Jag har ett prekärt litet problem som jag undrar över.
Mitt rum (som används till musik/bio) är endast 3,20x2,15x4,60 (BxHxD).
Min tanke är att förutom de pi60s+6st a3:or jag redan har, få in pY2->4.
Då jag samtidigt skall ha en motor-duk som helst inte kommer bakom frontarna på pi60s för eko-effekternas skull, så har jag idag kört in dessa mot hörnen. Vilket givet medfört (och här får ni ursäkta mina uttryck om felaktiga) bumlig bas med stigande rumsmoder (tror jag

Min idé:
Om jag delar av pi60s vid 80Hz och dämpar av hörnen/väggarna vettigt, kan jag ställa dessa i hörnen då om jag samtidigt har 2->4 basmoduler som jämnar ut "problemen"? Gör detta sig möjligt med bra resultat? Givet heltäckmatta förståss...
Min nästa idé:
I.o.m. platsproblem går funderingarna till att bygga trekantiga pY-moduler att hänga ned från taket i hörnen för att samtidigt få plats med pi60s under dessa i fronten. Skulle detta funka?
Allt detta skulle (om möjligt?) ge mig relativt optimala avstånd både för musiklyssning och bio-tittande vad gäller dukstorlek kontra avstånd.
Därav min undran över möjligheter och placeringar.
I övrigt tänkte jag bygga nivåskillnader för två rader (med soffor/fåtöljer) baktill för biotittandet där främre radens ena plats blir "swetspot" vid musiklyssning.
Tackar ödmjukast på förhand för input i fallet.

Mvh Björn//