Moderator: Redaktörer
David_A skrev:Med ett par D-option utrustade i56:or är man alltid på den säkra sidan, oavsett rum och ljudnivå
Kaffekoppen skrev:Det är ju som att ha två olika delningsfilter skulle jag tro
screen skrev:vad skiljer S från ES varianterna
Hårdare selektering av alla ingående komponenter.![]()
Mvh Björn//
Alltså i28,i32s är ju hur bra som helst. Men skillnaden därimellan är ändå tämligen liten. Men i32s kostar ungefär som ett par i56:or. Och 56:or piskar 32:or när det gäller dist och ljudtryck, så det känns ändå som att man kan få fler valmöjligheter med D-option försedda 56:or.
Magnus skrev:Använder man d-otionen så blir dom väl som ett par i28, känns ju i så fall lite onödigt.......
Ska du ha dom stående på stativ, något fulare kan jag absolut inte tänka mig.Max_Headroom skrev:Magnus skrev:Använder man d-otionen så blir dom väl som ett par i28, känns ju i så fall lite onödigt.......
Nej, det kan vara bra om man skulle få för sig att flytta och få ett större rum. Eller vilja spela starkare än i28s mäktar med.
Jag själv skulle nog, om köp var aktuellt, gå på 56or med studio-låda men med soft-kalottdiskant. Den vanliga lådan är helt enkelt för ful. Studio-lådan är helt acceptabel utseendemässigt.
subjektivisten skrev:Mitt rum är 20 kvm, finns det fortfarande fördelar med i56 över i28? Om vi snackar vanlig volym/lagomt högt men inte extremt högt?
Max_Headroom skrev:Jag själv skulle nog, om köp var aktuellt, gå på 56or med studio-låda men med soft-kalottdiskant. Den vanliga lådan är helt enkelt för ful. Studio-lådan är helt acceptabel utseendemässigt.
subjektivisten skrev:Det verkliga frågan är: Hur är skillnaden vid normal ljudvolym till rätt starkt (sånt man kan spela i lägenhet utan problem på dagen) mellan pi60, i28 och i56 (alla med basmoduler såklart)?
Bamsefar skrev:Max_Headroom skrev:Jag själv skulle nog, om köp var aktuellt, gå på 56or med studio-låda men med soft-kalottdiskant. Den vanliga lådan är helt enkelt för ful. Studio-lådan är helt acceptabel utseendemässigt.
Då blir det nästan som ett par i64 då ?
Det finns även en r56h - dvs samma som Knoppen har. Det är ett par r56 men med förläng fot = ser nästan ut som i64 för övrigt....
Bamsefar skrev:Alltså, pi60 är grymt bra, i28 har fördelar och nackdelar jämfört med pi60.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster