tunn.
Raukman skrev:bassman skrev:Xor skrev:bassman skrev:Filtspackel och en brytbladskniv av mindre modell var allt som behövdes. Vinylen kom från en polare som jobbar på reklambyrå med så jag vet inte så mycket mer om den tyvärr..
Det ser ut nästan som en isskrapa som man skrapar bilrutor med, kompisen på reklambyrån kom med den. En plexispackel med någon form av textil kanske en slaktad bommullströja bör kunna göra samma jobb. Det handlar om att inte sätta för djupa rispor i vinylen när man pressar ut luftblåsor.
Visst blir det skarvar det är ofrånkomligt men dom syns väldigt lite, vinylen är väldigt tunn.
Jag har brukat köra med en tapetspackel när jag har monterat dekor och film! Fungerar som skrapa men den är betydligt mjukare i formerna och av ett mjukare material, lämnar inga repor.
//Peder
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster