Moderator: Redaktörer
Challe skrev:Tror du inte det vore bättre att sälja de kompletta i32s och lägga pengarna på nya i34es?
Eller vad hade du tänkt göra med element och delningsfilter från i32s?
subjektivisten skrev:...
Har svårt att tro elementen och delningsfiltret kostar 140K, eftersom 140K är skillnaden mellan s och es högtalarna
Jag skrev om dämpmaterialet redan i mitt första inläggWolfie skrev:Förutom att det skiljer i element och filterkomponenter så skiljer även
dämpmaterialet åt mellan s och es modellerna.
O så foten då som Alexi sa.
Bamsefar skrev:Diskanten ÄR INTE identisk med i32s (och alla andra liknande) diskanterna sedan slutet 2007, den har faktiskt en annan uppbyggnad om minnet är med mig... Och så är de matchade då såklart, vilket är lätt tidsödande.
Basarna är matchade, och då det är 4 stycken så går det åt rätt många för att de skall komma tillräckligt nära - och all matchning är tidsödande.
Bamsefar skrev:Foten i betong, eller järn eller som i mitt fall marmor kostar enormt mycket mera - kan diskuteras om det tillför något rent ljudmässigt då![]()
Almen skrev:Bamsefar skrev:Diskanten ÄR INTE identisk med i32s (och alla andra liknande) diskanterna sedan slutet 2007, den har faktiskt en annan uppbyggnad om minnet är med mig... Och så är de matchade då såklart, vilket är lätt tidsödande.
Basarna är matchade, och då det är 4 stycken så går det åt rätt många för att de skall komma tillräckligt nära - och all matchning är tidsödande.
Tvärtom, har jag för mig att det är - baselementen är annan konstruktion (och mycket dyrare), diskanten är supermatchad.
Britt-Gunnar skrev:fast kostar en "stenbit" mer en några tusenlappar?
Bamsefar skrev:Almen skrev:Bamsefar skrev:Diskanten ÄR INTE identisk med i32s (och alla andra liknande) diskanterna sedan slutet 2007, den har faktiskt en annan uppbyggnad om minnet är med mig... Och så är de matchade då såklart, vilket är lätt tidsödande.
Tvärtom, har jag för mig att det är - baselementen är annan konstruktion (och mycket dyrare), diskanten är supermatchad.
Nej vi har nog rätt båda två, det är helt enkelt inte samma element som i i32s - jag är 100% säker på diskanten och när du säger basarna så är det antagligen sant - minns inte exakta detaljerna just nu dock. Olika optimering (sluten vs basreflex anpassade typ plus en massa annat).
Manifestet skrev:Högtalarelementen till es-versionerna är de (för just nu aktuell serie, fyra) bästa paren från en 250-batch element av diskantelementet T11mx. Att sålla ut dem har krävt framtagning av helt ny mätutrustning. Till basen används ett specialelement; Ino-B88u, som är en version av elementet Ino-B88s, som i sin tur är närbesläktat med B88x (med försett med annan upphängning, annan dammkåpa…).
Almen skrev:Bamsefar skrev:Almen skrev:Bamsefar skrev:Diskanten ÄR INTE identisk med i32s (och alla andra liknande) diskanterna sedan slutet 2007, den har faktiskt en annan uppbyggnad om minnet är med mig... Och så är de matchade då såklart, vilket är lätt tidsödande.
Nej vi har nog rätt båda två, det är helt enkelt inte samma element som i i32s - jag är 100% säker på diskanten och när du säger basarna så är det antagligen sant - minns inte exakta detaljerna just nu dock. Olika optimering (sluten vs basreflex anpassade typ plus en massa annat).
Sluten vs basreflex? Det är väl slutna lådor bägge?
Almen skrev:Manifestet skrev:Högtalarelementen till es-versionerna är de (för just nu aktuell serie, fyra) bästa paren från en 250-batch element av diskantelementet T11mx. Att sålla ut dem har krävt framtagning av helt ny mätutrustning. Till basen används ett specialelement; Ino-B88u, som är en version av elementet Ino-B88s, som i sin tur är närbesläktat med B88x (med försett med annan upphängning, annan dammkåpa…).
Jag vet inte om jag tolkade det rätt, men...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster